Gå till innehåll

Hur ska man spela som massiv chipleader?


Chazz

Recommended Posts

Jag spelar mest 5+0,5 och 10+1 på pokerstars. Anser mig själv vara en vinnande spelare. (ITM 62% av turneringarna). Spelar tight/aggresivt. Det jag undrar är hur jag skall förändra mitt spel vid kraftig chiplead?

 

Ikväll satt jag med 2 10+1 bord öppna. Det var 5 personer kvar på bägge borden och jag satt med ~7k öviga med 1-2k. Blindsen låg på 200/400 och 300/600, vilket ledde till att det inte blev något spel, utan när jag höjde la alla sig eller ställde in. Pottoddsen gör att jag synar och det hela sluta med att jag kom 5:a och 4:a.

 

Det jag undrar är hur jag skall spela i dessa situationer för att vinna?

Skall jag behålla mitt tidigare spel eller ska jag försöka ta kommandot på bordet och vara beredd på att hamna i sånna situationer?

 

tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Båda delar funkar nog ... du har råd att spela tightare pga. av att blindsen inte äter dig lika snabbt men du kan också dominera för att slå ut spelare... så det är nog som man själv vill jag har hört båda delarna iaf.. Häng dock inte med på kassa kort när nån går all in alltså men du kan försöka stjäla blinds från medium stackar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar spela ännu lite tajtare som stor chipleader och låta dom andra slåss lite. Sen när det är 4 kvar vill ingen åka ut och då släpper du till lite och börjar stjäla blindsen. Som stor chipleader när det är 5 personer kvar är det DU som ska ta kommandot och gå all in, får du inte göra det så lägg dig som oftast (inte om du har AA-QQ då). ... Så spelar jag iaf. och det funkar fint för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...