iremmats Postad 24 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 24 April , 2006 ***** Hand History for Game 4081260481 ***** $1000 NL Texas Hold'em - Monday, April 24, 18:43:19 ET 2006 Table Quick Bite (No DP) (Real Money) Seat 2 is the button Total number of players : 6 Seat 2: xTRUMPTIGHTx ( $1038.25 ) Seat 3: Vice__Grip ( $1451.50 ) Seat 5: rebirth_ ( $2065 ) Seat 1: KISFMG ( $1044 ) Seat 6: Basil5150 ( $1162.50 ) Seat 4: My_Intuition ( $190 ) My_Intuition posts small blind [$5]. rebirth_ posts big blind [$10]. ** Dealing down cards ** Dealt to KISFMG [ Ks Ah ] Basil5150 folds. KISFMG raises [$40]. xTRUMPTIGHTx raises [$150]. My_Intuition folds. rebirth_ folds. KISFMG folds. xTRUMPTIGHTx does not show cards. xTRUMPTIGHTx wins $205 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
spyse Postad 24 April , 2006 Rapport Share Postad 24 April , 2006 ***** Hand History for Game 4081260481 *****$1000 NL Texas Hold'em - Monday, April 24, 18:43:19 ET 2006 Table Quick Bite (No DP) (Real Money) Seat 2 is the button Total number of players : 6 Seat 2: xTRUMPTIGHTx ( $1038.25 ) Seat 3: Vice__Grip ( $1451.50 ) Seat 5: rebirth_ ( $2065 ) Seat 1: KISFMG ( $1044 ) Seat 6: Basil5150 ( $1162.50 ) Seat 4: My_Intuition ( $190 ) My_Intuition posts small blind [$5]. rebirth_ posts big blind [$10]. ** Dealing down cards ** Dealt to KISFMG [ Ks Ah ] Basil5150 folds. KISFMG raises [$40]. xTRUMPTIGHTx raises [$150]. My_Intuition folds. rebirth_ folds. KISFMG folds. xTRUMPTIGHTx does not show cards. xTRUMPTIGHTx wins $205 Var inte det där lite weak? Kan du inte motivera varför du släpper, för mig är det svårt att se varför såvida inte fi är väldigt tight-passive. Jag kanske är dum eller är för kär i AK Om inte annat lär jag mig något Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iremmats Postad 24 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 24 April , 2006 Uppfattade fi som väldigt väldigt tight. Spelar med han på tre bord. Inte sett en enda reraise från hans sida tidigare. Så lite åt det passiv-tighta hållet. AA,KK,QQ tror jag han gör det med. Mot QQ vinner jag lite vid en träff. Mot KK samma sak. Mot AA torskar jag tokmkt vid träff. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iremmats Postad 25 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 25 April , 2006 ***** Hand History for Game 4082181457 ***** $1000 NL Texas Hold'em - Monday, April 24, 20:16:34 ET 2006 Table Quick Bite (No DP) (Real Money) Seat 2 is the button Total number of players : 6 Seat 2: xTRUMPTIGHTx ( $784.68 ) Seat 1: KISFMG ( $907 ) Seat 5: Atak4Infinit ( $1032 ) Seat 3: HEMAN225 ( $1452.75 ) Seat 6: GimmeNutz ( $1592 ) Seat 4: MrRealist ( $1000 ) HEMAN225 posts small blind [$5]. MrRealist posts big blind [$10]. ** Dealing down cards ** Dealt to KISFMG [ Ad Tc ] Atak4Infinit folds. GimmeNutz calls [$10]. KISFMG raises [$50]. xTRUMPTIGHTx folds. HEMAN225 calls [$45]. MrRealist folds. GimmeNutz calls [$40]. ** Dealing Flop ** [ Ts, Jh, Js ] HEMAN225 bets [$20]. GimmeNutz calls [$20]. KISFMG raises [$120]. HEMAN225 calls [$100]. GimmeNutz calls [$100]. ** Dealing Turn ** [ 2c ] HEMAN225 checks. GimmeNutz checks. KISFMG checks. ** Dealing River ** [ Kd ] HEMAN225 bets [$100]. GimmeNutz folds. KISFMG calls [$100]. HEMAN225 shows [ 6s, As ] a pair of jacks. KISFMG shows [ Ad, Tc ] two pairs, jacks and tens. KISFMG wins $717 from the main pot with two pairs, jacks and tens. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iremmats Postad 25 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 25 April , 2006 ***** Hand History for Game 4082393523 ***** $1000 NL Texas Hold'em - Monday, April 24, 20:36:50 ET 2006 Table Cape Verde (No DP) (Real Money) Seat 5 is the button Total number of players : 5 Seat 3: xTRUMPTIGHTx ( $3719.75 ) Seat 1: KISFMG ( $942.75 ) Seat 2: MrMawcus ( $3171 ) Seat 5: hossyboybabe ( $525.25 ) Seat 4: Nima3000 ( $796 ) KISFMG posts small blind [$5]. MrMawcus posts big blind [$10]. ** Dealing down cards ** Dealt to KISFMG [ Qc Jd ] xTRUMPTIGHTx folds. Nima3000 folds. hossyboybabe folds. KISFMG calls [$5]. MrMawcus checks. ** Dealing Flop ** [ 9h, Td, Jh ] KISFMG bets [$15]. MrMawcus calls [$15]. ** Dealing Turn ** [ 5c ] KISFMG bets [$50]. MrMawcus calls [$50]. ** Dealing River ** [ 8c ] KISFMG checks. MrMawcus bets [$200]. KISFMG calls [$200]. MrMawcus shows [ Kh, 3h ] high card king. KISFMG shows [ Qc, Jd ] a straight, eight to queen. KISFMG wins $548 from the main pot with a straight, eight to queen. