Gå till innehåll

Varför vinner jag bara på SnG?


thebeater

Recommended Posts

jag tror det har med ditt tålamod att göra.

 

i turneringen går det snabbare och det är mer action pga av pressen när blindsen ökar. Det kanske passar din spelstil bättre? Det är mer blindsteals och aggresivitet lönar sig på ett annat sätt.

 

När du spelar NL kanske du lirar för många händer, som ovanstående hävdar.

 

Min historia är att jag började spela rätt mycket NL och varvade med lite STT. Det var inte direkt lyckosamt och NL var min förlust-del. Jag stannade med det i ett år och bytte sedan till en högre nivå inom FL, vilket fungerade mycket bra. Nu kör jag vanligtvis 3 eller 4 bord FL och har action hela tiden, spelar endast premium händer eller draghänder i rätt position. Nu har jag återigen gått på NL med varierat resultat. Det verkar som om höga blinds FL fungerar bäst för mig, kanske värt att prova för dig också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man går över från SnG till CG måste man lära sig att folda mer. I SnGs lägger man sällan TPTK eller överpar, men i CG är stackarna djupare. Det gör att man ställs inför nya beslut.

 

De grunda stackarna i SnGs gör att nästan alla sattsningar och höjningar är för värde, medans i CG så ökar antalet bets och höjningar med avsikt för att få ut information.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era synpunkter.

Det är på senare tid som jag börjat spela riktigt aggressivt, tidigare spelade jag tajt som fan på allt.

 

Ska nog hålla mig till SnG ett tag till...

 

Blanda inte ihop Aggressiv med Lör förresten! ;)

 

Att spela Loose är när man spelar många händer och på den andra sidan av skalan har vi tight då man spelar färre händer.

 

Det skall dock inte förväxlas med aggressiviteten som är ett "mått" på hur aggressiv du är i potten, alltså om du betar mycket, synar mycket osv osv.

 

Tänkte bara påpeka det eftersom det verkade ha skett en ihopblandning av termer där, och det är inte alltid lätt att veta!

 

H det gott! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skulle även kunna testa shorthanded CG. Där spelar agressivitet en större roll

 

Förklara gärna vad det betyder, förstår inte alla uttryck ;)

 

SH CG = ShortHanded CashGame

 

Cashgame är alltså det du refererade som "vanlig NL" i din första post i tråd! Alltså att du köper in dig på ett bord där varje marker och varje bet motsvarar en direkt summa pengar.

 

Shorthanded är när man spelar ett bord där det är 5-6 spelare eller färre. Motsatsen där är alltså FT (Full Table) där det är ett bord med upp till 10 spelare. Skillnaden i spel mellan de två stilarna är väldigt markerad. På SH bord spelas det fler händer och det är ofta väldigt aggressivt! Medan det generellt rekommenderas att man skall vara tämligen tight när man spelar FT!

 

Ha det gott och lycka till! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skulle även kunna testa shorthanded CG. Där spelar agressivitet en större roll

 

Förklara gärna vad det betyder, förstår inte alla uttryck ;)

 

SH CG = ShortHanded CashGame

 

Cashgame är alltså det du refererade som "vanlig NL" i din första post i tråd! Alltså att du köper in dig på ett bord där varje marker och varje bet motsvarar en direkt summa pengar.

 

Shorthanded är när man spelar ett bord där det är 5-6 spelare eller färre. Motsatsen där är alltså FT (Full Table) där det är ett bord med upp till 10 spelare. Skillnaden i spel mellan de två stilarna är väldigt markerad. På SH bord spelas det fler händer och det är ofta väldigt aggressivt! Medan det generellt rekommenderas att man skall vara tämligen tight när man spelar FT!

 

Ha det gott och lycka till! :)

 

Tack för dina fina förklaringar :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...