Gå till innehåll

Måste spela aggressivt?


thebeater

Recommended Posts

Om du är en sådan som spelar tight pre-flop sen missar flop och checkar varje gång så är du en mumsbit för nästan varenda en.

För det första så låter du fi köpa pott med sämre händer och för det andra så blir du lättläst eftersom du betar varje gång du träffar --> alla lägger.

 

Jag tycker du ska fortsätta att spela tight, men var riktigt aggressiv på floppen, oavsett om du skulle missa den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bästa du kan göra är att variera ditt spel så inte motståndarna kan läsa hur du spelar...

 

För att få ut så mycket som möjligt av dina inlägg på forumet här så tipsar jag dig att vara mer konkret i ditt skrivande.. kanske pasta en HH så folk får kommentera hur du spelade just den specifika handen, eller i alla fall ge läsarna mer kött på benen...

 

GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du är en sådan som spelar tight pre-flop sen missar flop och checkar varje gång så är du en mumsbit för nästan varenda en.

För det första så låter du fi köpa pott med sämre händer och för det andra så blir du lättläst eftersom du betar varje gång du träffar --> alla lägger.

 

Jag tycker du ska fortsätta att spela tight, men var riktigt aggressiv på floppen, oavsett om du skulle missa den.

 

Menar du att om jag väl sett floppen så bör jag betta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du är en sådan som spelar tight pre-flop sen missar flop och checkar varje gång så är du en mumsbit för nästan varenda en.

För det första så låter du fi köpa pott med sämre händer och för det andra så blir du lättläst eftersom du betar varje gång du träffar --> alla lägger.

 

Jag tycker du ska fortsätta att spela tight, men var riktigt aggressiv på floppen, oavsett om du skulle missa den.

 

Menar du att om jag väl sett floppen så bör jag betta?

 

Det jag menar är att, som det nu verkar, är att du spelar tight pre-flop och sedan weak på floppen? Eller har jag missuppfattat? Det jag försöker säga är att du ska beta på fler floppar eftersom du spelar tight preflop och inte släppa potten bara för att du har missat!

Sedan om du skulle få mothugg så är det rätt enkelt att lägga handen. Visste, du förlorar potten, men nästa gång du väl träffar så får du betalt då fi tror att du har sämre hand än vad du egentligen har!

 

Mer variation på så sätt, samt du kommer ro hem fler potter!

Så, nej! Du behöver inte beta på ALLA floppar, men på fler än vad det verkar som att du gör nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett exempel:

 

Du sitter med AKs bettar pre och får en syn.

Floppen kommer 237, han checkar då SKA du betta. <-- finns iof inga regler i poker

 

I samma situation och floppen kommer 5TQ då ska du sakta ner eftersom dom som synade dig pre-flop kan ha träffat eftersom dom förmodligen synade din bet med höga kort.

 

Sedan om du bettar pre med TT och floppen kommer 24J betta, visst någon kan sitta med J men var inte så rädd.

 

Kan sammanfatta det hela på följande vis; ju högre floppar dessto större chans att någon träffade eftersom dom flesta anser att det är bra att spela höga kort.

 

Sedan får du tänka på hur många som såg floppen med dig, ingen ide att bluffa om du sitter först och har 5 bakom dig som ska aggera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du är en sådan som spelar tight pre-flop sen missar flop och checkar varje gång så är du en mumsbit för nästan varenda en.

För det första så låter du fi köpa pott med sämre händer och för det andra så blir du lättläst eftersom du betar varje gång du träffar --> alla lägger.

 

Jag tycker du ska fortsätta att spela tight, men var riktigt aggressiv på floppen, oavsett om du skulle missa den.

 

Menar du att om jag väl sett floppen så bör jag betta?

 

Det jag menar är att, som det nu verkar, är att du spelar tight pre-flop och sedan weak på floppen? Eller har jag missuppfattat? Det jag försöker säga är att du ska beta på fler floppar eftersom du spelar tight preflop och inte släppa potten bara för att du har missat!

Sedan om du skulle få mothugg så är det rätt enkelt att lägga handen. Visste, du förlorar potten, men nästa gång du väl träffar så får du betalt då fi tror att du har sämre hand än vad du egentligen har!

