crazy_toker Postad 30 December , 2005 Rapport Postad 30 December , 2005 för de är väl knappast bigblind? läst bigbets men va menas med de? ursäkta om de är dum fråga men har inte förstått de, hur mycke är en bigbet på isåfall, skrivs ju ofta ja går + så å så många bb/h Citera
iremmats Postad 30 December , 2005 Rapport Postad 30 December , 2005 När det pratas om NL menar de just Big Blinds, iaf jag gör det. I FL, tex nivån 2/4 är ju small blind 1$, big blind 2$. Varje bet preflop och på floppen är i steg om SMALL BET 2$ och på turn och river BIG BET 4$. Så när folk skriver att de plussar 1BB/h är det på nivån i exemplet 4$/h Citera
fiddegogogo Postad 30 December , 2005 Rapport Postad 30 December , 2005 ska det inte vara bb=Big Blind och BB=Big Bet? om det inte är så borde det vara så. Citera
sawdustwilly Postad 30 December , 2005 Rapport Postad 30 December , 2005 ska det inte vara bb=Big Blind och BB=Big Bet? om det inte är så borde det vara så. Ja, så är det. Fast det är alltid någon som gör fel/tolkar fel när de svarar på en tråd, vilket alltid skapar förvirring. Citera
crazy_toker Postad 30 December , 2005 Författare Rapport Postad 30 December , 2005 aha okey då förstår jag tack så hemskt mycke för hjälpen Citera
Reaper Postad 1 Januari , 2006 Rapport Postad 1 Januari , 2006 ska det inte vara bb=Big Blind och BB=Big Bet? om det inte är så borde det vara så. Ja, så är det. Fast det är alltid någon som gör fel/tolkar fel när de svarar på en tråd, vilket alltid skapar förvirring. Själv tycker jag man kan skriva BB (med versaler) oavsett spelform, säger du att du tjänar 10BB/h på NL100, då är det big blinds.. säger du 2BB/h på FL 1/2.. ja då snackar man Big Bet. Inte svårare än så Eller finns det en ordlista för pokerförkortningar som ska följas? Citera
Recommended Posts