Gå till innehåll

Essentiell mjukvara för att bli en vinnande spelare?


pcw

Recommended Posts

Det finns ju ingen mjukvara som är essentiell för vinnande pokerspel!

 

Pokertracker och PokerOffice är bra program för att analysera ditt spel. Du får en hel del info om hur du spelar. Men du måste själv analysera spelet och försöka förbättra dig. Det kan ge mycket, men det är inte mjukvaran som gör att du blir en riktigt duktig pokerspelare! Ingen mjukvara ersätter erfarenhet!

 

PokerStove är bra men har inte riktigt samma användningsområden. Det är mer för att se vinstchanser för olika händer mot varandra.

 

Personligen använder jag inte PokerTracker eller PokerOffice för att få upp info om motspelare direkt på skärmen, utan jag använder det enbart för att analysera mitt spel i efterhand och ha möjlighet att kika igenom HHs och kika på statistik.

 

Ha det gott och lycka till! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett av problemen med den mjukvara som finns tillhands är att den INTE är en direktväg till att bli vinnare.

 

Arbetet ligger alltid på dig själv att analysera ditt spel och dra slutsatser om det själv. Verktyg kanske är en genväg, men de är bara verktyg.

 

Själv använder jag CardAnalyzer för att hålla koll på motståndare. Om det är rätt vet jag inte, men det funkar i alla fall. Till den finns ett helt ok dokument om hur man skall använda informationen man får fram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett av problemen med den mjukvara som finns tillhands är att den INTE är en direktväg till att bli vinnare.

 

Är väl synd att kalla det ett problem? :) Jag tycker det är riktigt bra att man inte kan använda ett program för att bli vinnande, i ärlighetens namn ;)

 

Ha det gott!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...