Gå till innehåll

Iremmats - Rookie of the Year 2006


iremmats

Recommended Posts

  • Svars 6,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Se till att lägga på ett kol och vinna i Monte Carlo nu och pallra dig hem, har inte blivit nått homegame på 3 veckor nu.... ingen vill spela när mr. ETP Champion dra från stan. Och drar med sig Simon också, vad ska jag göra nu? Nä se till och vinna så kan du koma hem till något lite mer prestigefullt... Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags att sova nu strax. Imorrn gäller följande:

 

9.00 uppstigning

9.15 frukost

9.45 bad i saltvattenpoolen

9.50 ångbastu

9.55 bad igen

10.05 dusch på rummet

10.30 färdigpackat

10.45 utcheckning Hotel Hermitage

11.00 incheckning Monte Carlo Bay Hotel & Resort

12.00 lunch

13.00 taktikgenomgång

14.05 dubbla mot gus

 

resten kan ni läsa om i världspressen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Kjellander! Du får 3% i mig i Main som tack för tipsen :)

 

Har varit och ätit ihop med Simon på hotellets restaurang nu. De har en stjärna i Guide Michelin. Jävlar vilken mat säger jag bara. Och sjukt god ost!

 

Ska iväg och kolla vidare på tävlingen nu. Ska försöka sova innan 12 sen så jag är utvilad imorrn.

 

Fett! Se till att vinna nu! FETEKLONK!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka Till!

 

Var hittar man någon form av liverapportering?

 

lol för att hänga så mkt på ett forum o vara så blind...

 

Dumstrut på kanske... :oops:

 

Jag hittade ju den precis efter hade postat, för lat för att leta först och fråga sen... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mats gick ner till lokalen för en timme sen, jag ska snart ner också. Tar med kamera och laptop, om det är ok att ta lite bilder där och sitta uppkopplad så kommer jag köra live-rapportering här och lägga upp bilder i fotoalbumet. I alla fall fram till åttatiden, då är det min tur att klonka :D

 

I annat fall går jag kanske tillbaka till rummet och skriver rapport under matpausen vid 22. Buffé som kostar €45 och enligt Gdaily var ganska kass, så den tänker jag inte slänga ut pengar på ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mats gick ner till lokalen för en timme sen, jag ska snart ner också. Tar med kamera och laptop, om det är ok att ta lite bilder där och sitta uppkopplad så kommer jag köra live-rapportering här och lägga upp bilder i fotoalbumet.

 

Får du inte det kan du ju alltid ge rapporter om Mats till Ola, så slänger han upp dem i liverapporteringen.

 

Heja Mats!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mats sitter på ett rätt jobbigt bord, fast han sitter i bra position relativt de bra spelarna. Han har Rob Hollink till höger om sig, Carlos Mortensen två till höger och en av Boatmannarna (kan man säga så?) tre till höger. John Kabbaj är också på samma bord.

 

Level 1 är snart slut och sist jag kollade hade Mats ca 14k. En intressant hand vad följande (inte helt säker på preflop-spelet och storleken på höjningarna): någon hade limpat, Boatman höjt, Mats slår om till 1100 preflop med AK (måste varit en raise och en re-raise för att komma upp i de summorna tycker jag, men jag ska dubbel-kolla det). Boatman synar. Floppen 223 med två klöver, Mats bettar 1500, syn. Turn Q, Mats bettar 2500, Boatman viker.

 

Det roliga är att Mats sa att han skulle i princip folda sig igenom dag 1 och inte riskera för mycket. När jag frågade vad som hänt med hans taktik svarade han bara: "jaja, men vad ska han ha liksom?" :D

 

Jag har tagit lite bilder också, kan inte lösenordet till Mats fotoalbum så jag kanske ger dem till poker.se istället om de vill ha dem. De kommer hur som helst upp i albumet någon gång också. Många svenskar som sitter bredvid varandra, Eichart till höger om Karin Lundgren, Ken till höger om Sonnert, Bo Sehlstedt till höger om Patrik Måsrtensson. Mark Boudewijn och Greg Raymer sitter på samma bord.

 

Återkommer med mer inom kort. Lånar poker.se:s datorer så det funkar skitbra att rapportera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mats har tappat lite.

 

5 limpar till hans AK på BB, han slår upp till 350 med 25/50 blinds, ALLA SYNAR. Mats ger upp på låg flopp.

 

En annan är TT på knappen, Rob på CO har limpat, Mats höjer, en fransman BB synar och Rob synar. Floppen J22 med 2 hjärter. checkas runt. Turn hjärter 9, BB checkar, Rob bettar lite, Mats synar, BB ställer med 3k, Rob synar och Mats viker. Rob har nötfärg och fransmannen 99 för en kåk.

 

Senlosar Carlos en jättepott mot Boatman. Boatman höjer till 300, Carlos slår om till 1100, Boatman synar. Floppen TT2, Boatman checkar, Carlos bettar 1500, syn. Turn 9, check, check. River A, Boatman bettar 3500. Carlos steker ett bra tag och synar sen med AK, Boatman slänger upp TT och floppat fyrtal... Ett par varv senare höjer Kabbaj till 250, Carlos ställer med ca 2000, Rob efter honom synar och Kabbaj viker. Rob har TT och Carlos JJ, T på floppen och Carlos är ute efter lite drygt 2 timmars spel.

 

Sen losar Mats en rätt stor, Kabbaj höjer åter igen till 250 med blinds på 50/100. Mats synar på BB. Floppen Q86, Mats bettar ut lite, Kabbaj slår om, Mats steker ett tag och ställer sedan honom allin, lite mer än ett pottbet skulle jag tro. Kabbaj synar ganska fort med KK, Mats har T9 och dubbel belly-buster men klonkar tyvärr inte den här gången. Nere på 7-8k så det är ingen fara ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mats är kvar, har 6-7k kvar med 75/150 i blinds. Tyvärr har de spärrat av rätt rejält eftersom de börjat köra ett TV-bord, så jag kommer inte åt att kolla på Mats bord längre. Snart är det matpaus så jag ska kolla med honom exakt hur mycket han har och vilka händer han varit inblandad i.

 

Kollade lite på ett bord med bland annat Ken, Sonnert och Henrik Olander. Alla var ganska short och jag tycker de verkade rätt irriterade också. Sonnert dubblade mot Ken men åkte sen i en pott där det låg A44x inför river, river var 6 och motståndaren höjer Sonnert allin, Sonnert synar och den andre visar A6. Bengt kastar sina kort och lämnar bordet. Min gissning är att han hade A med bättre kicker.

 

Själv tror jag att jag hoppar spel idag. Går runt och gäspar och känner mig allmänt seg. Det är €500 med 1 rebuy eller addon idag och imorgon och €1000 freezeout på fredag och lördag, men spelar jag idag och inte cashar kommer jag inte ha råd att spela fler turrar, utan det får blir €100 eller €200 Sng:s, och det är ju inte lika kul. Satsar på att sova ut ordentligt inatt så kommer jag vara rejält laddad imorgon istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...