Gå till innehåll

Spyware som infiltrerar pokerklienterna?


Rockpile

Recommended Posts

Hittar ingen länk om detta problem - moderator får eventuellt skicka vidare.

 

Har på senare tid fått intrångsvarning gång på gång från min säkerhetsvägg.

 

Vet att det pratas mkt om spywares som skulle kunna visa din skärm och hålkort för dina pokerfiender.

 

Är det bara skitsnack och skrönor eller finns detta i verkligheten - har något fall bevisats och offentliggjorts.

 

Räcker det att man gör viruskoll på sin dator för att se att ingen obehörig är inne på min dator?

 

Något annat att tänka på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tekniskt möjligt är det såklart, om du gett någon tillstånd att tex fjärrstyra din dator. Då kan det ju gå riktigt illa om du råkar ha ett par pokerprogram igång.

 

Har ingen vidare koll på alla spyware, maskar, bagg och skit som finns iofs. Men tror nog du kan vara ganska lugn på den fronten (tror jag) men någon äkta datanörd här har säkert stenkoll på din fråga.

 

 

Men du vet väl att STORERBROR ser dig? (både Bill Gates, Bosse Ringholm och elaka pokerpolare..)

Och är du extremt nervöst lagd får du väl bygg a en "skärmmössa" till din dator, som ser ut lite som en muslimsk burka, som du kan kika ín i när spelar poker. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har på senare tid fått intrångsvarning gång på gång från min säkerhetsvägg.

 

Använder du ADSL (främst Telias), har man sånt hela tiden.

 

Det viktiga är att inget hittar ut, genom din brandvägg.

 

Kolla gärna att du har senaste versionen av brandvägg och virusskydd. Kör Adaware eller liknande regelbundet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om brandväggar, vad tycker ni om windows SP2 inbyggda brandvägg?

 

Har du inget annat så är denna helt OK, största problemet med denna är

att de portar den användt sig av ligger fortfarande öppna efter avslutad session, så gör någon en portscanning på din PC så kan de komma in den vägen. Själv kör jag med SP2 men har stängt av ICMP protokollet (Ping) och använder en NAT:ad adress och har haft 1 st portscanning på 6 mån.

Det kan man leva med....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

här kan ni läsa om spärningen som sp2 gör på datorn med hur många man kan connecta med...och hur man fixar till det http://www.lvllord.de/?lang=en&url=4226patch/faq

 

"How can I find out, if I'm affected?

Just have a look at Start/Maintenance/Control Panel/Administration Management/Eventview/System if there are entries with the event id 4226. If yes, minimum one time the limit has been reached"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...