Gå till innehåll

FLT - Full, floppar topset, gasen i botten.


thorn

Recommended Posts

En HH från igår. Jag vet att det är lite svårt att se. PÅ bisonbisons converterare står det att den ska ta pokerroom HHs, men det funkar ej. Hoppas ni kan ha överseende, har försökt städa upp den lite.

 

Texas Hold'em $5-$10 (real money), hand #1,634,263,928

Table Belfast, 26 Dec 2005 8:50 PM ET

 

Seat 1: The_Rye

Seat 2: BamaLance

Seat 3: Capn Badass [ 7H,7S ]

Seat 4: KarenVT

Seat 5: Mikems75

Seat 6: ruthlessrik

Seat 7: xT2Greenx

Seat 8: Howard_9

Seat 9: Greeneel

Seat 10: IGBT

ANTES/BLINDS

Mikems75 posts blind ($2.50), ruthlessrik posts blind ($5).

 

PRE-FLOP

4 folds, The_Rye calls $5, BamaLance calls $5, Capn Badass calls $5, 2 folds, ruthlessrik checks.

 

FLOP [board cards 4C,7D,2S ]

ruthlessrik bets $5, The_Rye folds, BamaLance bets $10, Capn Badass calls $10, ruthlessrik calls $5.

 

Vill inte visa styrka ännu när BamaLance höjer. Finns ju en rad händer han kan höja med här.

 

TURN [board cards 4C,7D,2S,9S ]

ruthlessrik checks, BamaLance bets $10, Capn Badass bets $20, ruthlessrik folds, BamaLance bets $20, Capn Badass bets $20, BamaLance calls $10.

 

Jag sätter honom på antingen ett AA eller KK som han spelat slött före floppen som andra in, eller 44 / 22. Jag tycker mig vara så säker att jag gasar på fullt, nu vill jag ha betalt!

 

RIVER [board cards 4C,7D,2S,9S,QD ]

BamaLance bets $10, Capn Badass bets $20, BamaLance bets $20, Capn Badass bets $20, BamaLance calls $10.

 

Ett hyffsat jobbigt kort, det kanske är dags att lugna sig. Något jag självklart inte gör.

 

Vad säger ni? Kan jag sätta honom på en så pass snäv handfördelning och köra på, eller måste jag lugna mig efter turn? Det känns som en situation där man vill pressa ut maximalt med pengar, men det finns ju faktiskt ett par händer som slår mig. Tips tack! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste höja på floppen, du har definitivt bäst hand och en bra chans att få in mer pengar i potten.

 

AA/KK känns inte så troligt, snarare 99 som träffade på turn. Skulle nöjt mig med att syna hans trebet där, låta honom beta ut på river och höja igen.

 

Sen förstår jag inte varför du tycker att :Qd: är ett jobbigt kort? Det är bara QQ som du förlorar mot då och du har redan satt fi på AA/KK (vilket jag tror är ett misstag och en alldeles för snäv HD).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, nian är ju jobbigare än damen egentligen. AA/KK faller ju på turn eller i alla fall river, men med tanke på flopspelet tänkte jag att ett lägre set känns troligt ändå.

 

Är det så horribelt att syna på floppen? har jag inte större potential att trycka på turn då det faktiskt inte finns några ordentliga dragchanser ute?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det så horribelt att syna på floppen?

Horribelt är det inte, men det känns inte som bästa spelet. Underskatta inte motståndarens vilja att ösa in mer pengar i din pott. Jag ser inte värdet riktigt med att "maskera" din hand (du synar två kallt, så helt maskerad är den inte - börjar du sen kriga på turn lär många bli misstänksamma).

 

Jag har allmänt svårt för trixiga spel utan reads på motståndarna. Du har en bra hand: se till att få betalt.

 

På turn är det jobbigare, för då är det inte längre (garanterat) din pott, därför nöjer jag mig med att syna ett trebet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag inte ser helt galet så är de enda två händer som du kan få stryk av 99 och QQ. Båda är överpar som han mkt väl kan ha höjt på floppen. 99 käns nära till hands så som han spelar på turn. QQ kanske inte lika sannolik.

 

22 och 33 fullt möjliga, lika gärna som 99 egentligen. AA och KK oxo möjliga händer, något mer än QQ.

 

[TILLÄGG: Plus en massa andra halvslaskiga halvsannolika händer med TP eller tvåpar.]

 

Sammanfattningsvis större sannolikhet att han har händer du slår. Säger inte så mkt mer än så, du är favorit. På bara och ta betalt.

 

Eventuellt skulle du ha 3-bettat floppen. Där vill du inte ge gratiskort till stegdrag. ruthlessrik kan du tvinga ut genom att 3-betta om han sitter på drag. +värde från andra fi. Troligen är det bättre än att hålla kvar båda spelarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj pre och flopp och va aggro på alla gator, så passiva som alla va pre så ska dom få betala mycket för att få dra ut dig.

Försök cappa alla gator, eftersom flera visat aggresivitet så är det bara att köra, sitter någon med 99/QQ får du betala av och sedan köpa en nalle för pengarna du vinner i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

turn inge konstigt, du cappar o han synar.

 

river betar han ut, konstigt spel mot ngn som cappat turn, men din raise e bra. när han 3 bettar på river blir frågan, cappa el syna.

 

som jag ser det skiljer sig rätt el fel spel på 10d o trol. är det 50/50 vad som är rätt/fel. han har ju lika gärna lägra som högre set, sen så höjer väl 99% med QQ i fixed, många synar ju med höga kort som KJ o AT om det bara limpas o dem måste bort.

 

i efterhand vet vi ju att han har 999 (el hur?) o det är inget att göra, men du kanske kan spara el tjäna en bet så det är ingen jättefråga tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo visst har han 99, det känns ganska uppenbart i efterhand, men hindsight är alltis 20/20 som man brukar säga.

 

Men posten var inte menad som en badbeathistoria, jag har dragit ut på värre händer. Jag tycker det är ganska intressant, om det agressiva spelet är korrekt eller ej. Jag skulle i nuläget rangordna min "read" så här:

 

Flop:

 

22/44 - 50 %

Överpar - 40% Alla utom QQ och JJ känns troliga. De är klart möjliga, men mindre troliga.

Någon konstigt ex 42s eller A7 (en hand som många "gillar") - 10%

 

Alla verkar eniga om att höjning är det bästa här, men jag förstår inte hur jag ger ruthless dåliga odds att dra till någon reell hand här? Är inte detta en ganska typisk situation där jag inte kan skydda min hand (och bör vänta till turn för att göra detta)? Jag brukar höra att jag är för dålig på att maskera mina dåliga händer på floppen, men visst, om min motståndare är hyffsat kunnig fattar han att jag inte kan syna med mycket annat här.

 

Turn:

 

22/44 känns fortfarande troligast. Vissa överpar är fortfarande en möjlighet, 99 känns klart troligast, AA + KK sedan.

 

River: ?

 

Sannolikheten att min hand slår hans = Sannolikheten att han sitter på 22 + 44 + AA + KK i detta läget borde vara = Min raisefrekvens här. Jag tycker det är väldigt svårt att göra en sådan bedömning när det väl gäller, men om jag nu gör bedömningen att det är "troligast" så är det väl rätt att raisa alla tillfällen jag får? Sen att den bedömningen antaligen är fel efter turn mot de flesta spelare är något jag måste jobba på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla verkar eniga om att höjning är det bästa här, men jag förstår inte hur jag ger ruthless dåliga odds att dra till någon reell hand här?

Han måste ju syna en dubbelhöjning, potten inte särskilt stor. Sitter han inte på ett riktigt bra drag så bör han folda. Synar han ändå så får du värde + att du får värde från BamaLance om han inte redan har dig slagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla verkar eniga om att höjning är det bästa här, men jag förstår inte hur jag ger ruthless dåliga odds att dra till någon reell hand här? Är inte detta en ganska typisk situation där jag inte kan skydda min hand (och bör vänta till turn för att göra detta)?

 

Altså det här med att vänta till turn med att skydda sin hand är en bra princip med händer man tror leder men är dels sårbara och dels inte har en allt för stor equityfördel. Här har du en hand som dels är stryktålig och dels ofta är en enorm favorit.

 

Mitt spel här (om jag får chansen) är typiskt cappa flop, cappa turn och sedan 2-4 bets på rivern beroende på read. Är man översettad är det bara att betala, men oftast får man mycket bra betalt av händer som drar mycket tunt mot en.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...