Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Ja, om du har speciell anledning att starkt misstänka att din minraise möts av re-raise, så kan det ju vara OK. Men det krävs nog en ganska stark misstanke.

Och annars så är det ju, enligt mitt tidigare resonemang, inte ett problem att de foldat. Bara lite tråkigt.. :D

Har du tänkt bli åklagare som me_too? :lol:

99,99% av gångerna spelar jag inte KK så där. T.o.m Harrington limpar med AA-KK, tror det står i HoH.2. (iofs kanske inte relevant. Han spelar mest MTT)

---

Angående debatten om TT, jag kan inte släppa den ännu. Jag vet att jag är jobbig, men nu har jag funderat lite till:

Det handlar om spelstilar! De flesta andra förordar en agressiv spelstil när de har stor stack runt bubblan som dom också behärskar nöjaktigt, bra eller mycket bra. Dom vill dominera bordet och dra nytta av sin stack. Jag behärskar inte den agressiva spelstilen som storstack (eller större än dom andra) med 4-5 spelare i sng extremt bra. Iaf. är jag inte bekväm med den agressiva spelstilen runt bubblan oavsett stackstorlek. (alltså förstå mig rätt, klart jag hellre har en stor stack, men jag kör på i nästan samma stil oavsett stackstorlek runt bubblan) Mina råd/inlägg på forumet bygger alltså på den spelstil jag behärskar. Den har fungerat för mig i ca 3000 sng's (nästan två år). Ni andra behärskar en annan spelstil och den fungerar också för er. Den som inte kan acceptera att det finns två sidor av ett mynt har inte så mycket vid ett pokerbord att göra. För vad skulle hända om alla spelade EXAKT på samma sätt vid alla tänkbara situationer? Vem skulle vinna då? Ingen i längden. Spelarna skulle bara byta chips/pengar i takt med variansen.

Poker är vadslagning med dold information. Vad som är rätt i ett specifikt läge kan ingen säga. Däremot kan man anta att en viss handling i det långa loppet är mer eller mindre bättre än ett annat. Detta sa jag också i diskussionen om TT-handen - att syn troligen (vi kan inte veta) är rätt i det långa loppet, men att variansen blir större också.

Skillnaden med min spelstil (låt oss kalla den för The Cyntax Concept (Weak/Tight)) och Eurythmechs spelstil (agressiv synstation? Hitta på ett namn!) vill jag jämföra med en liknelse mellan två typer av fonder.

Min spelstil är en fond som har en jämn mix av räntepapper och en massa småposter av olika aktier i tråkiga industriföretag. Kursuppgången är jämna och stabil, men inte särskilt hög i dollar mätt. Den tar inga större downswings och gör den en downswing är den lätt att stoppa. Jag spelar $5 + $0,5 regulars som har mycket fisk som inte fattat att en $5/sng har större procentuell avgift i förhållande till potten och tar cirka dubbelt så lång tid att spela. Dvs ganska kassa egenskaper.

Tar vi en titt på forumets pokerdagböcker, på FullTilts leaderboard samt Sharkscopes leaderboards ser vi att majoriteten av dom som ligger i topp spelar turbos. Vilka spelar regulars då? -Jo, idioterna som inte fattar att en turbo går snabbare (man hinner spela fler i timman) och att turbos har mycket lägre avgifter procentuellt sett med insatsen till potten.

Eurythmechs (och de flesta andra) har en spelstil som jag (i min fantasi) liknar med en aktiefond som har 1/5 IT-aktier, 1/5 investerat i Ryssland, 1/5 i köp/säljoptioner, 1/5 i Brasilien och 1/5 i Nigeriabrev. Stora svängningar, men synnerligen bra betalt då det går upp. När downswingen slår till är den svårare att stoppa, man blir lätt frustrerad. (se bara Virustråden och hans dagbok med alla tiltposter med obegripliga kombinationer med tecken)

Jag spelar poker men en begränsad bankrulle. Syftet med (förutom att det är ganska kul och utmaningen) att spela poker för mig är att dryga ut hushållskassan. Det har jag gjort med pokern i snart två år nu. Det krävs inga gigantiska vinster i månaden för att det ska göra stor skillnad ekonomiskt. (vi är studenter) Att jag då väljer min fega/stabila spelstil som ger dom där säkra $$$ utan större swings är självklart. Skulle jag spela "The Eurythmech Style" hade jag nog gulat för länge sen med min bankrulle.

Min spelstil är anpassad för en något begränsad bankrulle och har till syfte att minska variansen.

Förstått?

/Cyntax

• Svars 982
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Absolut, jag spelar väldigt aggressivt i slutskedet av SnG, det innebär rimligtvis ökad varians. Dock tvivlar jag på att den är sådär jättestor i antal inköp räknat map RoR.

Säg att om jag behöver 50 inköp på en viss nivå för 3% RoR så skulle jag antagligen ha samma RoR med 45 inköp om jag spelade mer passivt och lite sämre.

