Verner18 Postad 23 December , 2005 Rapport Postad 23 December , 2005 2/4 NL 6 max Bara spelat en kort stund så inga reads på motståndarna. Seat 1: Lucky_jenny ( $599 ) Seat 2: Zavix ( $501.80 ) Seat 3: HERO ( $532.50 ) Seat 5: f2ster ( $711.70 ) Seat 6: TunaCasaroll ( $457.30 ) Seat 4: PoohtheBear ( $400 ) HERO posts small blind [$2]. PoohtheBear posts big blind [$4]. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ K Q ] f2ster folds. TunaCasaroll calls [$4]. Lucky_jenny folds. Zavix folds. HERO calls [$2]. PoohtheBear checks. ** Dealing Flop ** [ K , Q , 5 ] pott 12$ HERO checks. PoohtheBear checks. TunaCasaroll bets [$11.40]. HERO raises [$36]. PoohtheBear folds. TunaCasaroll calls [$24.60]. ** Dealing Turn ** [ 4 ] pott 84$ HERO bets [$64]. TunaCasaroll raises [$128]. Vad gör jag i det här läget? Tuna har ca 300$ kvar och jag har topp2par samt K hög 4 flush... Har tyvärr inga reads på honom men tror absolut inte att det är omöjligt att han slänger in sin minaise på turn med str8draw (+ fyrflush) alternativt sämre K+ fyrflush, eller givetvis en färdigflush... Hur spelar jag bäst härifrån förutsett att jag tror att det är en lagom stor chans att han bluffar nu samt kommer bluffa river även om han missar? Sämre K+flushdraw drar alla dött mot mig utom A K vilket iofs inte är en helt orimlig hand då jag sett många limpa den 6-handed. Som situationen är nu så får jag mer än korrekta pottodds att dra ut allt utom en nötflush...276$ e potten på jag har 64$ syna och klonkar ut ex 98 till river 25% av gångerna. Låt oss säga att jag bara callar, vad gör ni på river (ur position) när -K/Q träffar river? - träffar? - 9/10/A träffar för ett eventuellt str8draw (utan att flushen sitter)? - blankar helt å hållet? Citera
Hristo Postad 23 December , 2005 Rapport Postad 23 December , 2005 På ett SH bord bör du väl ändå höja PF med KQ? resten vet jag inget om då jag inte lirar NL.... Citera
figure8 Postad 23 December , 2005 Rapport Postad 23 December , 2005 Jag tycker det är lite oroande är ju att han inte verkar vara speciellt rädd för din checkraise på floppen. Det talar ju för att han antingen har träffat färgen på turn alternativt sitter på KQ eller 55. Kanske även konstigt spelad AK...har sett det spelet några gånger på NL100, vet inte om det existerar där uppe där du befinner dej. Hade jag varit i toppform hade jag nog foldat. Med lite tilt så hade jag ställt in. Men aldrig synat, då det finns för många jobbiga riverkort Citera
Djens Postad 23 December , 2005 Rapport Postad 23 December , 2005 Synar gör du . På rivern... pottvaluebet om K/Q kommer. Halvpottbet o fold mot omslag om det blir fyrfärgat. Blank: checkcall för en hygglig summa. Citera
jacobmal Postad 23 December , 2005 Rapport Postad 23 December , 2005 checka turn och syna hans bet. Citera
tikhal Postad 23 December , 2005 Rapport Postad 23 December , 2005 Jah håller med Djens. Personligen skulle jag dock ställa på flop med 55, för många kusliga kort kan komma och får man den action du ger är det nog inga problem att få syn. A:diamond: K:diamond: känns troligare att han har, eller en semibluff med A K. Fast han borde i så fall raisat pf. Citera
Verner18 Postad 23 December , 2005 Författare Rapport Postad 23 December , 2005 Jag tycker det är lite oroande är ju att han inte verkar vara speciellt rädd för din checkraise på floppen. Det talar ju för att han antingen har träffat färgen på turn alternativt sitter på KQ eller 55. Kanske även konstigt spelad AK...har sett det spelet några gånger på NL100, vet inte om det existerar där uppe där du befinner dej. Hade jag varit i toppform hade jag nog foldat. Med lite tilt så hade jag ställt in. Men aldrig synat, då det finns för många jobbiga riverkort Folda? Du måste skämta jag har 64$ att syna i en 276$ pott med 4 nötouts och mot en färdig flush som inte är nuts 11 outs... Lastade hur som helst på turn...lite onödigt hade kunnat "extracta" mer från honom antagligen när jag leder och förlora mindre när jag e uppe mot stål...han stekte i en evighet men foldade till slut och drog från bordet 1/2 sek senare... Citera
BjornL1491910513 Postad 23 December , 2005 Rapport Postad 23 December , 2005 Riktigt svår situation som även hänt mig ett ex antal gånger. Jag tycker du ska syna hans beta till 128$. Träffar du Kåk/flush tycker jag du ska beta HÅRT eftersom potten redan är stor och han kan troligen ha en omöjlig hand att lägga. Om inget räddar dig trycker du på syn men lägger han in hela degen bör du nog tveka rejält på syn. Är dock riktigt svårt val. Lite OT men han har inte AKs kan jag garantera Citera
figure8 Postad 23 December , 2005 Rapport Postad 23 December , 2005 Okej, troligtvis har du okej odds här. Antar att jag är för konservativ i bedömmandet av hans HD, men utan read skulle jag inte avsätta många procent på en bluff här. Men det är väl anledningen till att jag harvar på NL100 och ni andra mycket högre. Jag kommer väl dit så småningom. Citera
Recommended Posts