Macroman Postad 14 Juni , 2006 Rapport Share Postad 14 Juni , 2006 Why not? För vi aldrig spelat på samma bord. Vad jag vet iaf. Hjort fullbordsspelar eller sexmannaspelar, om jag inte minns fel. Jag tycker det blir trångt vid bordet så fort jag får EN motståndare... Aha, tänkte inte på att du mest spelar HU. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 14 Juni , 2006 Författare Rapport Share Postad 14 Juni , 2006 Verkar som vi är på väg mot en medelvägslösning med Betfair - jag ska nog få en plats i ett $5.000-event i November (som dom inte kan släppa info om än) i stället för tre ytterst osäkra SDPT-år i Dublin. Det är helt okej för mig, chansen att SDPT överlever i tre år är väl under 25% (men överlever dom så kommer dom bli skitstora). Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bisox Postad 14 Juni , 2006 Rapport Share Postad 14 Juni , 2006 Surt att jag inte hade samma deal Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
zinna Postad 15 Juni , 2006 Rapport Share Postad 15 Juni , 2006 Jag brukar inte kommentera mitt bread-and-butterspel, men i dag kan jag inte låta bli: lau78 från Tamac på Prima har tydligen kommit på en ny strategi: När jag har knappen så 3-betade han på top 50% av händerna, och la sig på resterande 50%. När han själv hade knappen så slängde han 25% skräp,och höjde på resten. Jag betade såklart 95% på knappen, synade alla omslag, synade 85% av hans knapphöjningar. TL H2H går i mycket ut på att vinna en eller två extrabetar på de händerna du vinner. Första steget till att vinna denna extrabet är att ha knappen... dvs när jag är favorit att vinna denna bet, så har han redan sett till att bygga en lite större pott ur position (och avslöjat sin hand), som han hänger sig fast vid lite för länge - jag kunde helt enkelt spela ut honom postflop... Och i och med att han la sig så ofta som 50% så frirullade jag så att säga på alla mina syner preflop. Lägg till detta att när han fick mothugg postflop så kom han in i check-syn mode. Det är sällan man ser folk spela riktigt urselt på så hög nivå som det här ändå var (50-100). Snababste krulltömning jag sett i alla fall. (Krulla är en bridgeterm från den gamla goda tiden då man spelade bridge om pengar). Spelar du eller har du spelat bridge? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 15 Juni , 2006 Författare Rapport Share Postad 15 Juni , 2006 Jag spelate väldigt mycket mellan 15-25 års ålder. Det var kul att vara kanske top 20 på juniorsidan i Sverige. Nådde inte till landslaget förutom kort inhopp (notera ordvitsen), men mina lagkamrater som var några år yngre än mig har nått stora framgångar. När man blev 25 och därmed senior, så var det inte riktigt lika skoj längre, att ligga topp 400 i Sverige, och behöva lägga ner oändligt mycket energi på att nå den sista biten, samtidigt som jag pluggade på KTH, det gick inte ihop. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bridgespelar Postad 15 Juni , 2006 Rapport Share Postad 15 Juni , 2006 Du lirade med Per va? om jag minns rätt Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
medaljören Postad 15 Juni , 2006 Rapport Share Postad 15 Juni , 2006 erik124, herregud. Bridge, lol. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 15 Juni , 2006 Författare Rapport Share Postad 15 Juni , 2006 Du lirade med Per va? om jag minns rätt Japp Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 15 Juni , 2006 Författare Rapport Share Postad 15 Juni , 2006 erik124, herregud. Bridge, lol. Ja, ett snäpp bättre än Erik123 alltså Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 15 Juni , 2006 Författare Rapport Share Postad 15 Juni , 2006 Hjort har kastat handsken, och jag har tagit upp den. Vi kommer att köra en mixed games limit H2H-match någon gång, 30K buy-in. Det ska bli skoj. Så nu kommer jag att öva som attan på Full Tilt - i deras H.O.R.S.E-sattelier till WSOP 50K HORSE. Problemet är att de flesta av dessa går mitt i natten, svensk tid. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