Postad

Alla diskussioner bör ju dock utgå ifrån att man vill 1) maximera ($)EV och 2) utveckla sitt spel på de områden man är mindre kompetent. Allt annat bör, om alls, nämnas som parenteser, och isåfall med en disclaimer. Det handlar i grunden inte om "olika spelstilar".

Postad
Oh yes. Problemet var att jag gjort höjt 3 ggr i rad före och dom foldade.

Desto större anledning att fortsätta höja som du gjort, dom lär ju tröttna å kan då muppsyna med lite vad som helst. Dessutom kan en bra spelare hitta folden med en hygglig hand när du bryter betningsmönstret.

Postad
Skulle jag spela "The Eurythmech Style" hade jag nog gulat för länge sen med min bankrulle.

/Cyntax

Är det inte nivån snarare än stilen som är problemet isåfall?

Postad

Cyntax...

Att äga bubblan är självklart svårare i en SnG med lågt inköp. Jag har ändrat spelstil rätt mkt när jag bytte till FTP för att spela $24s. Stars $60 är rätt annorlunda runt bubblan eftersom folk förstår att de måste vika rätt ofta osv.

I grund och botten är det matematiskt korrekt att försöka äga bubblan när man sitter som chipleader men det är ju enbart under förutsättningen att motståndarna spelar någorluna bra. Synar de för mkt (vilket de gör både på $24 som jag spelar och $6 som du spelar) så får man anpassa spelet såklart.

Postad
Alla diskussioner bör ju dock utgå ifrån att man vill 1) maximera ($)EV och 2) utveckla sitt spel på de områden man är mindre kompetent. Allt annat bör, om alls, nämnas som parenteser, och isåfall med en disclaimer. Det handlar i grunden inte om "olika spelstilar".

Okej, med den inställningen borde jag inte kommentera fler HH's, utan istället hålla mig till min dagbok.

Desto större anledning att fortsätta höja som du gjort, dom lär ju tröttna å kan då muppsyna med lite vad som helst. Dessutom kan en bra spelare hitta folden med en hygglig hand när du bryter betningsmönstret.
Jao, en poäng. Men mupparna jag spelar med har vanligtvis noll koll på sina motståndare.

Är det inte nivån snarare än stilen som är problemet isåfall?
Både och... eller? Är inte säker på att jag förstår din fråga.
Cyntax...

Att äga bubblan är självklart svårare i en SnG med lågt inköp. Jag har ändrat spelstil rätt mkt när jag bytte till FTP för att spela $24s. Stars $60 är rätt annorlunda runt bubblan eftersom folk förstår att de måste vika rätt ofta osv.

I grund och botten är det matematiskt korrekt att försöka äga bubblan när man sitter som chipleader men det är ju enbart under förutsättningen att motståndarna spelar någorluna bra. Synar de för mkt (vilket de gör både på $24 som jag spelar och $6 som du spelar) så får man anpassa spelet såklart.

Yes. Och som jag sa så är inte det primära att vinna maximalt med $, utan att vinna hyggligt med $ och inte gula.

Enough said...

OBS TURBO!

Seat 5: Mezzacarona (4530 in chips)

Seat 6: Cyntax (3345 in chips)

Seat 7: MightyLando (1300 in chips)

Seat 9: cdog4069 (4325 in chips)

Cyntax: posts small blind 25

MightyLando: posts big blind 50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Cyntax :Kh::Th:

cdog4069: folds

Mezzacarona: folds

Cyntax: raises 150 to 200

MightyLando: calls 150

*** FLOP *** :8s::Ks::Qs:

Cyntax: ????

OBS TURBO!

Seat 1: Cyntax (1450 in chips)

Seat 2: hasus (1320 in chips)

Seat 4: mrk54 (1450 in chips)

Seat 5: Tommydeutsch (4560 in chips)

Seat 7: pinas21 (1260 in chips)

Seat 8: Sheriff JBJ (485 in chips)

Seat 9: antipal (2975 in chips)

mrk54: posts small blind 25

Tommydeutsch: posts big blind 50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Cyntax :Th::Ah:

pinas21: raises 100 to 150

Sheriff JBJ: folds

antipal: folds

Cyntax: calls 150

hasus: folds

mrk54: folds

Tommydeutsch: calls 100

*** FLOP *** :5s::3s::As:

Tommydeutsch: checks

pinas21: bets 450

Cyntax: ???????

OBS, detta är en turbo!

Seat 2: 007ARAB (3265 in chips)

Seat 3: KarlAngel (150 in chips)

Seat 4: mgfi26 (535 in chips)

Seat 5: Cyntax (2880 in chips)

Seat 6: Kuikie (1045 in chips)

Seat 8: nwindy (1825 in chips)

Seat 9: dugstr47 (3800 in chips)

nwindy: posts small blind 50

dugstr47: posts big blind 100

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Cyntax :5c::5s:

007ARAB: folds

KarlAngel: folds

mgfi26: folds

Cyntax: raises 300 to 400 (Troligen helt fel va? Fold eller AI är er melodi?)

Kuikie: raises 645 to 1045 and is all-in

nwindy: folds

dugstr47: folds

Cyntax: ??? Måste jag syna?

Vad gör ni här och vad gör Cyntax?

