Gå till innehåll

NLT - SnG, hur blir bättre, SnGs snor mina stålar!


BnasFlames

Recommended Posts

Hej,

 

 

Är ny i detta forum, men ni killar (och tjejer) verkar vara rätt manniskor att fråga.

 

-Kan någon ge mig tips hur man lirar bättre vid sit´n´go turneringar.!!?!

 

 

Efter ett par års tight lirande på $1-2 och $2-4 och ett par tre tusen $$$ upp. har jag spelat bort nästan hela skiten på sit´n´go.

 

Felet jag gjorde var att jag började på för hög limit 100 + 10 och 50 + 5 och det gick bra i början, sen vände det och mina surt förvärvade slantar försvann otroligt fort. Sååååååå frusterande att åka ut som 4:a liksom.

 

 

Missförstå mig inte, jag är nu inte bitter om nån trodde det, tvärtom älskar jag snabba turneringar med action hela tiden. Men jag börjar fatta att jag nog inte är så duktig som jag trott, tyvärr..

 

Nåt proffs här inne som kan ge mig lite tips hur jag oftare ska hamna "in the money"?

 

* Rp och flytt till Trneringar - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Broschan, Vem är han sit´n´go, säg åt honom att komma hit nu! :P

 

Hehe, skämt åsido, du lirar förmodligen för mycket cashgame style, finns mycket att läsa om Sit´n´go på nätet. Ett vanligt fel många gör i sit n go är ju att blåsa på för mycket i början, går du ner lite i nivå och tar det lungt i början o sen blåser på plockar du dom en efter en.

 

Men jag suger egentligen på sit ´n´go :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök att undvika coinflips tidigt, ingen idé och chansa då man kan spela ut dem senare. Sen spela aggresivt som fan när det närmar sig bubblan. Sen så se 3:e platsen som ett delmål, sen när du väl är ITM skiter du i 2:a platsen utan ger allt för att vinna. Detta eftersom prisökningen är störst till 3:e och 1:a platsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

långsamt och snortight i början, fort och sjukt aggressivt när blindsen är höga och bara 4-5 spelare är kvar, ännu mer aggressivt i pengarna.

 

se:

 

fulltiltpoker.com - tips from the pros - lederer om sngs.

twoplustwo.com - sök efter "how to beat the party $10+1s" på deras forum, under single-table tournaments. kolla även faq:n i den tråden.

harrington on holdem vol. 2

winning low limit holdem 3d edition

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...