Gå till innehåll

Oåtkommligt virus?!


Rotoroberts

Recommended Posts

För att göra en lång historia kort; Jag laddade ner, ja laddade ner, känner mig olaglig :lol: Skämt åsido...Jag laddade ner en film, "Harry Potter och den flammandebägaren", och skulle sedan testa att köra igång den. VLC funkade i ungefär 10 sek, men ingen bild eller ljud förekom, sedan var "filmen" slut. Tänkte sedan radera den, men det gick inte, "...programmet används av ett annat program och kan därför inte raderas..." Stängde av alla program och testade igen, samma sak hände...Sedan tyckte jag att datorn blev allmänt seg och kollade därför CPU-anv. som låg på 100%!! Starta om datorn och gjorde samma procedur. Har nu kommit fram till att varje gång jag försöker ta bort filmen så höjs CPU-anv. till 100%. Det går inte heller att försätta filmen i karantän. Fattar inte vad det kan vara, men jag får väl skylla mig som fortfarande laddar ner filmer... :roll:

 

*Trött*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är förövrigt inget virus utan bara en bugg i det extremt perfekta Windows! :roll:

 

Säg att filmen ligger på D:/film/ och heter Kanon.avi

Testa då med "Start knappen" -> Kör

Skriv: CMD

skriv: D:

skriv: cd film

skriv: del Kanon.avi

 

Funkar inte detta, testa alternativet nedan.

--------

 

Skapa en fil som heter samma namn som filen som inte vill bort:

 

Filmen heter Kanon.avi

Skapa på ett tetdokument och döp den till Kanon.avi

Flytta sedan in den i mappen som filen som bråkar och skriv över den, sen är det bara att ta bort.

 

Detta funkar bara om du har bockat av "Hide extensions for known file types" som det står på engelska.

Detta hittar du då du är inne i en mapp. Väljer "Verktyg" -> Mapp alternativ -> Visa. Avbocka sedan rutan.

 

Sen är det bara å göra en ny fil.

 

Hoppas de funkar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...