Gå till innehåll

Vilka nivåer lirar ni på?


Jensa

Recommended Posts

Varierar, brukar väl bli 1-2 fixed, men på sistone har jag mest spelat turneringar, har inte nog disciplin att vänta på bra händer i lösa låglimit-spel, plus att när man får pottodds på varje bet så känns det som om jag går för mycket back, då jag inte har tillräcklig bankroll för att klara stora swings.

 

Kanske borde gå över till PL/NL, men där har jag inte tillräckligt stor bankroll för att klara av att torska två händer a 50 USD mot någon som spelar löst och drar ut mig på river.

 

Kort sagt: Jag har för liten bankroll för att överhuvudtaget spela? :)

 

Har inte heller bestämt mig var jag ska spela. Min lön tillåter mig att spela för ca 2-300 USD / månad utan att det spelar någon större roll om jag vinner eller torskar, men hittills har jag delat upp det mellan olika sajter, 50 dollar där, 60 där osv, vilket leder till för liten bankroll vart jag än spelar.

 

Just nu lutar det åt 24h samt Ladbrokes, 100-150 dollar var, när nästa lön kommer. Tills dess får jag hanka mig fram på enbordsturneringar med låg buyin :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uteslutande turneringar upp till 10$ i buy-in. Jag tycker att det är roligare med turneringar och så slipper man swings i bankrollen.

 

Svängarna blir nog större i turneringar, undantaget skulle väl vara Sit-n-goes, men där beror det på att motståndet är så väldigt dåligt. Orsaken att de inte spelar dig någon roll är ju att du spelar för ganska små summor, inte att fluktuationerna blir mindre. I och för sig så har jag ingen data för att backa upp det här, utan går mest på vad jag hört, läst, och resonerat mig till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

He he, det kanske är för att jag vinner hela tiden. Gör inte alla det? :wink:

 

Det jag menar är att jag bättre kan kontrollera hur mycket jag förlorar. Spelar jag en femdollars-turnering förlorar jag högst fem dollar även om jag satsar hela stacken. För att vinna i cash-game krävs det ett större risktagande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

He he, det kanske är för att jag vinner hela tiden. Gör inte alla det? :wink:

 

Det jag menar är att jag bättre kan kontrollera hur mycket jag förlorar. Spelar jag en femdollars-turnering förlorar jag högst fem dollar även om jag satsar hela stacken. För att vinna i cash-game krävs det ett större risktagande.

 

Och då är det ju för att summorna är mindre. Antagligen skulle du kunna få samma EV med lite mindre swings om du spelade 0,05-0,1 NL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Mest på Paradise, mest Texas.

 

0,5/1 fixed, ibland 1/2

25 NL

 

men allra mest turneringar

enbords $10 eller $20 (köper inte in för mer än 10% av bankrullen)

flerbords från freerolls upp till $5 (eller ibland lite mer)

 

De största vinsterna har jag haft från de små NL-borden (framförallt Omaha High) och flerbordsturneringarna (en andraplats i en freeroll gav motsvarande 100 big bets på 0,5/1-borden...)

 

Häromdan räknade jag lite turneringsstatistik på enbords. Jag har visst ett väntevärde på $2 och en standardavvikelse på $20. Bra eller dåligt? Jag vet inte, jag har inget att jämföra med. Men enligt Malmouth ligger en optimal kvot mellan standardavvikelse och väntevärde runt 10, så kanske är det just enbords NLHE som ska förbli min melodi... 8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...