Skanke Postad 17 April , 2007 Rapport Postad 17 April , 2007 Ja det är en viss skillnad på att niotabla125 st en dag eller att grinda2st i taget. Jag har plussat fint på sng och har haft 30inköps både uppswings och downsvägningar så jag skulle inte ha en chans på 15 inköp. Jag skulle vilja ha 100 inköp på 50+5 för att känna mig säker.... Fast jag skulle inte tacka nej till 27inköps stejk och hoppas man börjar med variance i ryggen:)
PsychicIor Postad 17 April , 2007 Rapport Postad 17 April , 2007 Ja det är en viss skillnad på att niotabla125 st en dag eller att grinda2st i taget.Jag har plussat fint på sng och har haft 30inköps både uppswings och downsvägningar så jag skulle inte ha en chans på 15 inköp. Jag skulle vilja ha 100 inköp på 50+5 för att känna mig säker.... Fast jag skulle inte tacka nej till 27inköps stejk och hoppas man börjar med variance i ryggen:) Jisses....125st, hur hinner man med det . Antar att du inte har ett vanligt knegaryrke . Bra jobbat....är imponerad.
CarlLee Postad 17 April , 2007 Rapport Postad 17 April , 2007 av alla jag snackat med som spelade jackpot-SNGs på expekt senaste tiden är jag den enda som vunnit minijackpotten för 6 st top 2, det är mycket mycket svårare än vad du tror vid första anblicken, det är just därför dessa SNGs existerar, om någonting ser för enkelt ut på en pokersite så är det antagligen inte det. ps: sorken är en turhora Öh, jag vann 2st minijackpots på ca 200st sngs.. Dessutom 1,2,1,1,1,1 i ena om 11 ITM i rad. Wheelinho vann också 2st. Sen var det någon annan som vann 2st som jag läste i expekttråden. detta var också 50+9. Tror cyntax kommer att lyckas med stora jackpoten förr eller senare.
CarlLee Postad 17 April , 2007 Rapport Postad 17 April , 2007 Gl cyntax. Vilken nivå sker staken på ?
Skanke Postad 17 April , 2007 Rapport Postad 17 April , 2007 Jisses....125st, hur hinner man med det . Antar att du inte har ett vanligt knegaryrke .Bra jobbat....är imponerad. Nja jag vikarierar på dagis lite då och då så jag vet inte alltid innan när jag ska jobba. I söndags hamnade jag i sängen vid 04:30 , 07:00 ringde de och jag drog iväg 07:20:)
CarlLee Postad 17 April , 2007 Rapport Postad 17 April , 2007 Nja jag vikarierar på dagis lite då och då så jag vet inte alltid innan när jag ska jobba. I söndags hamnade jag i sängen vid 04:30 , 07:00 ringde de och jag drog iväg 07:20:) Vad använder du för bränsle för att orka med? Kaffe? hälsomat? piller? knark? massiv motivation?
Ängeln17 Postad 17 April , 2007 Rapport Postad 17 April , 2007 Nja jag vikarierar på dagis lite då och då så jag vet inte alltid innan när jag ska jobba. I söndags hamnade jag i sängen vid 04:30 , 07:00 ringde de och jag drog iväg 07:20:) SÖNDAGSDAGIS Ere pingstkyrkans dagis eller?
PsychicIor Postad 17 April , 2007 Rapport Postad 17 April , 2007 Nja jag vikarierar på dagis lite då och då så jag vet inte alltid innan när jag ska jobba. I söndags hamnade jag i sängen vid 04:30 , 07:00 ringde de och jag drog iväg 07:20:) Oj...den som hade fått liv i mej då skulle jag belönat rikligt .... Då hade jag valt o stannat uppe.... Jag har ångest nu...måste upp kl 7....urrrk...
PsychicIor Postad 17 April , 2007 Rapport Postad 17 April , 2007 Gl cyntax. Vilken nivå sker staken på ? $50.... Står visserligen på ett par ställen
Skanke Postad 17 April , 2007 Rapport Postad 17 April , 2007 SÖNDAGSDAGIS Ere pingstkyrkans dagis eller? Jaja det hade väl hunnit bli måndag dårå......