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iremmats Postad 25 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 25 April , 2006 Sådär. Inget mer spel idag. Plussat $8.2k idag. Bästa cashgame-dagen hittils Känner mig riktigt säker på Partys 5/10 nu. Stort tack till Jacobmal för alla tips! Ligger nog lite plus för månaden nu, hoppas på megarushen sista dagarna. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lasery Postad 25 April , 2006 Rapport Share Postad 25 April , 2006 Vad för tips? Jag spelar också 5/10. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 25 April , 2006 Rapport Share Postad 25 April , 2006 Vad för tips? Med tanke på avsändaren: "Potta flopp, checkraise all-in på turn" Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Backemann Postad 25 April , 2006 Rapport Share Postad 25 April , 2006 Hej Mats. Har bara lite funderingar kring er bättre spelare och de summor som ni drar in som du kanske kan svara på. 1. Vad har Ni/Du för mål med pokern? Att uppnå en viss summa pengar, eller att för evigt vara en grinder (en rik grinder, men ändock en grinder), eller att lägga av vid en viss uppkommen summa och bara spela sporadiskt efter det. Kanske ta ett normalt jobb eller så? Du läser vid chalmers har jag förstått (gick själv ut för några år sedan). 2. Tar Ni/Du ut några pengar eller går nästan allt till rullen? 3. Har Ni/Du överhuvudtaget kvar någon respekt för pengar, eller känns ett, två, fem och tio tusen som samma summa ungefär? 4. Känner Ni/Du alldrig att pokern blir långtradig och tråkig eller upplever Ni/Du som regel alltid att det är kul? Förövrigt en riktigt intressant dagbok, bara lite funderingar som du kanske kan svara på om tillfälle ges. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
trexter Postad 25 April , 2006 Rapport Share Postad 25 April , 2006 Ruskigt bra frågor Backen! Jag har också aldrig undrat hur man orkar. Hade jag varit proffs hade det nog blivit åtminstone 3-4 olika spel och något projekt vid sidan av, annars hade man tröttnat. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iremmats Postad 25 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 25 April , 2006 Hej Mats. Har bara lite funderingar kring er bättre spelare och de summor som ni drar in som du kanske kan svara på. 1. Vad har Ni/Du för mål med pokern? Att uppnå en viss summa pengar, eller att för evigt vara en grinder (en rik grinder, men ändock en grinder), eller att lägga av vid en viss uppkommen summa och bara spela sporadiskt efter det. Kanske ta ett normalt jobb eller så? Du läser vid chalmers har jag förstått (gick själv ut för några år sedan). 2. Tar Ni/Du ut några pengar eller går nästan allt till rullen? 3. Har Ni/Du överhuvudtaget kvar någon respekt för pengar, eller känns ett, två, fem och tio tusen som samma summa ungefär? 4. Känner Ni/Du alldrig att pokern blir långtradig och tråkig eller upplever Ni/Du som regel alltid att det är kul? Förövrigt en riktigt intressant dagbok, bara lite funderingar som du kanske kan svara på om tillfälle ges. 1. Pengamässigt vill jag tjäna ihop så mycket som möjligt. Boomen kommer antagligen ta slut någon gång. Vid det laget vill jag vara ekonomisk oberoende. Hade varit så sjukt skönt ju. 2. Min rulle är alla pengar jag har tillgängliga just nu. Köper jag en pizza är det direkt från rullen. Jag kommer inte gula min rulle, no way. 3. Litegranna. Torskar jag 5k en dag mår jag lite dåligt av det. Samtidigt så går jag alltid runt och tänker "Äh vafan, det kostar ju bara ett par BB liksom.." 4. Jag tröttnar ibland men pengarna motiverar mig att fortsätta. Precis som folk orkar stå vid bandet i herrans massa år. Sen kan man ju faktiskt byta mellan olika former, sngs, cash osv. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skumdum Postad 25 April , 2006 Rapport Share Postad 25 April , 2006 du är en skam för alla pokerproffs! Vara uppe så tidigt när man inte måste... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iremmats Postad 25 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 25 April , 2006 du är en skam för alla pokerproffs! Vara uppe så tidigt när man inte måste... Är med i budgivning på en lägenhet. Den återupptogs 09.10... måste klonka den! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iremmats Postad 25 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 25 April , 2006 Kom igen. Budat 1.45M, låt det stå, once in a lifetime liksom! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 25 April , 2006 Rapport Share Postad 25 April , 2006 Kom igen. Budat 1.45M, låt det stå, once in a lifetime liksom! Beta pott! Visa att du vill ha den! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iremmats Postad 25 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 25 April , 2006 Kom igen. Budat 1.45M, låt det stå, once in a lifetime liksom! Beta pott! Visa att du vill ha den! Jag gjorde en rejäl höjning iaf, visade att jag hade stål liksom Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Backemann Postad 25 April , 2006 Rapport Share Postad 25 April , 2006 Tack för svaren Mats. Var är lägenheten belägen? (Göteborg underförstått). Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iremmats Postad 25 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 25 April , 2006 Tack för svaren Mats. Var är lägenheten belägen? (Göteborg underförstått). Uppe i Johanneberg. Fridkullagatan. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Disturbed1 Postad 25 April , 2006 Rapport Share Postad 25 April , 2006 1. Pengamässigt vill jag tjäna ihop så mycket som möjligt. Boomen kommer antagligen ta slut någon gång. Vid det laget vill jag vara ekonomisk oberoende. Hade varit så sjukt skönt ju. 2. Min rulle är alla pengar jag har tillgängliga just nu. Köper jag en pizza är det direkt från rullen. Jag kommer inte gula min rulle, no way. 3. Litegranna. Torskar jag 5k en dag mår jag lite dåligt av det. Samtidigt så går jag alltid runt och tänker "Äh vafan, det kostar ju bara ett par BB liksom.." 4. Jag tröttnar ibland men pengarna motiverar mig att fortsätta. Precis som folk orkar stå vid bandet i herrans massa år. Sen kan man ju faktiskt byta mellan olika former, sngs, cash osv. Det där är lite sjukt men jag brukar också tänka så, typ att vafan, kan jag slaska bort 500 på nätet kan jag lika gärna köpa det där.. Im sick I need help.. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iremmats Postad 25 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 25 April , 2006 Men för fan. Tilta mig mer. Jag la ett bud på lägenheten på 1.45M. Innan det låg det på 1.35. Nu har nån jävel miniraisat till 1.46. Vad är det för jävla tomte? Aja, det är bara ett inköp. Vi miniraisar tillbaka! Nu är det 1.47M! Frågade förresten mäklarn i telefon - "Vad är det för tomte som minihöjer hela tiden?" Kollade lite i budhistoriken. Personen som minihöjde nu har stått för 5 utav totalt 22 bud på lägenheten. Alla gånger har han/hon minihöjt! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
piggeh Postad 25 April , 2006 Rapport Share Postad 25 April , 2006 Tack för svaren Mats. Var är lägenheten belägen? (Göteborg underförstått). Uppe i Johanneberg. Fridkullagatan. Oj, damn. Är den 54m^2arn uppe i 1,45M alltså Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iremmats Postad 25 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 25 April , 2006 Tack för svaren Mats. Var är lägenheten belägen? (Göteborg underförstått). Uppe i Johanneberg. Fridkullagatan. Oj, damn. Är den 54m^2arn uppe i 1,45M alltså Japp. Grymt fräsch och med klädkammare! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
questan Postad 25 April , 2006 Rapport Share Postad 25 April , 2006 de va inte billigt! köp en skabbig lägenhet o renovera själv...så sparar du några 100k Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iremmats Postad 25 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 25 April , 2006 de va inte billigt! köp en skabbig lägenhet o renovera själv...så sparar du några 100k -EV. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
piggeh Postad 25 April , 2006 Rapport Share Postad 25 April , 2006 Man kanske borde sälja sin lägenhet o casha in vinsten snart då ... eller inte. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts