Gå till innehåll

Iremmats - Rookie of the Year 2006


iremmats

Recommended Posts

Sjukt spel av honom dock, ganska kaxigt o trycka med toppar o ingen kicker där.

 

Jag foldar ju alla knektar där om jag själv hade haft en.

 

Jo.. men det är ju mycket händer han ligger klart efter mot... set/KQc osv... Måste varit din image vid bordet som fick honom att ställa?

 

Jag hade spelat sjukt tight så jag förstår inte hans move.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 6,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sjukt spel av honom dock, ganska kaxigt o trycka med toppar o ingen kicker där.

 

Jag foldar ju alla knektar där om jag själv hade haft en.

 

Jo.. men det är ju mycket händer han ligger klart efter mot... set/KQc osv... Måste varit din image vid bordet som fick honom att ställa?

 

Jag hade spelat sjukt tight så jag förstår inte hans move.

 

Det måste vara ett minusspel i längden... på en så farlig bräda så vill du ju höja med bra händer för att bli av med färgdrag, stegdrag osv... hade jag varit hnm med en så svag hand på den brädan hade jag foldat mot ditt omslag... ja menar.. har man tur är man 60/40 mot färgen (om det inte är överkort) allt annat är man ju sjuk underdog mot (set, top2 osv)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt spel av honom dock, ganska kaxigt o trycka med toppar o ingen kicker där.

 

Jag foldar ju alla knektar där om jag själv hade haft en.

 

Jo.. men det är ju mycket händer han ligger klart efter mot... set/KQc osv... Måste varit din image vid bordet som fick honom att ställa?

 

Jag hade spelat sjukt tight så jag förstår inte hans move.

 

likadan hand som jag åkte på i wien.. dock på turn vi hamna allin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ser inte varför det va ett dåligt spel? du hade ju tillräckligt mkt chips för att kunna lägga dig, hans omslag kan få steg/färgdrag att lägga sig samt som du själv sa du lägger dig om du hade haft en J där. Är inte så stor chans du redan har en färdig hand med tanke på hur den utspelat sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ser inte varför det va ett dåligt spel? du hade ju tillräckligt mkt chips för att kunna lägga dig, hans omslag kan få steg/färgdrag att lägga sig samt som du själv sa du lägger dig om du hade haft en J där. Är inte så stor chans du redan har en färdig hand med tanke på hur den utspelat sig.

 

Nej det är inte så dåligt spel men att jag inte skulle kunna ha en färdig hand är fel. Jag bettar starka händer likadant på en sådan dragvänlig bräda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite mer gästdagbok från mig.

Spelade mitt första event idag, €1000 freezeout. Hamnade på samma bord som Mats, till vänster om honom, mycket bra :D

När vi satte oss var vi bara 5 av 10 som var på plats. Men sen kom det lite fler, Jennifer Mason, som var CL efter dag 1A, och Johnny Lodden satte sig också vi bordet efter ca 10 minuter. Han spelade varje hand och höjde varje hand. Åkte ca en kvart efter att han satt sig när han överbettade allin när färgen kom på river, bra bluff om inte andra killen hade synat på flopp och turn med färgdrag...

 

Spelade inte många händer och bytte bord rätt snabbt. Hamnade på ett bord med nästan bara franska syntomtar. En fransman i 40-årsåldern spelade säkert 1/3 av potterna och synade hur stora höjningar som helst, han satt 2 till vänster om mig så det var svårt att sno. Spelade en rolig pott mot honom, blinds 50/100 jag höjer till 300 med JJ, han synar såklart. Floppen 652, bettar ut 350, han slår om till 1350, jag slår tillbaka till 2850, han lägger. Hade synat allin där, sätter honom på 99-77 typ. Förlorar lite små potter, höjer med AJ och får 3 syn, floppen A66, bettar och killen efter mig slår om. Han har inte spelat en hand, så jag vet inte vad han kan ha, men han är ju tight så antagligen bra. Han är lite short, så det är lika bra att slå om allin om jag vill spela handen, men jag viker. Han säger att han hade AK, och det tror jag på. Sen limpar syntomten, jag har 99 i SB, får för mig att jag ska höja av någon konstig anledning så jag slår upp till 400. Han höjer 1500 till, jag slänger direkt, han visar AA. Sen får jag AQ i BB, en shortie ställer och jag synar, han har KJ och jag vinner med A-hög.