medaljören Postad 15 Juni , 2006 Rapport Share Postad 15 Juni , 2006 Hjort har kastat handsken, och jag har tagit upp den. Vi kommer att köra en mixed games limit H2H-match någon gång, 30K buy-in. Det ska bli skoj. Så nu kommer jag att öva som attan på Full Tilt - i deras H.O.R.S.E-sattelier till WSOP 50K HORSE. Problemet är att de flesta av dessa går mitt i natten, svensk tid. Är du inte "nattmänniska" då, pokerspelare brukar vara de? Se till att ge info om matchen mot Hjort också, om de inte blir live då. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 15 Juni , 2006 Författare Rapport Share Postad 15 Juni , 2006 Såklart det blir live, finns ingen sajt som har de spelen vi ska spela. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kollikock Postad 16 Juni , 2006 Rapport Share Postad 16 Juni , 2006 Såklart det blir live, finns ingen sajt som har de spelen vi ska spela. Liverapportering på poker.se? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
piggeh Postad 16 Juni , 2006 Rapport Share Postad 16 Juni , 2006 Så kommer givetvis den självklara följdfrågan: Vilka spel blir det? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Miami Postad 16 Juni , 2006 Rapport Share Postad 16 Juni , 2006 Såklart det blir live, finns ingen sajt som har de spelen vi ska spela. Nice....hyr Globen. Jag kommer. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 16 Juni , 2006 Författare Rapport Share Postad 16 Juni , 2006 Så kommer givetvis den självklara följdfrågan: Vilka spel blir det? Det vet vi inte än Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 16 Juni , 2006 Författare Rapport Share Postad 16 Juni , 2006 På fredagskvällen bubblar det i blodet, man är kåt vi skulle gå på Vågen och dansa oss en låt vi grundade med groggen, Greven, Plast och jag och fredagsdrömmen växte om en flicka varm och glad Livet är en fest Håll mä om dä folk och fä Men om livet är pest Fyllan värmer bäst Men när vi kom till Vågen, då var det nåt som dog där var det knuff och trängsel, och inte många log vi satte oss i baren och tog en flaska vin Och drömmen börja slakna om en flicka varm och fin Livet är en fest...... Sen hängde vi i baren, drick min broder, drick orkestern malde svensktopp och sista dansen gick och jävlar vad jag ville, att det nånstans fanns en tjej som kunde komma fram ur röken, fram till mig och säga: HEJ ! Livet är en fest ...... Sen stängde dom och vi gick hem, vår fredagsdröm var slut Jag spydde i en rännsten, blev utskälld av en snut Men glöm din värk i hjärtat och glöm ditt kneg min vän För snart så är det fredag, då försöker vi igen Japp, i dag är det fredag: Helgens övningar framför datorn: 17 juni Prima 268$ Stud Qualifier Fan, den går samtidigt som jag ska kommentera (tillsamans mes Othello) EPT från Deauville, med Iremark i förarsätet. Jag får be Lasse J (Den skäggige 27-åringen i "Pokerhandbokens" inledande kapitel) att spela den åt mig. 1 på 4 går vidare till söndagen. 18 juni: Party 1.000.000 guarantee $220 samt försöka feeda mig in till Full Tilts HORSE-satte den 1:a juli. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stackbrat Postad 16 Juni , 2006 Rapport Share Postad 16 Juni , 2006 Du är inte sugen på Partypokers World open i London? De kör lite sateliter vad jag förstod på den enorma popupen. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 16 Juni , 2006 Författare Rapport Share Postad 16 Juni , 2006 Ja, men Partypoker garanterar inget säte i sina sattar, dvs blir det inte fullt i satten så blir det en vanlig MTT med tre priser. Rekordet i det fallet var när det var 4 deltagare i en satellit, och därmed tre priser. Ettan gick lite plus medan tvåan och trean backade... Då kan man lika gärna spela en SnG. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stackbrat Postad 16 Juni , 2006 Rapport Share Postad 16 Juni , 2006 ah ok. Ja är ju så liten så jag viiiisste ju inte Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 16 Juni , 2006 Rapport Share Postad 16 Juni , 2006 Så kommer givetvis den självklara följdfrågan: Vilka spel blir det? Premissen är sju olika spel, varav 2 floppspel, 2 stötspel, 2 drawspel och 1 okänt. Vi väljer tre spel var och ett sjunde som utses av tredje part som wild card. Antar att vi kör 6 händer av varje spel i stöten innan vi byter, även om det inte är klarlagt än. Angående rapportering och sånt så beror det mest på hur väl det går att lösa tekniskt utan att det tar tid från spelet. Vi lirar med 150BB vilket gör att vi inte kan lägga särskilt många sekunder extra per hand på dataregistrering om inte matchen ska ta en vecka extra. Jag tänker mig något i stil med webbkameror som reggar hålkort, handnummer och pottstorlek och som sedan transkriberas i efterhand av någon annan. Tekniska problem kan också uppstå om vi kör något i stil med 13-korts lowball. Det är ju också lite tveksamt om vi kan lägga ut hela feeden på en gång eftersom det gör att det läcks en massa information om våra strategier. Iofs är det ju symmetriskt så det är ju inte klart om någon får fördel av det. Målsättningen är så klart att få en komplett transkription med bådas hålkort och alla bettingbeslut över hela matchen, men vi får se om det går att lösa. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 16 Juni , 2006 Författare Rapport Share Postad 16 Juni , 2006 Jag tycker att det sjunde spelet skall vara "Seven-starred Curd with Coliflower" (*) Anth: mycket trött och lite full, under en Dealers Choise-gryta... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 17 Juni , 2006 Författare Rapport Share Postad 17 Juni , 2006 Gah! 9 priser i stöt-feedern värda $1.000 stycket, Lasse har kämpat bra men ligger tre-fyra från slutet med 11 spelare kvar. Ett litet 10:depris på $250. De två som ligger efter mig ligger inte långt efter, så man kan säga att jag har kniven på strupen. An Error has occurred while processing your request. Jaha, det var handhistoriken. Får ta den från playchecken. Hittar (K ) (K ) 2 och måste bringa in. En shortstack slår om till 600 med 3 synligt. Nästa man med Q synar. Ska jag verkligen lägga mig? Nä, jag höjer - drömmen är att vinna potten nu, option två att få syn av shortstacken, då får jag några hundra kvar om jag förlorar och slår ut en konkurrent om jag vinner. Men nej, shortstacken lägger sig men damen som har mycket marker synar. Fjärde: Jag får 4 , fi får 6 . Jag betar såklart och fi synar. Femte: Jag får A och fi får A Vi checkar båda två. Sjätte: Jag får Q och fi får 8 . Fi betar 1200 och jag har 1500 kvar. Inte 17 kan jag lägga mig, med AKQ-färgdraget? Eller, flaema på (kom ihåg att det här är en satellit). Lägger jag mig så är jag rejält shortstackad. Spelade jag fel på vägen? Ute som 11 såklart. Sur sur sur. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 18 Juni , 2006 Rapport Share Postad 18 Juni , 2006 Ja, men Partypoker garanterar inget säte i sina sattar, dvs blir det inte fullt i satten så blir det en vanlig MTT med tre priser. Rekordet i det fallet var när det var 4 deltagare i en satellit, och därmed tre priser. Ettan gick lite plus medan tvåan och trean backade...Då kan man lika gärna spela en SnG. Men du kan ju anmäla dig, 1 min före anmälningarna går ut så bestämmer du dig för att vara kvar eller inte? No-risk. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 19 Juni , 2006 Författare Rapport Share Postad 19 Juni , 2006 Leder 1.000.000 garantin på Party med 439 pers kvar. Kommer förhoppningsvis sent till jobbet i morgon Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts