Gå till innehåll

European Poker Challenge 2006 - Grebbestad


fannys

Recommended Posts

  • Svars 144
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ingen som kan tala om hur det gick för alla Västervikare?

 

Gick väl inge vidare för nån av oss.

 

Christos va chipleader dag ett med 28k (om jag inte minns fel, Danne hade 23-25 nånting, Theo ~21, Sen tror jag att vi andra låg runt eller under average. Kejan klonka tyvärr ut sig första dagen, hade stora förhoppningar från den familjen men det va bara "kärringen" som fick fortsätta representera den till dag 2.

 

Dag 2 åkte nog jag först, va short när vi börja, ca 4,5k men dubbla tidigt och en dubbling lite senare gav mig ca 13k. Blinda bort mig och va nere på 8,5k när blinds va på 500-1000. Utg raisar till 3k jag hittar 44 på sb och ställer, får syn av utg med KQ som klonkar på flop.

 

Dag två hittade jag 3 spelbara händer AQ AQ och QQ, raise preflop ledde bara till att bordet folda. Kul kul.

 

Sen åkte alla en efter en, Jessica va på gång ett tag men hade lite otur? och gula tyvärr.

 

Danne syna bort mestadelen av sin stack med AJ mot AQ.. mkt synd för annars dominerade han tydligen bordet och jag trodde han skulle gå långt.

 

Theo höll sig längst med sitt KalleAnka spel men åkte runt 6-tiden dag 2.

 

Sen ägnade sig de flesta åt att spela cashgames, Danne och Diego klonka in sig i bilen och åkte hem med svansen mellan benen! Dåligt! ;)

 

Jag hitta ett bra sponsorbord med bara folk från Sviten i stockholm där Perra (skriver dagbok här på pf, rolig läsning, läs hans egna regler: Spela aldrig när man e full) ingick, han va knall och bomba bordet som en idiot.

Blinds 5-10 och raise preflop på 30 ggr bb va inte så ovanligt. Han ställde nästan alltid oavsett flop och inte många våga syna.

Han syna en all-in med J7 och klonka 2par mot AA. :shock:

 

Som tur va gav han mig lite kapital så jag kunde till slut spela upp mig och gick 17k plus under lördag och söndag! Mkt bra!

 

Kejan kan ju bevittna att det va mkt löst spel på cashborden, 5-3 va nog Grebbestads favorithand. HejNoelia klonka 2-par mot AA med 5-3, jag klonka stege och fick stor pott! Mkt bra.

 

Brorsan fick stryk en BalkanBoy snubbe med TT som träffa set på flop mot sina AA.

 

Helgen har gett ganska mkt när man har fått spela mot många bra och dåliga spelare.

 

Mkt kul! Blir lätt Masters i höst! Ska klonka ut mig från turneringen tidigt och spela cashgame ist!

 

Bygg på med storys från helgen nu ni som va med!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan ju tilllägga då att våran slask spelare Jonathan gjorde sig känd även i Grebbestad som pizza lirare... ;)

 

Han höjde minst varannan hand på cashgamen...

Om någon annan synade honom med något "olämpligt" (enligt han själv) så frågade han vad fan synar du mig med.. :lol:

 

Jag skrattar bara jag tänker på han nu....

Christos sa t.o.m åt honom att skärpa sig

Han är rolig han ;)

 

En kul helg i alla fall ;)

 

/Jessica

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att jag stack hem pga feghet (svansen mellan benen) är rätt så fel !

Snarare bra moneymanagement...

 

Efter att ha spelat 2 händer på hela turneringen så åkte jag direkt på lördagmorgonen...

Går efter det till cashgame borden o hittar AA...

HeyNoelia ställer in och jag synar...

Hon KK och klonkar K på floppen.. :/

Sen e jag ultramega tilt o Synar med mina AJ när killen floppat set i 8...

 

Summerat inte min helg alls !

 

Åkte hem för o slippa se hela min lön gå åt på tiltmode !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menade inget illa Diego din pojkvasker.

 

Tyckte bara det va lite synd att ni drog :( Men som sagt, känner man att man inte kan vinna en enda hand så kanske det är dax att dra.

 

Att Jompa fick slaskstämpel är väl ganska naturligt.

 

En snubbe som satt på mitt bord på lördagen när jag klonka 3-5 kom förbi mitt bord på söndagen och bara skratta och yttra sig något om 3-5 och skratta. Tror han tyckte jag va tomte. haha.. Mkt bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

a men vi satt ju på samma bord hela lördan typ o han satt o höjde 9 av 10 händer , det första han gör när vi sätter oss ner e o höja 30 gånger blinds typ med 7 2 off o visar dom andra det :), så jag va ju tvungen o säga till honom o skärpa sig hehe, jaja vi gick ju pluss båda 2 på cashgames borden så de va ju fint.

 

sen att jompa blev känd där e en annan 5a, men hadde inte han visat sina händer hela tiden hadde han plussat bra men tyvär så synade folk ner honom sen hela tiden o fick in runner runner stegar på honom.

 

föresten varför e de ingen tunering imorgon för???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAHA! Bara garvar när ni skriver om Jompa, han är en sån som gör pokern riktigt rolig! Fin kille det.

 

Grejen är väl den att det verkade höjas ganska bra på många bord.

En raise till 80 gjorde ju de flesta synkåta!

När jag flytta från svitenbordet där det bombades som satan preflop till ett lite tightare bord och börja bomba där själv så fick man ju övriga på bordet på tilt och de flesta börja spela löst. Det är ju det man är ute efter :D

Många skaka på huvet när man raisa 15 ggr bb, haha. Pizzapoker i sin högsta bemärkelse!

