Gå till innehåll

Snabb fråga, visa hålkorten vid all-in?


Messiah

Recommended Posts

Jag fick en liten fundering då jag är typ 99.9% säker på att jag läst nånstans att vid en showdown till slutet all in, måste båda spelarna INTE lägga upp sina kort? Jag har minnet av att han som har vinnande handen måste visa, men inte han den andra som inte fick sitt? Eller är jag ute och cyklar, det blev lite tjafs med en och han var envis som in i på att man var tvungen så nu undrar jag?

 

 

* RP, tidigare rubrik "Bara en snabb fråga som jag undra över?" - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om den som ska visa först visar en bättre hand än vad du har så kan du alltid mucka, även vid all-in. Ibland slängs dock korten upp vid all-in, då oftast vid turneringslir

 

Om det är action på rivern så visar den som blivit synad, är det all-in innan floppen så (har jag för mig att) den närmast efter knappen visar först..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om den som ska visa först visar en bättre hand än vad du har så kan du alltid mucka, även vid all-in. Ibland slängs dock korten upp vid all-in, då oftast vid turneringslir

 

Vid allin i turnering måste alla spelare som är allin visa sina händer för att förebygga chipdumpning.

 

Ja! Jag blir avslöjad p.g.a denna regel varenda turnering jag spelar live. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om den som ska visa först visar en bättre hand än vad du har så kan du alltid mucka, även vid all-in. Ibland slängs dock korten upp vid all-in, då oftast vid turneringslir

 

Vid allin i turnering måste alla spelare som är allin visa sina händer för att förebygga chipdumpning.

 

Ja! Jag blir avslöjad p.g.a denna regel varenda turnering jag spelar live. :cry:

 

Vid all-in i turnering så brukar båda spelarna visa båda sina kort direkt. Dock finns det inget måste. Den spelare som blir synad, alltså den som går all-in först måstevisa sina kort.

 

I cashgame så måste den spelare som går all-in först visa sina kort och den andre behöver bara visa om han har en bättre hand (efter att alla kort är utdelade) och därmed gör anspråk på potten.

 

Vinnande hand måste alltid (undantagslöst) vid all-in-situationer eller synade bets visa sin hand för att kunna vinna potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...