Gå till innehåll

Funkar mitt VISA-kort med pokersajter?


totti

Recommended Posts

hej alla

 

jag har beställt visa kopplat till föreningssparbanken och fråga ordentligt om man kunde använda det till alla pokersajter (party poker) och det skulle gå bra sa hon. Men här läser jag att det inte alls funkar?!

 

Nån som kan räta ut mitt frågetecken?

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, hurvida du kan få pengar insatta på ditt VISA kort har ingenting med FSB att göra. Det är pokersiten som bestämmer detta. Om du tex spelar på pacific går det alldeles utmärkt att få vinsterna insatta på visakortet men inte på partypoker tex. Det är alltså pokersiten du ska kolla upp inte FSB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner faktiskt bara till pacific som tillåter det :)

och då får man inte ha använt neteller eller firepay för att sätta in någonsin där, då försvinner möjligheten att ta ut på visa

 

Men vill du inte skaffa neteller så spela då på

expekt (prima skin)

24h (B2B skin)

multipoker (part skin)

unibet (B2B skin)

ladbrokes (eget)

mfl

 

Dessa erbjuder insättning på ditt bankkonto direkt (är jag nästan säker på iaf)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok tack, passar på att fråga lite mer om jag får.

 

1. vilka pokerrum rekomenderar du till mig, var finns de som struntar i matten o statestiken alltså? Och där jag kan använda mitt visa hur jag vill.

 

2. Är neteller att rekomendera? Har du det som betalningsätt eller? Kostar det pengar?

 

tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...
Känner faktiskt bara till pacific som tillåter det :)

och då får man inte ha använt neteller eller firepay för att sätta in någonsin där, då försvinner möjligheten att ta ut på visa

 

Men vill du inte skaffa neteller så spela då på

expekt (prima skin)

24h (B2B skin)

multipoker (part skin)

unibet (B2B skin)

ladbrokes (eget)

mfl

 

Dessa erbjuder insättning på ditt bankkonto direkt (är jag nästan säker på iaf)

 

finns det några fler sidor än dessa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har tagit ut mer än jag satt in på mitt visakort hos just partypoker så det är antagligen inga problem, trots att det står att man inte ska kunna ta ut pengar till sitt visakort.

 

uh? när du väljer "cash out", har du alternativet att ta ut till visakort då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag också en fråga,satte in pengar på Empire via mitt VISA kort.. (dom tar inte e-kort btw) men nu när jag har clearat bonuset vill jag ta ut.. Men jag vet inte vilket alternativ jag ska ta,bland dessa som finns.. Vill ta ut pengarna till mitt bank konto på FSB... Och står Routing number för clearings nummret?

 

Tack!

 

EDIT: Man kan dessutom välja mellan Checking och Savings account,antar att dem syftar på om kontot är spar konto eller något annat?, vet dock inte vilket av dessa två jag har,hur tar man reda på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaha då fattar jag! Så partpoker har en sån löjlig regel?! Vilka poker sidor kan man använda sitt visa på hur man vill då? Nån som har en lista?

 

oerhört tacksam

 

Någon lång lista har jag inte men jag kan berätta att på multipoker kan du sätta in/och få in uttagna pengar direkt till ditt konto och det tar normalt 1-2 dagar. (insättning går givetvis på 3 sek) + att dom delar ju bord med b la party fast har dock inte samma multiturneringar, steps o s v.

 

Expekt och ladbrokes funkar oxå att ta ut till sitt bankkonto 2-4 dagar ca och dom har en snabb och väl fungerande support.

 

Mitt förslag är att du börjar lira lite på någon av dessa sajter tills du känner dig varm i kläderna, sen kan du öppna konton på fler sajter. Och ev neteller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men allt är ju så krångligt att fylla i, eftersom det inte stämmer överens med Sverige! Svårt att veta vad man ska välja och vad man ska skriva för att det inte ska bli fel!

 

Tycker det är konstigt att det inte finns nån mera exakt guide här i forumet som visar EXAKT hur man ska göra för att börja spela med riktiga pengar ex. på multipoker.com.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag som är ny tycker det var grymt krångligt, ex. vad ska jag fylla i på Issuing bank? CVV2#? Vad menar dom igentligen med exp. date? Vilken ZIP code ska jag skriva Sverige? Om jag inte bor i en stad, vad ska jag skriva då? Etc. Man vill ju inte att nåt ska bli fel om man tar risken med att använda sitt VISA kort!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Issuing bank är banken som utfärdat kortet, exempelvis Föreningssparbanken eller SEB. CVV2# är en säkerhetskod som står på baksidan av kortet. Exp date är datumet då kortet slutar gälla, står på kortet. ZIP code = ditt postnummer. Om du inte bor i en stad skriver du namnet på orten eller byn du bor i.

 

Det är inte så krångligt egentligen, framförallt kommer inte datorn att sprängas i tusen bitar om du råkar skriva fel någonstans. (Däremot kanske du får Baltic Inkasso på dig, men det är en annan femma.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så krångligt egentligen, framförallt kommer inte datorn att sprängas i tusen bitar om du råkar skriva fel någonstans. (Däremot kanske du får Baltic Inkasso på dig, men det är en annan femma.)

 

Du skall nog inte skämta så där. Med tanke på nivån så kanske killen tror dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...