Cyntax Postad 18 April , 2007 Författare Rapport Postad 18 April , 2007 Gl cyntax. Vilken nivå sker staken på ? $50.... Står visserligen på ett par ställen Det är stejkaren Menghini som bestämmer. Men jag har sagt att jag inte spelar stejkad om det inte är värt med än det jag spelar normalt själv för egna $$$.Om bankrullen växer och/eller jag känner mig bekväm på $50/sng så kommer jag att prioritera 2-4 bord före jag går upp till $100. Förresten, sicko tomtar på $100/sng. Satt och kollade lite inatt: Andra handen, dom är all-in med 99 vs AK. En stund senare, vs Flop - ALL-IN! Dom var riktigt tokiga tills dom blev 5 kvar. Dom var 5 kvar redan i början på level 4! --- Stejkpengarna har inte inkommit ännu. Ingen panik. Fick låna $50 på Party (hela min rulle ligger på Neteller/Expekt/Mansion/Stars) och körde lite $10/sng inatt under jobbtiden. Började med ett tokspel och en osis. Sen vann jag två i rad och plussade $56 den natten. Menghini skickade ett mejl där han säger att han känner att hans investering känns säker nu (lol) Ja inte tänker jag bara sno degen, det finns minst 10-15 pers på forumet som vet vem jag är. Inatt blir det troligen inget spel då frugan säger att hon ska ha den bärbara hemma. Jag tror nog jag kan förhandla om saken - ett besök till Ikea på fredag ligger i potten. Förresten, vi var till Ikea förra veckan. Handlade för 75€, gick till en kassa där man endast kunde betala med kort - maskinen vägrade acceptera våra kort. Men vi hade båda flera hundra € på korten. Lite snopen fick man gå ut till automaten och plocka ut lite € - gick bra. När jag kommer hem och loggar in på Nordea är både mitt och frugas konto tömda av Ikea! ALLT är borta. Detta var förra tisdagen. Ännu på onsdagen var kontona tomma, då började jag bråka lite med dom. Torsdag hade inget hänt... Fredag förmiddag surnade jag till och började ringa till Sverige och Ikeas HQ i Småland för att elda på lite. Jag var inte på bästa humör. Det gjorde susen iaf., för endast nåra minuter senare ringer deras servicechef i Finland och beklagar händelsen och att det tagit så länge. Hon löser problemet på 1 timmar, pengarna kommer tillbaka (det var hyffsat mycket pengar iaf.) och hon lovar kompensation på posten. Idag kom så ett rekat brev från Ikea, ett presentkort på 50€ och 5 matkuponger! Resan till Ikea på fredag blir ju nästan gratis!!! Äh, nu ska jag sova lite middag så man orkar lira inatt på jobbet! /Cyntax
León Postad 18 April , 2007 Rapport Postad 18 April , 2007 Hur fan orkar du som trots allt lirat ett tag, att bara lira 1-2 bord åt gången? Tar det för givet att du gör det, för multi-tablar du 9 bord, känns det inte så hett med 27 inköp. Känns ändå inte så hett med bara 27 inköp även om du bara kör ett bord åt gången. Blir kul och se hur det går för dig på 50+5 nivån, om du fortsätter medvetet att lägga händer där du har 60/40 överläge, för att du anser dig ha en större edge än det...
Cyntax Postad 18 April , 2007 Författare Rapport Postad 18 April , 2007 Hur fan orkar du som trots allt lirat ett tag, att bara lira 1-2 bord åt gången? Tar det för givet att du gör det, för multi-tablar du 9 bord, känns det inte så hett med 27 inköp.Känns ändå inte så hett med bara 27 inköp även om du bara kör ett bord åt gången. Blir kul och se hur det går för dig på 50+5 nivån, om du fortsätter medvetet att lägga händer där du har 60/40 överläge, för att du anser dig ha en större edge än det... Jag håller med, det är inte alls kul att spela ett bord åt gången. Men så här i början får det gå. Jag tror att jag ganska snabbt går upp till fler. Fyra är inga problem, men jag ska först blir bekväm med nivån. Och efter att ha spanat lite nåra dagar så tror jag att det finns ett bra värde i $100/sng för mig oxå.Edgen bör ju rimligtvis vara mindre (om den finns alls) på 50+5 än 5+5 och därför inte rätt att lägga 60/40 på bubblan. Räcker inte 27 inköp så är inte $50/sng min grej. (Stop loss) så enkelt är det. /C
Cyntax Postad 18 April , 2007 Författare Rapport Postad 18 April , 2007 ... och eftersom de flesta (alla?) anser att jag är en sng-fisk så kommer inte 27 inköp att räcka och jag kommer att gula. Då kan vi ha en gissningstävling: -Gissa efter hur många sng's på 50+5 som Cyntax kommer att gå gul med 27 inköp.... Och gissa hur stor stejkkrullen är efter 200 sng's på 50+5. a) Cyntax är gul efter 27-50 sng's. b) Cyntax är gul efter 51-100 sng's. c) Cyntax är gul efter 101-200 sng's. d) Cyntax är gul efter 201-500 sng's. e) Cyntax är gul efter 501-1000 sng's. f) Cyntax gular aldrig. 1) Efter 200 sng's är stejkrullen gul. 2) Efter 200 sng's är stejkrullen på minus. 3) Efter 200 sng's är stejkrullen på 0-5% ROI. 4) Efter 200 sng's är stejkrullen på 6-10% ROI. 5) Efter 200 sng's är stejkrullen på 11-15% ROI. 6) Efter 200 sng's är stejkrullen på 16-18% ROI. 7) Efter 200 sng's är stejkrullen på 19-23% ROI. 8) Efter 200 sng's är stejkrullen på >23% ROI. ---- De senaste ~3000 sng's (?) ligger jag på ca 21% roi. ($5-$20/sng's) Jag börjar med att gissa på mig själv: F5.
