Gå till innehåll

Iremmats - Rookie of the Year 2006


iremmats

Recommended Posts

Det var väl i wien Mats var med så det är väl nästa avsnitt.
EPT går i Baden, Mats lira EWSOP i Wien och EPT i Deauville. Det som någon såg på ZTV var troligen förra eller förrförra säsongens tävling.
När kommer avsnittet med Mats att sändas då tro? (EPT såklart)
Slutet på maj, eller början på juni tror jag. Står mer på EPTs hemsida. Och det är nog två eller tredelat.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 6,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nu jävlar taggar ni till grabbar, idag ska de klonkas!!

 

PANG PANG

 

Once in a lifetime klonken idag :)

 

Beslutade mig för att testa Partys shop nu på morgonen. Beställde en Ipod Video 60gb. Får väl vänta 2-3 veckor iaf... men det ska man väl uthärda! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Ser fram emot pokerseminariet 13/5, inte minst ditt SnG-pass. Två saker som åtminstone jag tycker är svåra i SnG är:

 

1. När i turneringen ska man byta strategi från TAG till LAG (om du nu, liksom många andra, rekommenderar den strategisekvensen)?

 

2. I vilka situationer är det rätt att dega in som underdog (ITM eller på bubblan)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en massa mer sngs under kvällen. Pga tappat självförtroende har jag lirat en del vanliga sngs, dvs 10 min nivåer istället för 5 min. Är enklare motstånd på dem faktiskt.

 

Det som skiljer är att du tvingas ta mycket fler mycket mer marginella syner i speed-turneringarna. Jag måste bli bättre på det helt enkelt. Finns ett gäng av amerikanerna som är sjukt duktiga på det.

 

Iaf, +$2801 idag.

 

Även fått rakeback på $1800 idag samt en bonus från party på $850.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en massa mer sngs under kvällen. Pga tappat självförtroende har jag lirat en del vanliga sngs, dvs 10 min nivåer istället för 5 min. Är enklare motstånd på dem faktiskt.

 

Det som skiljer är att du tvingas ta mycket fler mycket mer marginella syner i speed-turneringarna. Jag måste bli bättre på det helt enkelt. Finns ett gäng av amerikanerna som är sjukt duktiga på det.

 

Iaf, +$2801 idag.

 

Även fått rakeback på $1800 idag samt en bonus från party på $850.

 

Vad är det för bonus? Acceler8tor är väl slut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en massa mer sngs under kvällen. Pga tappat självförtroende har jag lirat en del vanliga sngs, dvs 10 min nivåer istället för 5 min. Är enklare motstånd på dem faktiskt.

 

Det som skiljer är att du tvingas ta mycket fler mycket mer marginella syner i speed-turneringarna. Jag måste bli bättre på det helt enkelt. Finns ett gäng av amerikanerna som är sjukt duktiga på det.

 

Iaf, +$2801 idag.

 

Även fått rakeback på $1800 idag samt en bonus från party på $850.

 

Vad är det för bonus? Acceler8tor är väl slut?

 

Jo men jag upptäckte att jag hade fått den idag :D

 

Blev en halvtimmas spel på Eurobets 2/4 nu. Är sjukt värde där. +$530 på det. Plussat igen resan lagom till frukosten :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand History for Game 3296632158 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Sunday, January 01, 13:17:28 EDT 2006

Table Table 64946 (6 max) (No DP) (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 6

Seat 3: KISFMG ( $1361 )

Seat 6: ElevatorEddy ( $2164.25 )

Seat 5: felllan ( $1306.85 )

Seat 1: x281_3308004 ( $1036 )

Seat 4: agnifili ( $322.25 )

Seat 2: DingCrosby ( $1000 )

agnifili posts small blind [$5].

felllan posts big blind [$10].

DingCrosby posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to KISFMG [ Ad Ac ]

ElevatorEddy folds.

x281_3308004 raises [$40].

DingCrosby folds.

KISFMG calls [$40].

agnifili folds.

felllan folds.

** Dealing Flop ** [ Jd, 8d, 5c ]

x281_3308004 checks.

KISFMG bets [$80].

x281_3308004 raises [$290].

KISFMG is all-In [$1241]

x281_3308004 is all-In [$706]

** Dealing Turn ** [ Qd ]

** Dealing River ** [ Ts ]

x281_3308004 shows [ Jh, As ] a pair of jacks.

KISFMG shows [ Ad, Ac ] a pair of aces.

KISFMG wins $325 from side pot #1 with a pair of aces.

KISFMG wins $2094 from the main pot with a pair of aces.