Postad

Cyntax Bets 400.

Vi är all in 8-)

Cyntax folds.

Fråga till Myssion: Ponera att du sitter med en hand, en stark hand, säg TT på BB och knappen pushar in. Vinner du så e du fet chippie å kan äga bubblan, torskar du så har du iaf 9BB kvar. Du vet exakt hans HD då han gör såna moves och räknar snabbt ut att du är en 51% favvo mot den. Du har även den goda självkännedomen att du vet att du är askass på att lira shortstacked, samtidigt som du är kung på å lira medium-bigstack.

Så synar du för att du vet att det är $ev+ och även om du torskar så får du chansen att bättra på ditt shortstacked spel, eller foldar du för att kunna spela ut dina motspelare på vanligt vis? Hur beroende är svaret av inköpet?

Inge drygt menat, TT kändes bara passande på nåt sätt. :-)

Om frågan är helkorkad så ursäktar jag mej med att jag är CG spelare 8-)

ps. skön uppsats cyntax, gillar specielt då du jämför dig själv med en tråkig fond :-P

Postad
Den här tråden har nu förtjänat ett:

lolz

:D

---

PokerStars Game #8754719026: Tournament #44308950, $15+$1 Hold'em No Limit - Match Round I, Level I (10/20) - 2007/03/05 - 17:21:09 (ET)

Table '44308950 9' 10-max Seat #2 is the button

Seat 1: AIACCIU (1630 in chips)

Seat 2: Beryl X (1450 in chips)

Seat 4: honestjohn44 (1550 in chips)

Seat 5: OuTrag3 (1240 in chips)

Seat 6: Cyntax (1810 in chips)

Seat 7: 550iSMG (1490 in chips)

Seat 9: scroad5 (3030 in chips)

Seat 10: voodogx (1300 in chips)

honestjohn44: posts small blind 10

OuTrag3: posts big blind 20

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Cyntax :Tc::Th:

Cyntax: raises 80 to 100

550iSMG: calls 100

scroad5: folds

voodogx: folds

AIACCIU: folds

Beryl X: folds

honestjohn44: calls 90

OuTrag3: folds

*** FLOP *** :6s::7d::Td: Sweet. Nötterna!

honestjohn44: checks

Cyntax: bets 200

550iSMG: raises 320 to 520 Ojoj, action!

honestjohn44: folds

Cyntax: raises 480 to 1000

550iSMG: raises 390 to 1390 and is all-in Drömmer jag? :)

Cyntax: calls 390 Eller ska jag folda? Kan ju bli utdragen ;)

*** TURN *** :2c:

*** RIVER *** :Ac:Där satt den!

*** SHOW DOWN ***

Cyntax: shows :Tc::Th: (three of a kind, Tens)

550iSMG: shows :Ah::As: (three of a kind, Aces) Där satt den!

550iSMG collected 3100 from pot

Två outs är allt dom behöver.

Handen efter...

PokerStars Game #8754739055: Tournament #44308950, $15+$1 Hold'em No Limit - Match Round I, Level I (10/20) - 2007/03/05 - 17:22:26 (ET)

Table '44308950 9' 10-max Seat #4 is the button

Seat 1: AIACCIU (1630 in chips)

Seat 2: Beryl X (1450 in chips)

Seat 4: honestjohn44 (1450 in chips)

Seat 5: OuTrag3 (1220 in chips)

Seat 6: Cyntax (320 in chips)

Seat 7: 550iSMG (3100 in chips)

Seat 9: scroad5 (3030 in chips)

Seat 10: voodogx (1300 in chips)

OuTrag3: posts small blind 10

Cyntax: posts big blind 20

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Cyntax :3c::9d:

550iSMG: folds

scroad5: folds

voodogx: folds

AIACCIU: folds

Beryl X: folds

honestjohn44: calls 20

OuTrag3: folds

Cyntax: checks

*** FLOP *** :4h::Ad::4c:

Cyntax: checks

honestjohn44: checks

*** TURN *** :9c:

Cyntax: bets 300 and is all-in

honestjohn44: calls 300

*** RIVER *** :6s:

*** SHOW DOWN ***

Cyntax: shows :3c::9d: (two pair, Nines and Fours)

honestjohn44: shows :6d::9h: (two pair, Nines and Sixes)

honestjohn44 collected 650 from pot

Ibland behöver dom tre outs också.

Jävla skitdag! Jag brukar sällan backa, och inte så mycket som jag gjort idag. Nästan $60 - det kan jag leva med, men det är principen! ;)

Imorrn börjar tentaplugget om, tre dagar fick man vara ledig.

Postad

Tar vi en titt på forumets pokerdagböcker, på FullTilts leaderboard samt Sharkscopes leaderboards ser vi att majoriteten av dom som ligger i topp spelar turbos. Vilka spelar regulars då? -Jo, idioterna som inte fattar att en turbo går snabbare (man hinner spela fler i timman) och att turbos har mycket lägre avgifter procentuellt sett med insatsen till potten.

/Cyntax

Spelar du regulars eller turbo?