DronkaN Postad 18 April , 2007 Rapport Postad 18 April , 2007 c:a 21 % ROI... Dom 900 jag sett har du i snitt 13 % på 2100 till är en procentuell ökning på 8 % rätt mycket imo
Cyntax Postad 18 April , 2007 Författare Rapport Postad 18 April , 2007 c:a 21 % ROI... Dom 900 jag sett har du i snitt 13 % på 2100 till är en procentuell ökning på 8 % rätt mycket imoDu tänker på Stars/Ft? Ca 250 av dom 900 är före den nya räkningen efter 19'e dec. (läs omstarten/skärpningen) Stats från B2b, Prima, Party och Mansion är inte Sharkscopes starka sida. iPoker och Pokerrom är väl ok?Om 8% ökning är mycket på 2100 har jag inte funderat på. Om det skulle vara så, vad är rimligt enligt dig? Sök på JuniorBot (Party) på Sharscope... mmm bra pryl det där Sharkscope! (NOT!)
tobbelobbe Postad 18 April , 2007 Rapport Postad 18 April , 2007 Menghini skickade ett mejl där han säger att han känner att hans investering känns säker nu (lol) Ja inte tänker jag bara sno degen, det finns minst 10-15 pers på forumet som vet vem jag är. /Cyntax Men du kan ju "gula" och bjussa lillebror på en resa Jag säger F8. Kom ihåg att jag trodde på dej om/när du börjar vinna stort!
jaroiten Postad 18 April , 2007 Rapport Postad 18 April , 2007 Ingen aning om vad man ska gissa på. C1 kanske?
pumans Postad 18 April , 2007 Rapport Postad 18 April , 2007 Klart du inte ska gula! F4 säger jag. 6-10 % ska du kunna klara över fler än 200 st också tror och hoppas man på ju.
billey Postad 18 April , 2007 Rapport Postad 18 April , 2007 menar du att de inte går att kolla stats från party på sharkscope? jag röstar på B1
PsychicIor Postad 18 April , 2007 Rapport Postad 18 April , 2007 F6....Men hoppas ju självklart på F8
Gäst Postad 18 April , 2007 Rapport Postad 18 April , 2007 Jag håller med, det är inte alls kul att spela ett bord åt gången. Men så här i början får det gå. Jag tror att jag ganska snabbt går upp till fler. Fyra är inga problem, men jag ska först blir bekväm med nivån. Och efter att ha spanat lite nåra dagar så tror jag att det finns ett bra värde i $100/sng för mig oxå.Edgen bör ju rimligtvis vara mindre (om den finns alls) på 50+5 än 5+5 och därför inte rätt att lägga 60/40 på bubblan. Räcker inte 27 inköp så är inte $50/sng min grej. (Stop loss) så enkelt är det. /C lol 27 inköp back på $50+ är en normal downswing.
PsychicIor Postad 18 April , 2007 Rapport Postad 18 April , 2007 Alla som gissar på att det gulas, tar ni med hans tidigare spel i beräkningarna och gissar. Eller väljer ni gulalternativen bara för att ? Nån som vill göra en lite sidebett ?
Recommended Posts