 

Potten precis innan har jag TT mot han då han också höjer. Då kommer ett A på floppen, han har position på mig och jag lägger mig lite lätt kanske?

Tänker iaf ta hans cont bet för han är väldigt aggro. När han iställer chkraisar mig sätter jag honom direkt på AJ. Uppenbarligen en fet tomte...

 

 

Hmm enda som jag tckete va tomtigt i det spelet va att han syna din allin. checkrasien va det väll inget fel på? han kunde ju lika gärna ha sett i knektar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm enda som jag tckete va tomtigt i det spelet va att han syna din allin. checkrasien va det väll inget fel på? han kunde ju lika gärna ha sett i knektar

 

Uj, det var en gammal hand du tog upp.

 

 

Yepp har nyligen börjat att läsa igenom hela din dag bok, så du får ursäkta om jag kommer dragandes med en gammmal hand :P Men det är ju inte mindre intressant för det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm enda som jag tckete va tomtigt i det spelet va att han syna din allin. checkrasien va det väll inget fel på? han kunde ju lika gärna ha sett i knektar

 

Uj, det var en gammal hand du tog upp.

 

 

Yepp har nyligen börjat att läsa igenom hela din dag bok, så du får ursäkta om jag kommer dragandes med en gammmal hand :P Men det är ju inte mindre intressant för det :)

 

Ok. Känns lite dåligt av honom att inte kunna släppa topp-par. Å andra sidan kan jag nog göra så med lite drag med. Eller så spelade jag handen just så för att jag hade uppfattat honom som en tomte och visste att han inte skulle släppa topp-paret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm enda som jag tckete va tomtigt i det spelet va att han syna din allin. checkrasien va det väll inget fel på? han kunde ju lika gärna ha sett i knektar

 

Uj, det var en gammal hand du tog upp.

 

 

Yepp har nyligen börjat att läsa igenom hela din dag bok, så du får ursäkta om jag kommer dragandes med en gammmal hand :P Men det är ju inte mindre intressant för det :)

 

Ok. Känns lite dåligt av honom att inte kunna släppa topp-par. Å andra sidan kan jag nog göra så med lite drag med. Eller så spelade jag handen just så för att jag hade uppfattat honom som en tomte och visste att han inte skulle släppa topp-paret.

 

 

Du kanske hadde snubben på tilt :D Men va ska du ha där för att gå allin "lixom" hehe ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand History for Game 3951370567 *****

NL Texas Hold'em $215 Buy-in Trny:21993023 Level:3 Blinds(50/100) - Tuesday, April 11, 20:57:34 ET 2006

Table Table 95758 (Real Money)

Seat 8 is the button

Total number of players : 8

Seat 10: KISFMG ( $1640 )

Seat 1: WHINERdotCOM ( $3303 )

Seat 8: waggity ( $1480 )

Seat 5: uncleslaaapp ( $3260 )

Seat 9: KIRKKOLA ( $1392 )

Seat 7: vielpech ( $2210 )

Seat 6: MISAEL666 ( $3863 )

Seat 4: Harvesteri ( $2852 )

Trny:21993023 Level:3

Blinds(50/100)

** Dealing down cards **

Dealt to KISFMG [ Th Jh ]

WHINERdotCOM folds.

Harvesteri calls [100].

uncleslaaapp folds.

MISAEL666 calls [100].

vielpech folds.

waggity folds.

KIRKKOLA folds.

KISFMG checks.

** Dealing Flop ** [ Kh, 2h, 6s ]

KISFMG checks.

Harvesteri checks.

MISAEL666 bets [200].

KISFMG calls [200].

Harvesteri calls [200].

** Dealing Turn ** [ 9h ]

KISFMG checks.

Harvesteri checks.

MISAEL666 checks.

** Dealing River ** [ Qh ]

KISFMG is all-In [1340]

Harvesteri folds.

MISAEL666 calls [1340].

KISFMG shows [ Th, Jh ] a straight flush, king high.

MISAEL666 shows [ 6c, Ah ] a flush, ace high.