 

Mer variation på så sätt, samt du kommer ro hem fler potter!

Så, nej! Du behöver inte beta på ALLA floppar, men på fler än vad det verkar som att du gör nu.

 

Spelade precis en sng , lirade ganska aggressivt när jag ansåg att jag kunde, vann skiten :D (ett $5 bord på 5 man så det blev ju $17.5)

Får försöka fortsätta spela så här :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett exempel:

 

Du sitter med AKs bettar pre och får en syn.

Floppen kommer 237, han checkar då SKA du betta. <-- finns iof inga regler i poker

 

I samma situation och floppen kommer 5TQ då ska du sakta ner eftersom dom som synade dig pre-flop kan ha träffat eftersom dom förmodligen synade din bet med höga kort.

 

Sedan om du bettar pre med TT och floppen kommer 24J betta, visst någon kan sitta med J men var inte så rädd.

 

Kan sammanfatta det hela på följande vis; ju högre floppar dessto större chans att någon träffade eftersom dom flesta anser att det är bra att spela höga kort.

 

Sedan får du tänka på hur många som såg floppen med dig, ingen ide att bluffa om du sitter först och har 5 bakom dig som ska aggera.

 

Tack för "tipsen".

Beställde min första poker bokl idag med, "Internet Texas Hold'em av Hilger, Matthew"

Får hoppas den hjälper till med :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett exempel:

 

Du sitter med AKs bettar pre och får en syn.

Floppen kommer 237, han checkar då SKA du betta. <-- finns iof inga regler i poker

 

I samma situation och floppen kommer 5TQ då ska du sakta ner eftersom dom som synade dig pre-flop kan ha träffat eftersom dom förmodligen synade din bet med höga kort.

 

Sedan om du bettar pre med TT och floppen kommer 24J betta, visst någon kan sitta med J men var inte så rädd.

 

Kan sammanfatta det hela på följande vis; ju högre floppar dessto större chans att någon träffade eftersom dom flesta anser att det är bra att spela höga kort.

 

Sedan får du tänka på hur många som såg floppen med dig, ingen ide att bluffa om du sitter först och har 5 bakom dig som ska aggera.

 

Tack för "tipsen".

Beställde min första poker bokl idag med, "Internet Texas Hold'em av Hilger, Matthew"

Får hoppas den hjälper till med :)

 

Grattis till vinsten i din sit n go. Internet texas hold ém kommer hjälpa dig oerhört mycket om du läser den väl. Den är mycket bra enligt mig. Lycka till nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spendera också en hel del tid att browsa detta forum, såväl som en ändlös källa av information på internet generellt sett..det kommer att snabba på inlärningsprocessen enormt..det har det i alla fall gjort för mig. Även om jag kanske inte vinner speciellt mycket har det i alla fall gett djupare kunskap och mer intresse :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tight passiv kan funka om de sitter ultra aggresiva spelare på ditt bord eller maniacs försök hitta såna för att optimera dina chanser med din nuvarande spelstil.

 

vad jag menar med tight passiv är att du även checkar när du sitter med feding händer för att maniacen skall försöka beta dig ur potten. Har emellananåt stora problem med folk som limpar med KK AA hela tiden istället för att beta dem preflop. Dock så räcker de att han visar en hand så vet man ju var man har honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tight passiv kan funka om de sitter ultra aggresiva spelare på ditt bord eller maniacs försök hitta såna för att optimera dina chanser med din nuvarande spelstil.

Ett visst mått av aggressivitet är ändå bättre mot sådana spelare. Och en spelstil är inte en särskilt bra idé bara för att den råkar vinna (suboptimalt dessutom) mot en promille av spelarbefolkningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nee de stämmer hjort. de är ingen optimal spelstil. dock tycker jag man kan spela maniacs så. men visst lite aggresiv måste man vara iallafall.

 

känner bara igen mig var ett stadium jag tog mig igenom i min poker. från hans still weak tigh till tight passiv. och nu försöker jag hitta en aggresiv spel stil. vilket är jävligt svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm..låt säga att jag har KD, och bettar pre-flop, en följer med och floppen blir 28E, och då bettar den andra. Bör jag folda trots att jag bettat innan och ana att den killen har minst ett A på hand? Eller ska jag fullfölja och syna/raisa?