Postad
Spelar du regulars eller turbo?
:) Du är inte född igår du!

Tänkte att eftersom jag idag inte kan slå idioterna ens, så måste jag ju testa spela mot dom bra. Resultatet blev inte helt oväntat....

Postad
Cyntax Bets 400.

Vi är all in 8-)

Cyntax folds.

Fråga till Myssion: Ponera att du sitter med en hand, en stark hand, säg TT på BB och knappen pushar in. Vinner du så e du fet chippie å kan äga bubblan, torskar du så har du iaf 9BB kvar. Du vet exakt hans HD då han gör såna moves och räknar snabbt ut att du är en 51% favvo mot den. Du har även den goda självkännedomen att du vet att du är askass på att lira shortstacked, samtidigt som du är kung på å lira medium-bigstack.

Så synar du för att du vet att det är $ev+ och även om du torskar så får du chansen att bättra på ditt shortstacked spel, eller foldar du för att kunna spela ut dina motspelare på vanligt vis? Hur beroende är svaret av inköpet?

ps. skön uppsats cyntax, gillar specielt då du jämför dig själv med en tråkig fond :-P

:-D

Postad

Jag är inte helt 100 på att jag förstår din frågeställning, men jag tar det beslut som jag tror ger mig mest pengar i slutändan. Om jag vet att jag är usel på shortstackspel så kanske inte syn ger mig mest pengar i just det läget, men då lägger jag fokus på att förbättra mitt shortstackspel genom att "öva" på det utanför bordet, dvs genom att sitta och tänka/teoretisera/leka med SNGPT etc så att jag kan känna mig bekväm i att ta "rätt" beslut nästa gång. Ibland "tvingar" jag mig till att göra det som är korrekt för att sedan försöka tänka till ordentligt och vara disciplinerad i den situation som följer och som jag är dålig på, så det blir också en form av övning.

Så visst finns det lägen när jag inte gör det som är "teoretiskt" korrekt (gäller CG också), eftersom det i praktiken inte är korrekt för mig i just det läget. Men det blir då oftast engångsföreteelser och förhoppningsvis har man jobbat bort sin läcka till nästa gång. I största möjliga mån vill jag undvika att spela på ett sätt som är anpassat efter mina svagheter, utan istället hela tiden åtgärda dem.

Förstod jag rätt?

När Cyntax skrev om fonder så tänkte jag först på fond som man har i maten... :D

Postad

PokerStars: Tournament #4, $5.00+$0.50 Hold'em No Limit - Level II (15/30)

Table '44702868 1' 9-max Seat #3 is the button

Seat 1: RegsMJ (1710 in chips)

Seat 2: furiosity34 (2055 in chips)

Seat 3: JoeToday (3240 in chips)

Seat 4: Debiain (625 in chips)

Seat 5: Cyntax (1575 in chips)

Seat 6: BOZZAGIO (1015 in chips)

Seat 7: DarthChronic (1335 in chips)

Seat 9: kupfferr3 (1945 in chips)

Debiain: posts small blind 15

Cyntax: posts big blind 30

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Cyntax :Kd::Kh:

BOZZAGIO: folds

DarthChronic: calls 30

kupfferr3: folds

RegsMJ: folds

furiosity34: folds

JoeToday: folds

Debiain: calls 15

Cyntax: raises 180 to 210

DarthChronic: raises 1125 to 1335 and is all-in

Debiain: folds

Cyntax: calls 1125

*** RIVER *** :Qh::3d::9c::3c::4d:

*** SHOW DOWN ***

Cyntax: shows :Kd::Kh: (two pair, Kings and Threes)

DarthChronic: shows :Ad::Ac: (two pair, Aces and Threes)

DarthChronic collected 2730 from pot

Jag kan ju inte spela handen annorlunda. Skitsamma, men det roliga kommer i chatten...

DarthChronic: nh hand dude... just bad timing

Cyntax: only bad players limp with AA

DarthChronic: i was trying to act a little weak

DarthChronic: lol

DarthChronic: apparently, it was the right thing to do

Cyntax: you are not acting. you are bad

DarthChronic: got you to put up all your chips didn't it

Cyntax: yes now. but in the long run... no

BOZZAGIO: 2700 to 210....who's bad?

DarthChronic: players like you that mistake cold cards for a weak player always fall for those traps

Cyntax: trap? I could not play that hand different

DarthChronic: you're right... but you didn't have to call my all in

DarthChronic: all my folding should be an idication to you that i am a carefull player

Cyntax: oh yes. in the long runt it's correct. to many donkeys play worse hands like that

Cyntax: too many donkeys

DarthChronic: you've never folded pocket kings before?

Cyntax: NO WAY!

Cyntax: not at these tables

DarthChronic: i certainly have... and ended up saving my stack doing it

Cyntax: one time. sure. but not in the long run

DarthChronic: well i havent done it much... but when i get a reraise like that i def think hard before calling

Cyntax: you just got lucky i had KK. chit happens

DarthChronic: lol

DarthChronic: it's a risky play no doubt... but worth the risk when it works

Kul spel det här :( Just nu går det segt. Tar en paus från PokerStars och spelar på FullTilt istället. Det brukar hjälpa.