 

Får byta bord och har nu 15k (startstack 5k) och har bara varit med om två showdown. AQ mot shortien och AJ mot syntomten, vi checkar ner hela vägen 873-T-T, och AJ står mot A2. Får sen inga kort på evigheter. Får T4 på SB och försöker sno, höjer till 2500 med 400/800 blinds när dealern säger "it's 2800". Ok tänker jag, lägger in 300 till och funderar på varför jag inte fick höja till 2500. Visar sig att jag somnat till och missat att en shortstack ställt. Han visar upp J5 men leder ju, i alla fall till floppen kommer AKT och turn en T till. Kul när ett misstag betalar av :D

Får helt kalla kort och ställer med A8 i BB när alla foldar till SB som höjer min blind. Han synar med K3o!!! Floppen AKx och essen håller. Han har sedan bara 800 kvar med blinds på 600/1200, han ställer på CO, jag höjer på knappen med AQ och isolerar, vinner med A-hög.

 

Sen kommer Karin Lindgren till bordet, vi har pratat lite innan och hon kom runt vårt hotellrum och lånade cash av Mats till inköpet. Hon blir lite sur när jag snor hennes blind två varv i rad. Jag får inga kort alls, men snor ihop till en hyfsad stack. Karin åker tyvärr strax innan bubblan allin pre AJ vs AK. Får JJ med 19 spelare kvar, 18 ITM. Höjer och en amerikan som är rätt bra frågar hur mycket jag har kvar. Vet att han kan göra ett move eftersom det är bubblan, men jag vill ju inte missa att casha. Han ställer, och 10 sekunder senare åker en spelare på ett annat bord. Kollar så att det är säkert att jag är ITM, och då är ju beslutet lätt. Hade nog synat ändå, men det hade varit en jobbig syn. Han har K6 och jag dubblar till 40k-50k.

 

Tar det väldigt lugnt, hela bordet är rätt irriterade på en fransman som steker i flera minuter varje gång det är hans tur. Särskilt om han är i BB och någon försöker sno hans blind, då kan han plocka med sina marker i 5 minuter innan han foldar. Jag höjer med QJo, han steker en evighet men synar sen. Floppen A93, två hjärter. Han frågar dealern vad som är minimum-raise, sen checkar han. Jag ställer, bara lite mer än potten, han blixtfoldar. Vad fan ska han ha liksom? :D

 

Sen höjer samma fransman till 13k och sparar 3k, jag hittar AJ i SB. Funderar ett bra tag, men jag bestämmer mig för att sätta honom allin. Han synar såklart, visar 44. Floppen T8x, turn 7, river 9. Klonkar stegen. Har nu ca 100k och ligger mycket bra till.

 

Får en liten småjobbig fransman till höger om mig. Han höjer ofta och losar massa i början när shortstacks slår om och han tvingas syna pga pottoddsen och visar hela tiden marginella händer. Han limpar sen i UTG, jag slår upp till 15k med 99 efter honom, blinds 2k/4k. BB ställer med 6k till, fransmannen steker en evighet men foldar. Jag måste ju syna och BB har AK, fransmannen säger att han foldade AJ så jag är rätt bra favorit. Floppen AKx, ingen klonk sen. Nere på 75k. Höjer sen på knappen två gånger med KQs och QTo, rätt bra höjningar. BB synar båda gångerna och bettar sedan pott på floppen, jag missar floppen båda gångerna och får folda, nere på 60k. Foldar ner till 45-50k, fransmannen till höger om mig ställer 3 potter i rad preflop och ameriakanen ställer ett par gånger så jag får inga lägen att sno. Får T9o på knappen med 45k kvar, blinds 3k/6k med 500 ante, ställer såklart och SB har QQ så jag åker på 13:e plats. €2270 är ju alltid något, men man vill ju vinna.