 

Hur hade ni gjort?

 

Ok, här fyrar jag av mitt första inlägg.

 

Min, lilla, erfarenhet av microlimit 0.10/0.20 dollar FLT Fullring (hoppas detta är rätt benämning) är att ofta har dom den handen man hoppas på att dom INTE har. Beror lite vad du har för read på spelaren sen tidigare, är det en normalnewbie som jag, har spelaren Ax eller liknande. Är det en spelare som "cappar" preflop (cappar=betar upp till max?) och foldar efter flop mot minsta lilla motstånd, kan du testa med att raisa. Blir spelaren spak vinner du potten innan showdown. Fortsätter dom betta är det bara till att folda.

 

I detta läget är det sämsta att bara syna, enligt mig. Höj eller fold. Spelar dom bara check efter det, spela som om du hade A:et så vinner du innan showdown, om dom inte träffat annat under vägen dvs. Hoppas jag blir tillrättavisad och ledd in på pokerns sanna väg av experterna om detta är galet.

 

/MrJ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med MrJ.

Du ska spela aggressivt preflop och alltid se till att höja om du är först in i en pott. Om du får bara en eller två syner och floppen inte är livsfarlig (farlig flopp = t ex AKQ) ska du som regel alltid betta (om du inte har en bra anledning att inte göra det). Däremot är det stor skillnad om nån bettar ut mot dig på floppen. Då är det bara att lägga en hand som du inte tror är bäst. Att hålla på att raisebluffa på microlimit kan inte vara ett vinnande spel utan specifika reads.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I en allmän situation så är du slagen där då alla tomtar lirar Ax. Är du osäker så höjer du eller så foldar du. Om han då synar så lägger du dig vid minsta motstånd. Problemet med low-limit är att en massa folk skulle syna din höjning utan att ha esset själva, bara för att de inte fattar bättre.

 

Så med andra ord, i en allmän situation på low-limit så är du antingen slagen eller tvingas spela vidare utan att veta var du står=fold.

 

Mot en bättre (men förutsägbar) motståndare kan du syna för att sedan beta mot honom på turn. Om hans bet på floppen var en bluff så checkar han på turn och då betar du och stjäl potten, om han betar ut på turn så kan du lägga dig. Om han lägger sig har det nu kostat dig ett litet bet på floppen för att ta reda på var du står, hade du höjt på floppen så hade det kostat dig två små bets. Detta är bara att rekommendera om du har en read på snubbe ifråga, och oftast stöter du inte på dessa motståndare här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du sitter med AKs bettar pre och får en syn.

Floppen kommer 237, han checkar då SKA du betta. <-- finns iof inga regler i poker

 

Här kommer det in att du måste variera ditt spel. Vet motståndaren att du spelar super tight och bara höjer pre med premiumkort så är ju chansen stor att du missat en sån här flopp och att din bet bara är en continuance bet. Som Fi skulle jag då checka för att låta dig göra din bet och sedan höja dig tillbaka och du då antagligen skulle lägga dig.

 

Se till att spela händer lite olika. Höj inte alltid med AK och sånt, höj även med ett lågt par, osv. Nästa gång kanske du höjer med 33 och får den där floppen 237 och kan trycka till någon ordentligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du sitter med AKs bettar pre och får en syn.

Floppen kommer 237, han checkar då SKA du betta. <-- finns iof inga regler i poker

 

Här kommer det in att du måste variera ditt spel. Vet motståndaren att du spelar super tight och bara höjer pre med premiumkort så är ju chansen stor att du missat en sån här flopp och att din bet bara är en continuance bet. Som Fi skulle jag då checka för att låta dig göra din bet och sedan höja dig tillbaka och du då antagligen skulle lägga dig.

 

Se till att spela händer lite olika. Höj inte alltid med AK och sånt, höj även med ett lågt par, osv. Nästa gång kanske du höjer med 33 och får den där floppen 237 och kan trycka till någon ordentligt.

 

Det har du nog mer än rätt i :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...