Postad

Ush, hur många gånger ska jag behöva säga det, chatta inte samtidigt som du spelar!:roll:

Pokertips är förbehållna människor man gillar, dumt å lära random firre å spela juh. e ju dom vi lever på för 17! :evil:

F.ö. tycker jag chattar efter man synat med korrekta odds å dragit ut e roligast. Svinkul då dom ska läxa upp en å tala om hur poker ska spelas :lol:

Postad

Tackar!

Seat 1: LILBRUZER (1440 in chips)

Seat 2: d@ddycool (1480 in chips)

Seat 3: SandwichBoy (2320 in chips)

Seat 4: Big_al_playa (1160 in chips)

Seat 5: JJHBUZZ (1350 in chips)

Seat 6: cardfreak_12 (1310 in chips)

Seat 7: Toinito (1460 in chips)

Seat 8: CaratPoker (1500 in chips)

Seat 9: jasekelly (1480 in chips)

Toinito: posts small blind 10

CaratPoker: posts big blind 20

*** HOLE CARDS ***

Dealt to CaratPoker :As::Ah:

jasekelly: raises 80 to 100

LILBRUZER: folds

d@ddycool: folds

SandwichBoy: calls 100

Big_al_playa: folds

JJHBUZZ: calls 100

cardfreak_12: folds

Toinito: folds

CaratPoker: raises 140 to 240

jasekelly: calls 140

SandwichBoy: folds

JJHBUZZ: calls 140

*** FLOP *** :6d::Ac::9h:

CaratPoker: checks

jasekelly: bets 320

JJHBUZZ: raises 320 to 640

CaratPoker: calls 640

jasekelly: calls 320

*** TURN *** :2c:

CaratPoker: checks

jasekelly: checks

JJHBUZZ: bets 470 and is all-in

CaratPoker: calls 470

jasekelly: folds

*** RIVER *** :7h:

*** SHOW DOWN ***

CaratPoker: shows (three of a kind, Aces)

JJHBUZZ: shows :Kc::Ad: (a pair of Aces)

CaratPoker collected 3690 from pot

Seat 1: LILBRUZER (1230 in chips)

Seat 2: d@ddycool (1365 in chips)

Seat 3: SandwichBoy (3545 in chips)

Seat 6: cardfreak_12 (1550 in chips)

Seat 7: Toinito (1365 in chips)

Seat 8: CaratPoker (3785 in chips)

Seat 9: jasekelly (660 in chips)

LILBRUZER: posts small blind 15

d@ddycool: posts big blind 30

*** HOLE CARDS ***

Dealt to CaratPoker T8 off

SandwichBoy: folds

cardfreak_12: folds

Toinito: raises 90 to 120

CaratPoker: folds

jasekelly: raises 540 to 660 and is all-in

LILBRUZER: calls 645

d@ddycool: folds

Toinito: folds

*** FLOP *** :9d::Ah::9s:

*** TURN *** :As:

*** RIVER *** :Ad:

*** SHOW DOWN ***

LILBRUZER: shows :Ac::8c: (four of a kind, Aces)

jasekelly: shows :9c::9h: (four of a kind, Nines)

LILBRUZER collected 1470 from pot

Seat 1: $12,096 (1425 in chips)

Seat 3: Rautanyrkki (1270 in chips)

Seat 5: CaratPoker (1395 in chips)

Seat 6: Verbz (1610 in chips)

Seat 7: 56fritz (2095 in chips)

Seat 8: cekos69 (3100 in chips)

Seat 9: cflake (2605 in chips)

CaratPoker: posts small blind 15

Verbz: posts big blind 30

*** HOLE CARDS ***

Dealt to CaratPoker :Qc::Qd:

56fritz: raises 120 to 150

cekos69: folds

cflake: folds

$12,096: folds

Rautanyrkki: calls 150

CaratPoker: raises 1245 to 1395 and is all-in

Verbz: folds

56fritz: folds

Rautanyrkki: calls 1120 and is all-in

*** FLOP *** :3h::Qh::4h:

*** TURN *** :5c:

*** RIVER *** :2h:

*** SHOW DOWN ***

CaratPoker: shows :Qc::Qd: (three of a kind, Queens)

Rautanyrkki: shows :Tc::Ah: (a flush, Ace high)

Rautanyrkki collected 2720 from pot

Dom här vinner jag aldrig heller.

Seat 1: $12,096 (1275 in chips)

Seat 3: Rautanyrkki (2545 in chips)

Seat 5: CaratPoker (625 in chips)

Seat 6: Verbz (3100 in chips)

Seat 8: cekos69 (2250 in chips)

Seat 9: cflake (3705 in chips)

Verbz: posts small blind 50

cekos69: posts big blind 100

*** HOLE CARDS ***

Dealt to CaratPoker :9s::9c:

cflake: folds

$12,096: calls 100

Rautanyrkki: folds

CaratPoker: raises 525 to 625 and is all-in

Verbz: folds

cekos69: folds

$12,096: calls 525

*** RIVER *** :6h::Qc::7h::5c::Ac:

*** SHOW DOWN ***

$12,096: shows :Ad::Kc: (a pair of Aces)

CaratPoker: shows 99 (a pair of Nines)

$12,096 collected 1400 from pot

Igår var samma sak, jag vinner inga coinflips:

:Qs::Ts: vs :3d::3h: -> Flop :3s::7d::Xs: - :Xy::7s: - visst, flush på rivern, men FEL spader för fan!

