Gå till innehåll

Vilken bok skall jag köpa som handlar om SnGs?


p0k3rk1ng

Recommended Posts

Den här frågan har dykt upp flera gånger tidigare, så du borde ha sökt innan du startade en ny tråd. Skäms skäms skäms...

 

Men för att besvara dina frågor ändå (för att jag är så HIMLA snäll ;))

 

1. Det finns inga direkta böcker som riktar in sig på bara SnG:s. Vill du ha en bra turneringsbok, så är det Harrington on Hold 'Em som gäller. Köp båda delarna direkt, för du kommer plöja igenom dom kvickt och lätt så bra dom är.

 

I övrigt finns det lite SnG-guider på vissa forum. Kolla in FlopTurnRiver

 

2. I övrigt så är det väl någon sjysst FL-bok du behöver. Har du inte läst några innan så är det 2 böcker jag direkt kan rekommendera:

 

-Lee Jones "Winning Low Limit Hold 'Em" (som har ett rätt sjysst kapitel om vanliga SnG om jag inte minns fel).

 

-Small Stakes Hold 'Em. Ett måste om du lirar FL. En grymt bra bok!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här frågan har dykt upp flera gånger tidigare, så du borde ha sökt innan du startade en ny tråd. Skäms skäms skäms...

 

Men för att besvara dina frågor ändå (för att jag är så HIMLA snäll ;))

 

1. Det finns inga direkta böcker som riktar in sig på bara SnG:s. Vill du ha en bra turneringsbok, så är det Harrington on Hold 'Em som gäller. Köp båda delarna direkt, för du kommer plöja igenom dom kvickt och lätt så bra dom är.

 

I övrigt finns det lite SnG-guider på vissa forum. Kolla in FlopTurnRiver

 

2. I övrigt så är det väl någon sjysst FL-bok du behöver. Har du inte läst några innan så är det 2 böcker jag direkt kan rekommendera:

 

-Lee Jones "Winning Low Limit Hold 'Em" (som har ett rätt sjysst kapitel om vanliga SnG om jag inte minns fel).

 

-Small Stakes Hold 'Em. Ett måste om du lirar FL. En grymt bra bok!

 

Tack för tipsen! Skall kolla.

 

Jag hittade faktiskt ingenting när jag sökte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Lee Jones "Winning Low Limit Hold 'Em" (som har ett rätt sjysst kapitel om vanliga SnG om jag inte minns fel).
Finns ett kapitel i Winning low-limit holdem av lee jones som handlar om SnG. Det är ju kanske inte värt å köpa boken om du bara är intresserad av det kapitlet dock.
Jag har Editoin 2. Sid 155: "No tournament strategy tips here. I'm not a tournament expert and don't pretend to be one, so I'm not going to give any advise about how to play in one."

:?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Harrington on Hold'em vol 1&2 av Dan Harrington.

 

Men kanske viktigare för just SnGs är Kill Phil. Företrädelsevis handlar den om en all-in före floppen strategi. Vilket sammanfaller med korrekt strategi större delen av en vanlig SnG. (När din stack är 10bb djup finns det inget annat än push-or-fold att göra.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Harrington on Hold'em vol 1&2 av Dan Harrington.

 

Men kanske viktigare för just SnGs är Kill Phil. Företrädelsevis handlar den om en all-in före floppen strategi. Vilket sammanfaller med korrekt strategi större delen av en vanlig SnG. (När din stack är 10bb djup finns det inget annat än push-or-fold att göra.)

 

På Party blir det ju så iallafall...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...