KISFMG wins 3630 chips from the main pot with a straight flush, king high.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand History for Game 3951421468 *****

NL Texas Hold'em $215 Buy-in Trny:21994220 Level:1 Blinds(20/40) - Tuesday, April 11, 21:02:41 ET 2006

Table Speed Some More Jazz (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: NEWT_BUGGINS ( $2120 )

Seat 5: txluckbox ( $1960 )

Seat 8: yankinlancs ( $1920 )

Seat 9: ilikeaces86x ( $2000 )

Seat 2: KISFMG ( $1920 )

Seat 6: Jollynet06 ( $2000 )

Seat 7: enologist ( $2000 )

Seat 4: zadira03 ( $1960 )

Seat 10: medved10 ( $2605 )

Seat 3: manofcoins1 ( $1515 )

Trny:21994220 Level:1

Blinds(20/40)

** Dealing down cards **

Dealt to KISFMG [ Ah Ac ]

Jollynet06 folds.

enologist folds.

yankinlancs calls [40].

ilikeaces86x folds.

medved10 raises [160].

NEWT_BUGGINS folds.

KISFMG raises [450].

manofcoins1 calls [450].

zadira03 folds.

txluckbox folds.

yankinlancs folds.

medved10 folds.

** Dealing Flop ** [ 8h, Th, Qh ]

KISFMG is all-In [1470]

manofcoins1 is all-In [1065]

** Dealing Turn ** [ 8c ]

** Dealing River ** [ Kc ]

KISFMG shows [ Ah, Ac ] two pairs, aces and eights.

manofcoins1 shows [ 8s, 9c ] three of a kind, eights.

KISFMG wins 405 chips from side pot #1 with two pairs, aces and eights.

manofcoins1 wins 3290 chips from the main pot with three of a kind, eights.

 

Svårt läge liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade på lite cash igår på Eurobet. Sjukaste sessionen någonsin. Backade 3k på ett par timmar. Dåligt med träffar, utdragna set kombinerat med lite halvtilt. Dyrt som bara den.

 

Blev även mer sngs på Party. Sjukt bra session till en början. Låg nog 4k plus ett tag. De sista 10 fick jag inte pengar i så det slutade 1k upp där.

 

Totalt back 2k igår.

 

Idag har det blivit lite SNGs. +$960

 

Exakt BR osv har jag helt tappat bort i och med Stockholmsbesöket. Får räkna ihop alla sajter igen imorgon tror jag.

 

Ikväll blir det livespel hos Pelle. Dealers Choice!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade på lite cash igår på Eurobet. Sjukaste sessionen någonsin. Backade 3k på ett par timmar. Dåligt med träffar, utdragna set kombinerat med lite halvtilt. Dyrt som bara den.

 

Eller hur!? Hade en polare som satt på samma bord som dig igår... Han check raisa dig på floppen K68 med 86, du satt på knappen med K9o som du hade limpat först in. Du bettade typ pot (10) han dundrade upp till 45 du går all-in och han synar. Turn K och river 6..!

Svårt att spela poker med dina klonka-skills... De är ju bara att gå in som dog hela tiden för man drar ju ändå ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade på lite cash igår på Eurobet. Sjukaste sessionen någonsin. Backade 3k på ett par timmar. Dåligt med träffar, utdragna set kombinerat med lite halvtilt. Dyrt som bara den.

 

Eller hur!? Hade en polare som satt på samma bord som dig igår... Han check raisa dig på floppen K68 med 86, du satt på knappen med K9o som du hade limpat först in. Du bettade typ pot (10) han dundrade upp till 45 du går all-in och han synar. Turn K och river 6..!

Svårt att spela poker med dina klonka-skills... De är ju bara att gå in som dog hela tiden för man drar ju ändå ut.

 

Jag har också tittat på mats några gånger och jag säger absolut inte att han spelar dåligt men klonkar ju något helt ofattbart. Det kommer nog att kännas väldigt konstigt när streaken tar slut (om den nu gör det).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade på lite cash igår på Eurobet. Sjukaste sessionen någonsin. Backade 3k på ett par timmar. Dåligt med träffar, utdragna set kombinerat med lite halvtilt. Dyrt som bara den.

 

Eller hur!? Hade en polare som satt på samma bord som dig igår... Han check raisa dig på floppen K68 med 86, du satt på knappen med K9o som du hade limpat först in. Du bettade typ pot (10) han dundrade upp till 45 du går all-in och han synar. Turn K och river 6..!

Svårt att spela poker med dina klonka-skills... De är ju bara att gå in som dog hela tiden för man drar ju ändå ut.

 

Trodde han hade färgdraget där. Och sen kan man ju fråga sig vilka händer din polare slår. Jag har limpat på knappen och degar in allt mot en reraise. Hur många gånger tror du jag inte leder mot botten-två?

 

Jag gör exakt samma spel med set, par+färgdrag, str8 flush drag och tvåpar. Jag tyckte inte din polare kändes speciellt stark där. Tror han klarar lägga en bättre kung och mot tvåpar har jag outs ju.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...