Har varit så i drygt en vecka nu. Hoppas riggen släpper till ikväll då Klonk Sng League börjar.

Nu ska jag med barnen till simhallen. :)

/Cyntax

Postad

Raket-handen: borde du inte reraisa lite hårdare pf? floppen känns väl ok å slöspela, ingen lär väl sitta med stegdraget..? hah, vikken sopa som överspelar sin ak så dära :lol:

Haha! skönt å floppa quads å bli utdragen :twisted:

set vs flushdraw e väl inge coinflip elle...? :shock:

ai pf?

Hey när började Alvisen med babysim?

Postad
Raket-handen: borde du inte reraisa lite hårdare pf? floppen känns väl ok å slöspela, ingen lär väl sitta med stegdraget..? hah, vikken sopa som överspelar sin ak så dära :lol:

Haha! skönt å floppa quads å bli utdragen :twisted:

set vs flushdraw e väl inge coinflip elle...? :shock:

ai pf?

Hey när började Alvisen med babysim?

QTs vs 33 - vi var ai preflop.

Alvisen är en baddare i vattnet. Hon vevar så vattnet skummar. Jag fick springa 30 ggr upp till vattenrutschkanan med henne. *ajminrygg*

Postad
hah, vikken sopa som överspelar sin ak så dära :lol:

Tror jag skulle överspela dem lika mkt fast på annat sätt. Tänk på att det är en låg nivå där TPTK är stål på okoordinerade brädor.

Postad
Tror jag skulle överspela dem lika mkt fast på annat sätt. Tänk på att det är en låg nivå där TPTK är stål på okoordinerade brädor.
Jag hade defenetivt gjort samma sak.

Exempel på överspelad AK

Seat 3: Nonpoint2299 (2300 in chips)

Seat 4: Danielr273 (1345 in chips)

Seat 5: MikeHoshino (3219 in chips)

Seat 6: sweetessence (3406 in chips)

Seat 9: Klonk_a_donk (2835 in chips) Forumhjälten!

Seat 10: PeteAkery (1895 in chips)

Nonpoint2299: posts small blind 75

Danielr273: posts big blind 150

*** HOLE CARDS ***

MikeHoshino: folds

sweetessence: raises 600 to 750

Klonk_a_donk: raises 2085 to 2835 and is all-in

PeteAkery: folds

Nonpoint2299: folds

Danielr273: folds

sweetessence: calls 2085

*** FLOP *** [Ts 8c 3h]

*** TURN *** [Ts 8c 3h] [8d]

*** RIVER *** [:Ts::8c::3h::8d:] [:2h:]

*** SHOW DOWN ***

sweetessence: shows [:5c::5s:] (two pair, Eights and Fives)

Klonk_a_donk: shows [:As::Ks:] (a pair of Eights)

sweetessence collected 5895 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 5895 | Rake 0

Board [Ts 8c 3h 8d 2h]

Seat 3: Nonpoint2299 (small blind) folded before Flop

Seat 4: Danielr273 (big blind) folded before Flop

Seat 5: MikeHoshino folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: sweetessence showed [5c 5s] and won (5895) with two pair, Eights and Fives

Seat 9: Klonk_a_donk showed [As Ks] and lost with a pair of Eights

Seat 10: PeteAkery (button) folded before Flop (didn't bet)

Postad

Flyt med korten i "Klonk Sng League". Dom här fick jag:

Dealt to Cyntax [5s 6h]

Dealt to Cyntax [Ah 7c]

Dealt to Cyntax [4s As]

Dealt to Cyntax [9d 7h]

Dealt to Cyntax [8h 9c]

Dealt to Cyntax [4c 6s]

Dealt to Cyntax [Ts Qs]

Dealt to Cyntax [5h 6h]

Dealt to Cyntax [3h Ks]

Dealt to Cyntax [Qs 2h]

Dealt to Cyntax [Js 6c]

Dealt to Cyntax [:Ah::Qc:]

Dealt to Cyntax [:Qh::Qc:]

Dealt to Cyntax [Qc 8h]

Dealt to Cyntax [Ad 9h]

Dealt to Cyntax [Qs 7h]

Dealt to Cyntax [8s Jc]

Dealt to Cyntax [8c 9c]

Dealt to Cyntax [6d 5d]

Dealt to Cyntax [4d 5h]

Dealt to Cyntax [Th Kc]

Dealt to Cyntax [Qd 8h]

Dealt to Cyntax [8c Jh]

Dealt to Cyntax [2c Qc]

Dealt to Cyntax [Jh Ks]

Dealt to Cyntax [:Kd::Kc:]

Dealt to Cyntax [7h 2c]

Dealt to Cyntax [5h 2d]

Dealt to Cyntax [Th 5c]

Dealt to Cyntax [Qd Th]

Dealt to Cyntax [2d 4d]

Dealt to Cyntax [6d As]

Dealt to Cyntax [Qh Kd]

Dealt to Cyntax [2s 9d]

Dealt to Cyntax [Ac 9h]

Dealt to Cyntax [4h Jc]

Dealt to Cyntax [4h 2c]

Dealt to Cyntax [9d 5d]

Dealt to Cyntax [3h 2s]

Dealt to Cyntax [6d Kh]

Dealt to Cyntax [2h Ad]

Dealt to Cyntax [As 4h]

Dealt to Cyntax [Ah 4s]

Dealt to Cyntax [8h 3s]

Dealt to Cyntax [8h Jc]

Dealt to Cyntax [:7s::7h:]

Dealt to Cyntax [7h 2d]

Dealt to Cyntax [3s 4c]

Dealt to Cyntax [4h 6h]

Dealt to Cyntax [2c Qh]

Dealt to Cyntax [7d Ts]

Dealt to Cyntax [Ah 4s]

Dealt to Cyntax [5d 8c]

Dealt to Cyntax [Ad 5s]

Dealt to Cyntax [Ks 7d]

Dealt to Cyntax [:Qs::Ac:]

Dealt to Cyntax [8h 6d]

Dealt to Cyntax [6c Jh]

Dealt to Cyntax [:Ad::Kc:]

Dealt to Cyntax [:Ad::Kc:]

Dealt to Cyntax [6s 8c]

Dealt to Cyntax [9s 9c]

Dealt to Cyntax [Ac 6h]

Dealt to Cyntax [Ks 2c]

Dealt to Cyntax [Jc 7d]

Dealt to Cyntax [7s 6c]

Dealt to Cyntax [4s Kd]

Dealt to Cyntax [2c 2d]

Dealt to Cyntax [8h Ks]

Dealt to Cyntax [4c 6c]

Dealt to Cyntax [8h Ad]

Dealt to Cyntax [Th 3c]

Dealt to Cyntax [Ts 5c]

Dealt to Cyntax [4d 4s]

Dealt to Cyntax [2s 7c]

Dealt to Cyntax [2h Kh]

Dealt to Cyntax [:9c::9s:]

Dealt to Cyntax [Ah Td]

Dealt to Cyntax [Qh 7c]

Dealt to Cyntax [4c Qs]

Dealt to Cyntax [9h Th]

Dealt to Cyntax [Jd 3h]

Dealt to Cyntax [Kd Js]

Dealt to Cyntax [2c 2h]

Dealt to Cyntax [Kd 7h]

Dealt to Cyntax [5d Qd]

Dealt to Cyntax [:As::Qc:]

Dealt to Cyntax [Ac 2h]

Dealt to Cyntax [:Td::Ts:]

Dealt to Cyntax [Ac 8h]

Dealt to Cyntax [Ts 2c]

Dealt to Cyntax [5s 6h]

Dealt to Cyntax [3s Ks]

Dealt to Cyntax [6d 8c]

Dealt to Cyntax [Qh 4d]

Dealt to Cyntax [9h 5s]

Dealt to Cyntax [Qs 3d]

Dealt to Cyntax [Jd 9h]

Dealt to Cyntax [7s 2h]

Dealt to Cyntax [4h Ah]

Dealt to Cyntax [Jh 6d]

Dealt to Cyntax [As 8h]

Dealt to Cyntax [Jh 7d]

Dealt to Cyntax [3c Qh]

Dealt to Cyntax [Th 7c]

Dealt to Cyntax [Ac 5h]

Dealt to Cyntax [2h 6d]

Dealt to Cyntax [:Qs::As:]

Dealt to Cyntax [8c Qs]

Dealt to Cyntax [4s Td]

Dealt to Cyntax [8s Jd]

Dealt to Cyntax [Ks Jd]

Dealt to Cyntax [4h Qs]

Dealt to Cyntax [Td 6s]

Dealt to Cyntax [5h Jc]

Dealt to Cyntax [:8s::8c:]

Dealt to Cyntax [Td 2c]

Dealt to Cyntax [8s 3d]

Dealt to Cyntax [Kh 7s]

Dealt to Cyntax [8s 7h]

Dealt to Cyntax [Ts 6d]

Dealt to Cyntax [4h 2d]

Dealt to Cyntax [Qc 9c]

Dealt to Cyntax [Jh 4h]

Dealt to Cyntax [8d Ts]

Dealt to Cyntax [7d 6s]

Dealt to Cyntax [3s Qd]

Dealt to Cyntax [9c 2c]

Dealt to Cyntax [2d 7h]

Dealt to Cyntax [Tc 6h]

Dealt to Cyntax [Qs 8s]

Dealt to Cyntax [6c 3s]

Dealt to Cyntax [Qd 4d]

Dealt to Cyntax [Td 6d]

Dealt to Cyntax [4h 7h]

Dealt to Cyntax [5s 3d]

Dealt to Cyntax [2h 8h]

Dealt to Cyntax [5h Ks]

Dealt to Cyntax [2c Jh]

Dealt to Cyntax [2s 9c]

Dealt to Cyntax [3h 9d]

Dealt to Cyntax [8s Qc]

Dealt to Cyntax [:Ad::Qd:]

Dealt to Cyntax [8s Jd]

Dealt to Cyntax [2s Ac]

Dealt to Cyntax [6s 9d]

Dealt to Cyntax [8h 4h]

Dealt to Cyntax [9d 6h]

Dealt to Cyntax [3d Ks]

Dealt to Cyntax [5d Kc]

Dealt to Cyntax [7s 2s]

Dealt to Cyntax [Jh Kd]

Dealt to Cyntax [Tc 4c]

Dealt to Cyntax [Jc 2d]

Dealt to Cyntax [Jh Qs]

Dealt to Cyntax [Tc Qs]

Dealt to Cyntax [Qc 2s]

Dealt to Cyntax [7h Jh]

Dealt to Cyntax [Jd 4s]

Dealt to Cyntax [Kd 6s]

Dealt to Cyntax [Qc 7h]

Dealt to Cyntax [Qc Jd]

Dealt to Cyntax [Jh 8c]

Dealt to Cyntax [8h 5c]

Dealt to Cyntax [3h Qs]

Dealt to Cyntax [Jd 8s]

Dealt to Cyntax [6d 8s]

Dealt to Cyntax [Jh Qd]

Dealt to Cyntax [Jh 7h]

Dealt to Cyntax [:Jh::Js:]

Dealt to Cyntax [5s Kh]

Dealt to Cyntax [6d 7s]

Dealt to Cyntax [4h 5s]

Dealt to Cyntax [Jd Td]

Dealt to Cyntax [8d 3d]

Dealt to Cyntax [7c 6d]

Dealt to Cyntax [3c 9d]

Dealt to Cyntax [Jd 4d]

Dealt to Cyntax [Tc Kd]

Dealt to Cyntax [2h Ad]

Dealt to Cyntax [9s Th]

Dealt to Cyntax [Jc 5s]

Dealt to Cyntax [5d Ah]

Dealt to Cyntax [3d Qs]

Dealt to Cyntax [:Qd::Ac:]

Dealt to Cyntax [2s 8h]

Dealt to Cyntax [Qd 9d]

Dealt to Cyntax [5d 4d]

Dealt to Cyntax [7h 4c]

Dealt to Cyntax [:Ad::Ah:]

Dealt to Cyntax [Jh Kd]

Dealt to Cyntax [6s Td]

Dealt to Cyntax [:Qd::Qs:]

Dealt to Cyntax [Th 4h]

Dealt to Cyntax [6c 9s]

Dealt to Cyntax [Jh 8h]

Dealt to Cyntax [Th 2d]

Dealt to Cyntax [3d 7s]

Dealt to Cyntax [6h Ts]

Dealt to Cyntax [3h 8c]

Dealt to Cyntax [2s 8d]

Dealt to Cyntax [4s 4c]

Dealt to Cyntax [Qh 3s]

Dealt to Cyntax [8h Kd]

Dealt to Cyntax [3d 6s]

Dealt to Cyntax [:Ks::Ac:]

Dealt to Cyntax [Jd Qd]

Dealt to Cyntax [Kd 5c]

Dealt to Cyntax [3c 6h]

Sista handen...

PokerStars Game #8853048344: Tournament #44915105, $10+$1 Hold'em No Limit - Level VII (100/200) - 2007/03/11 - 16:39:43 (ET)

Table '44915105 2' 9-max Seat #6 is the button

Seat 1: Bluffsyn (5295 in chips)

Seat 6: Cyntax (6705 in chips)

Bluffsyn: posts the ante 25

Cyntax: posts the ante 25

Cyntax: posts small blind 100

Bluffsyn: posts big blind 200

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Cyntax :Jc::Qh:

Cyntax: raises 200 to 400

Bluffsyn: calls 200

*** FLOP *** [:6d::9d::Tc:

Bluffsyn: checks

Cyntax: bets 400

Bluffsyn: raises 800 to 1200

Cyntax: calls 800

*** TURN *** :8c:

Bluffsyn: checks

Cyntax: bets 1400

Bluffsyn said, "jobbigt kort"

Cyntax said, "CALL!!"

Bluffsyn: raises 2270 to 3670 and is all-in

Cyntax: calls 2270

*** RIVER *** :6s:

*** SHOW DOWN ***

Bluffsyn: shows :Td::9s: (two pair, Tens and Nines)

Cyntax: shows Jc Qh (a straight, Eight to Queen)

Bluffsyn said, "nh"

Cyntax collected 10590 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 10590 | Rake 0

Board [6d 9d Tc 8c 6s]

Seat 1: Bluffsyn (big blind) showed [Td 9s] and lost with two pair, Tens and Nines

Seat 6: Cyntax (button) (small blind) showed [Jc Qh] and won (10590) with a straight, Eight to Queen

Man är obesegrad i "Klonk" iaf.

• Skapa nytt...