Gå till innehåll

NL - NL$25, SH, ge mig lite tips, stats från PT


Klubban

Recommended Posts

Här kommer lite stat från mitt spel under 2 månader är själv lite besviken på mitt resultat hade hoppats på lite mer $ jag vet att 2k händer inte är så mycket men det kanske pekar på något som jag borde ändra på.

Om det är någon mer stat som jag borde pressentera så säg till.

 

Min auto rate säger att jag är sLA

 

Vol. Put $ in the pot = 35

Vol. Put $ in from SB = 52.66

Folded SB To Steal = 75

Folded BB To Steal = 50

Att. To Steal Blinds = 28.45

Won $ WSF = 40

BB/100 = 12.86

Went to SD = 23.9

Won $ At SD = 49

PF raise = 12.75

 

Aggression factor:

Flop: 2.53

Turn: 2.81

River: 1.82

total: 2.49

 

First action on flop after pre-flop raise:

Raise: 3.42

Bet: 51.71

Call: 7.98

Check: 10.27

Check/raise: 0.38

Fold: 5.32

No flop/No action: 20.91

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med 12,9 BB/100 kan du ju knappast känna dig missnöjd, det blir ju drygt 25 big blinds....så bli inte besviken om din winrate minskar när du får fler händer (det är tämligen säkert att den kommer göra just det)

 

Vad gäller spelet borde du kanske prova att spela lite tightare preflop, särskilt om du är nybörjare. Nu vet jag ju inte om du är det men...

Just de siffrorna brukar ju hamna rätt redan med ganska få händer också. I övrigt bör du inte lita alls mycket på din staestik än, som du själv också säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har spelat till och från i 1 år, spelade en hel del FL innan vilket gick rätt bra och då spelade jag jäkligt tigth på FR bord vilket blev lite trist, så jag bytte till NL max 6 vilket ger mer action.

 

En typisk sesion brukar se ut på följande: under 40 minuter jobbar jag upp inköpet till runt 50 efter det så brukar jag inte få någon action alls och det brukar sluta med att jag går ett inköp pluss eller att jag synar bort mitt pluss och lite till då någon sitter med stål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med 12,9 BB/100 kan du ju knappast känna dig missnöjd, det blir ju drygt 25 big blinds....så bli inte besviken om din winrate minskar när du får fler händer (det är tämligen säkert att den kommer göra just det)

 

Vad gäller spelet borde du kanske prova att spela lite tightare preflop, särskilt om du är nybörjare. Nu vet jag ju inte om du är det men...

Just de siffrorna brukar ju hamna rätt redan med ganska få händer också. I övrigt bör du inte lita alls mycket på din staestik än, som du själv också säger.

 

Vad bör man ligga på för % preflop på 6-handed?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...