 

Är ändå nöjd med mitt spel, fick inga bra kort alls. KK UTG en gång med 3-4 bord kvar, får bara mörkarna. JJ två gånger, AQ ett par gånger och 99 en gång. Annars väldigt kallt. Men jag hittar bra lägen att sno och lyckas växa ändå. Vinner mina 60/40 och lite viktiga coinflips, men tyvärr losar jag den största coinflip-potten med 99 vs AK och har lite otur att han plockar upp QQ där på slutet.

 

Kanske blir ett nytt försök imorgon, vi får se. Mats vill spela, han åkte efter ca 3 timmar idag och vill väl ha revansch. Men jag tycker man kan kräva lite bättre struktur när man betalar €1000 i inköp och €60 i avgift, blev ju lotto mot slutet. Är nog mer sugen på att spela lite €100 eller €200 sngs. Annars spelar jag gärna €30k sng med proffsen om någon vill stejka mig. Ryktas om att de ska spela €10k imorgon, jag är gärna med om vi kan få ett gäng att stejka 90-95% av inköpet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Paus i €1000 freezeouten nu. Mats har 13,8k med 38 kvar, det är ungefär average. 18 får pengar. Inga kort än, inte AA, inte KK, inte QQ, inte JJ och inte TT en enda gång. Snodde med A8 när CO höjer och Mats ställer, han viker. Nästa varv CO han samma sak, Mats lägger sig och BB synar. Floppen Kxx, BB check-raisar allin med K3, CO har AA. Turn 3... Bra timing av Mats att inte försöka med samma move där. Fast då hade väl förhoppningsvis BB vikt ner sig och Mats dragit ut.

 

Förhoppningsvis blir det dubbling snart. I main gick ju Mats från 14k till 60k på under en timme efter pausen, repris på det får vi hoppas.

 

Jag hoppade pokern idag och tog en runda på stan och shoppade lite och kollade runt. Bilder kommer om jag bara kan hitta usb-sladden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Texas Hold'em $4-$4 NL (Real Money), #229,637,004

Table Elk Grove, 11 Mar 2006 3:35 PM ET

 

 

 

Seat 1: KISFMG ($372 in chips)

Seat 4: snake_s ($59.65 in chips)

Seat 6: bologny3 ($452.20 in chips)

Seat 8: ministeren1 ($516.60 in chips)

Seat 9: mariababby ($155.40 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

ministeren1 posts blind ($2), mariababby posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

KISFMG calls $4, snake_s calls $4, bologny3 folds, ministeren1 bets $14, mariababby folds, KISFMG calls $12, snake_s calls $12.

 

FLOP [board cards 4S,6D,3H ]

ministeren1 bets $35, KISFMG calls $35, snake_s bets $43.65 and is all-in, ministeren1 calls $8.65, KISFMG calls $8.65.

 

TURN [board cards 4S,6D,3H,8S ]

ministeren1 bets $55, KISFMG bets $312.35 and is all-in, ministeren1 folds.

 

RIVER [board cards 4S,6D,3H,8S,8C ]

 

 

SHOWDOWN

KISFMG shows [ 3S,2S ]

snake_s shows [ JC,7D ]

KISFMG wins $367.35, KISFMG wins $179.95.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemresa från Monte Carlo snart. Bort från all överflödig lyx och roomservice och hem till minusgrader och ingen frukostbuffe. Ska ändå bli ruskigt skönt :)

 

Dags att ställa om till feting-grind-mode igen!

 

Tillbaka till verkligheten! =D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TURN [board cards 4S,6D,3H,8S ]

ministeren1 bets $55, KISFMG bets $312.35 and is all-in, ministeren1 folds.

 

Hur tänker du här? Du har ju noll fold equity på snubben som redan är all-in.

 

Jag skiter i vad shortstacken har. Jag spelar bara potten mot han som har fullstack.

 

Resan totalt gick med bra vinst. Monte Carlo-delen gick back en del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skiter i vad shortstacken har. Jag spelar bara potten mot han som har fullstack.

 

Är inte med på vad du menar. Huvudpotten på cirkus $170 spelar du ju fortfarande mot shortstacken, och har han ett par så ligger du under. Sidopotten mot fullstacken är ju på bara på 55$. Får du syn av honom så betyder det ju troligen att han har en hand som slår dig, och då ligger du under mot honom också, foldar han så ligger du under mot den andra snubben. Eller missar jag något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...