totti Postad 12 Oktober , 2004 Rapport Postad 12 Oktober , 2004 hej alla jag har beställt visa kopplat till föreningssparbanken och fråga ordentligt om man kunde använda det till alla pokersajter (party poker) och det skulle gå bra sa hon. Men här läser jag att det inte alls funkar?! Nån som kan räta ut mitt frågetecken? * RP - QoS * Citera
Nusseman Postad 12 Oktober , 2004 Rapport Postad 12 Oktober , 2004 Du kan sätta in men inte ta ut mer än du har satt in med kortet. Vill du ta ut eventuell vinst får du testa nåt annat alternativ. Citera
totti Postad 12 Oktober , 2004 Författare Rapport Postad 12 Oktober , 2004 är du säker?!?! För jag mejlchattar JUST NU med föreningsbanken och han fattar inte vad ni snackar om?!?! DEtta är synnerligen märkligt?! Nån mer som kan kommentera detta Citera
kydyl Postad 12 Oktober , 2004 Rapport Postad 12 Oktober , 2004 Alltså, hurvida du kan få pengar insatta på ditt VISA kort har ingenting med FSB att göra. Det är pokersiten som bestämmer detta. Om du tex spelar på pacific går det alldeles utmärkt att få vinsterna insatta på visakortet men inte på partypoker tex. Det är alltså pokersiten du ska kolla upp inte FSB Citera
totti Postad 12 Oktober , 2004 Författare Rapport Postad 12 Oktober , 2004 jaha då fattar jag! Så partpoker har en sån löjlig regel?! Vilka poker sidor kan man använda sitt visa på hur man vill då? Nån som har en lista? oerhört tacksam Citera
kydyl Postad 12 Oktober , 2004 Rapport Postad 12 Oktober , 2004 Känner faktiskt bara till pacific som tillåter det och då får man inte ha använt neteller eller firepay för att sätta in någonsin där, då försvinner möjligheten att ta ut på visa Men vill du inte skaffa neteller så spela då på expekt (prima skin) 24h (B2B skin) multipoker (part skin) unibet (B2B skin) ladbrokes (eget) mfl Dessa erbjuder insättning på ditt bankkonto direkt (är jag nästan säker på iaf) Citera
totti Postad 12 Oktober , 2004 Författare Rapport Postad 12 Oktober , 2004 ok tack, passar på att fråga lite mer om jag får. 1. vilka pokerrum rekomenderar du till mig, var finns de som struntar i matten o statestiken alltså? Och där jag kan använda mitt visa hur jag vill. 2. Är neteller att rekomendera? Har du det som betalningsätt eller? Kostar det pengar? tack Citera
totti Postad 12 Oktober , 2004 Författare Rapport Postad 12 Oktober , 2004 ok men jag fattar inte exakt, är det så här eller? Jag skaffar neteller och för över från visa till netellet. freån neteller till ex partypoker sen tebax till neteller sen till visa? Citera
baller Postad 12 Oktober , 2004 Rapport Postad 12 Oktober , 2004 Nä så funkar det inte... Vänligen läs lite i FAQ:n och neteller tråden... Paradise accepterar utbetalningar till visa också. Citera
Bernt Postad 22 Mars , 2005 Rapport Postad 22 Mars , 2005 Känner faktiskt bara till pacific som tillåter det och då får man inte ha använt neteller eller firepay för att sätta in någonsin där, då försvinner möjligheten att ta ut på visa Men vill du inte skaffa neteller så spela då på expekt (prima skin) 24h (B2B skin) multipoker (part skin) unibet (B2B skin) ladbrokes (eget) mfl Dessa erbjuder insättning på ditt bankkonto direkt (är jag nästan säker på iaf) finns det några fler sidor än dessa? Citera
crows Postad 22 Mars , 2005 Rapport Postad 22 Mars , 2005 jag har tagit ut mer än jag satt in på mitt visakort hos just partypoker så det är antagligen inga problem, trots att det står att man inte ska kunna ta ut pengar till sitt visakort. Citera
flibben Postad 22 Mars , 2005 Rapport Postad 22 Mars , 2005 jag har tagit ut mer än jag satt in på mitt visakort hos just partypoker så det är antagligen inga problem, trots att det står att man inte ska kunna ta ut pengar till sitt visakort. uh? när du väljer "cash out", har du alternativet att ta ut till visakort då? Citera
gfs86 Postad 22 Mars , 2005 Rapport Postad 22 Mars , 2005 Nu har jag också en fråga,satte in pengar på Empire via mitt VISA kort.. (dom tar inte e-kort btw) men nu när jag har clearat bonuset vill jag ta ut.. Men jag vet inte vilket alternativ jag ska ta,bland dessa som finns.. Vill ta ut pengarna till mitt bank konto på FSB... Och står Routing number för clearings nummret? Tack! EDIT: Man kan dessutom välja mellan Checking och Savings account,antar att dem syftar på om kontot är spar konto eller något annat?, vet dock inte vilket av dessa två jag har,hur tar man reda på det? Citera
Papa Kubo Postad 23 Mars , 2005 Rapport Postad 23 Mars , 2005 gfs86, vill du ha pengarna till ett svenskt bankkonto ska du INTE välja eChecks by iGM-Pay utan Wire Transfer. Citera
NeoSlayer Postad 23 Mars , 2005 Rapport Postad 23 Mars , 2005 jaha då fattar jag! Så partpoker har en sån löjlig regel?! Vilka poker sidor kan man använda sitt visa på hur man vill då? Nån som har en lista? oerhört tacksam Någon lång lista har jag inte men jag kan berätta att på multipoker kan du sätta in/och få in uttagna pengar direkt till ditt konto och det tar normalt 1-2 dagar. (insättning går givetvis på 3 sek) + att dom delar ju bord med b la party fast har dock inte samma multiturneringar, steps o s v. Expekt och ladbrokes funkar oxå att ta ut till sitt bankkonto 2-4 dagar ca och dom har en snabb och väl fungerande support. Mitt förslag är att du börjar lira lite på någon av dessa sajter tills du känner dig varm i kläderna, sen kan du öppna konton på fler sajter. Och ev neteller. Citera
gfs86 Postad 23 Mars , 2005 Rapport Postad 23 Mars , 2005 gfs86, vill du ha pengarna till ett svenskt bankkonto ska du INTE välja eChecks by iGM-Pay utan Wire Transfer. Haha kostar ju de tjänade på bonus horandet typ.. Finns det inget annat/billigare alternativ? Citera
Meganeoman Postad 26 Mars , 2005 Rapport Postad 26 Mars , 2005 Men allt är ju så krångligt att fylla i, eftersom det inte stämmer överens med Sverige! Svårt att veta vad man ska välja och vad man ska skriva för att det inte ska bli fel! Tycker det är konstigt att det inte finns nån mera exakt guide här i forumet som visar EXAKT hur man ska göra för att börja spela med riktiga pengar ex. på multipoker.com. Citera
Papa Kubo Postad 26 Mars , 2005 Rapport Postad 26 Mars , 2005 Om jag ska vara helt ärlig förstår jag inte vad som är så krångligt. Kan du ta en titt på denna bild och sedan säga vad du tycker är knepigt? Citera
Meganeoman Postad 26 Mars , 2005 Rapport Postad 26 Mars , 2005 Jag som är ny tycker det var grymt krångligt, ex. vad ska jag fylla i på Issuing bank? CVV2#? Vad menar dom igentligen med exp. date? Vilken ZIP code ska jag skriva Sverige? Om jag inte bor i en stad, vad ska jag skriva då? Etc. Man vill ju inte att nåt ska bli fel om man tar risken med att använda sitt VISA kort! Citera
Papa Kubo Postad 26 Mars , 2005 Rapport Postad 26 Mars , 2005 Issuing bank är banken som utfärdat kortet, exempelvis Föreningssparbanken eller SEB. CVV2# är en säkerhetskod som står på baksidan av kortet. Exp date är datumet då kortet slutar gälla, står på kortet. ZIP code = ditt postnummer. Om du inte bor i en stad skriver du namnet på orten eller byn du bor i. Det är inte så krångligt egentligen, framförallt kommer inte datorn att sprängas i tusen bitar om du råkar skriva fel någonstans. (Däremot kanske du får Baltic Inkasso på dig, men det är en annan femma.) Citera
psykologen Postad 26 Mars , 2005 Rapport Postad 26 Mars , 2005 Det är inte så krångligt egentligen, framförallt kommer inte datorn att sprängas i tusen bitar om du råkar skriva fel någonstans. (Däremot kanske du får Baltic Inkasso på dig, men det är en annan femma.) Du skall nog inte skämta så där. Med tanke på nivån så kanske killen tror dig. Citera
Meganeoman Postad 28 Mars , 2005 Rapport Postad 28 Mars , 2005 Har en till fråga till angående VISA korts nummret. När man lämnar ut det till sajten för att föra över pengar är det bara speciellt för överföringen eller sparas mitt visanummer för all framtid hos dom? Citera
Papa Kubo Postad 28 Mars , 2005 Rapport Postad 28 Mars , 2005 Ditt nummer sparas nog på de flesta ställen, så om du är paranoid kanske du inte ska använda kort. Citera
Recommended Posts