 

Ang turnering imorgon så vet jag faktiskt inte själv varför det inte är någon men en lite brejk kanske e på sin plats?

Sov nu ordentligt i veckan o klonka i helgen.

 

Och se till att bli många på påskturneringen när jag kommer hem!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir ingen mer masters of poker mjuukiz...

 

Dom kommer köra epc på våren och nordiska mästerskapen på hösten..

 

Nordiska mästerskapen: 20000:- + 5000:- i buy in. Då ingår allting (mat, boende, dealers och en oförglömlig helg enligt grebban...

Det är redan klart med några utländska proffs och dom räknar med minst 200 personer, max 600 personer.

Kärringen spelar gratis som vanligt och jag får betala.. blir att ha med "stora" pluskan denna gång om man ska lira sidospel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min helg...

Resan dit började ju bra med smäll punktering mitt på landsvägen...

vi fick stå och byta däck vid mitt vajern och lastbilarna skvätte ner oss när dom åkte förbi... fan vad roligt det var..

 

Turneringen gick åt helvete... hade nog bäst kortsnitt av alla i hela grebbestad men vad gör det när man förlorar ändå...

AA, KK, QQ, AK.... Fick folda KK och AA och vann bara blinds med dom andra.. Åkte när jag försökte "själa"...

Jag satt på BB med K9s och SB raisade min blinds som vanligt och jag ställde in skiten.. Han hittar syn med A5o och dom står...

 

Cashgamet började mkt bra på lördagen men hittade inga träffar på kvällen och inte heller på söndagen... Slutade ändå lite + ... men spelade väl mest för att det är roligt och lärorikt..

Det kändes väl mer som ett som ett socialt spel än att sitta och sno pengar av varandra... men mkt slaskit som sagt... kändes som alla spela som pizza jompa ungefär.. :D

/kejan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag drog def. med svansen mellan benen... hade inte så stora summor att spela cashgame för o att det skulle slaskas rejält andra kvällen va de ju inget snack om.. jag va där för att spela/vinna/komma långt i turneringen.. när de nu inte blev så sket jag i allt istället..

 

ska bara korrigera mjukis inlägg om mina svaga synar med AJ mot AQ... där rök ca en tredjedel av min stack på MKT MKT svagt synande.. där gick jag ner till ca 10000.. men de va inte där min turnering vände, de va i tomteklonken innan när jag blev utdragen runner-runner så min flopade stege blev slagen av kåk... med den potten hade jag varit uppe på nästan 40000 o det redan pinsamt dominerade bordet skulle fått det riktigt hett om öronen.. istället loosa jag den o kort efter kom 2 tomtar med ca 50000 i stack o tog över bordet när jag va "tvungen" att stjäla till mig en större stack...

 

Hade jag vunnit den... usch, hemska tanke...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menade inget illa Diego din pojkvasker.

 

Tyckte bara det va lite synd att ni drog :( Men som sagt, känner man att man inte kan vinna en enda hand så kanske det är dax att dra.

 

Att Jompa fick slaskstämpel är väl ganska naturligt.

 

En snubbe som satt på mitt bord på lördagen när jag klonka 3-5 kom förbi mitt bord på söndagen och bara skratta och yttra sig något om 3-5 och skratta. Tror han tyckte jag va tomte. haha.. Mkt bra!

 

Vadå?? 3 5 är ju nutz =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menade inget illa Diego din pojkvasker.

 

Tyckte bara det va lite synd att ni drog :( Men som sagt, känner man att man inte kan vinna en enda hand så kanske det är dax att dra.

 

Att Jompa fick slaskstämpel är väl ganska naturligt.

 

En snubbe som satt på mitt bord på lördagen när jag klonka 3-5 kom förbi mitt bord på söndagen och bara skratta och yttra sig något om 3-5 och skratta. Tror han tyckte jag va tomte. haha.. Mkt bra!

 

Vadå?? 3 5 är ju nutz =)

 

 

Trevligt att du kikar in din underdog klonkare ! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe det gör inget ! Tack vare att du fick din triss där så tog jag beslutet att fortsätta min tilt på krogen istället för att sitta kvar vid borden !

 

Jaa Parre gav verkligen det bordet en xtra krydda :)

Synd att han inte köpte min Ipod för sin stack bara :)

 

Lite OT men, vet du om man kan föra pengar mellan 24h till heypoker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe det gör inget ! Tack vare att du fick din triss där så tog jag beslutet att fortsätta min tilt på krogen istället för att sitta kvar vid borden !

 

Jaa Parre gav verkligen det bordet en xtra krydda :)

Synd att han inte köpte min Ipod för sin stack bara :)

 

Lite OT men, vet du om man kan föra pengar mellan 24h till heypoker?

 

Haha men det var ju bra nära, Parre erbjöd ju iallafall 4 k för den, varför tog du inte det?

 

Ingen aning om man kan överföra pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fasen va ju polaren's o jag visste inte vad han gett för den..

Ville ju tjäna nåt på det själv :)

 

Sen verkade det inte helt omöjligt att få ut 9 för den ;)

 

oki.. Det va synd.. :/ Har lite cash på 24h som jag skulle vilja få över till heypoker :P men orkar inte med att köra från klient till bank o sen in igen ;P

Eran Vipshop är ju bättre än deras :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej vi kommer inte flytta pga att min blivande chef är skum...

Han sänkte min lön 3k och höjde hyran 1k...hmm skumt.

Så ni blir inte av med oss än....men förr el senare så blir det sthlm ;)

 

Hu i påsk då el? ;)

/ Jessica

 

Bli av med? Grät mig till sömns natten jag fick reda på att ni skulle flytta!

 

En HU är given, vi klonkar ut oss tidigt från turneringen och sätter oss vid nåt gammalt bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...