gfs86 Postad 10 Oktober , 2004 Rapport Postad 10 Oktober , 2004 Läste en artikel precis i Cardplayer där Andy Beal utmanar dom största namnen inom pokern för High Stakes HU texas hold em.. LÄNK: Andy Beal Cardplayer Någon som vet om någon av dessa spelare har accepterat utmaningen? * RP - QoS * Citera
Bloop Postad 10 Oktober , 2004 Rapport Postad 10 Oktober , 2004 Vad är en rekommenderad bankroll för FL HU ? Är det fortfarande i trakterna kring 300 BB? eller skall man ha mer pengar med tanke på att det är HU? 300 * 200000 = 60 000 000 $ Citera
martenmania Postad 10 Oktober , 2004 Rapport Postad 10 Oktober , 2004 Vad är en rekommenderad bankroll för FL HU ? Är det fortfarande i trakterna kring 300 BB? eller skall man ha mer pengar med tanke på att det är HU? 300 * 200000 = 60 000 000 $ Det krävs mer än 300BB för HU då svängningarna är större. Har svårt att tänka mig att någon skulle anta utmaningen (i alla fall inte på den nivån). Dels tror jag de flesta och inte har tillräckligt stor rulle och dels är det inte omöjligt att Andy är en bättre eller åtminstonde jämngod spelare på just HU FLT. De flesta av namnen tror jag mest spelar NLT cashgame. Citera
greywolf Postad 10 Oktober , 2004 Rapport Postad 10 Oktober , 2004 det hela gick väl ut på att dom skulle spela tills en av dom är gul anting "hero" eller någon ur pokersyndikatet? Inget jag skulle vara sugen på även fast min rulle är betydligt mindre än lasvegasproffsen. Citera
gdaily Postad 10 Oktober , 2004 Rapport Postad 10 Oktober , 2004 Dom har spelat många gånger, senast under WSOP. Då var taxan 25.000 - 50.000. Andy har vunnit några matcher, men förlorat fler. /Ola Citera
martenmania Postad 10 Oktober , 2004 Rapport Postad 10 Oktober , 2004 Dom har spelat många gånger, senast under WSOP. Då var taxan 25.000 - 50.000. Andy har vunnit några matcher, men förlorat fler. /Ola Jasså dom spelar matcher. Vad har de för buy in? Det är ju viss skillnad mellan 25k-50k och 100k-200k. Har du nån koll på hur stor bankroll storfräsarna har? Citera
jezaja Postad 10 Oktober , 2004 Rapport Postad 10 Oktober , 2004 Det var väl där hon vann den största potten någonsin på ~2M$ ? Dom går väl ihop med gemensam rulle där också. Citera
Bjorn_ Postad 10 Oktober , 2004 Rapport Postad 10 Oktober , 2004 Citerar från Xena: Warrior Princess Let's make it intressting and play for body parts. What do you mean body parts? Well the loser gets a part of his anatomy cut off, minimum bet is a hand! Nu snackar vi insatser /Bjorn Citera
Leppo Postad 10 Oktober , 2004 Rapport Postad 10 Oktober , 2004 Xena ? Men för fan Bjorn_...... Citera
drc Postad 14 Oktober , 2004 Rapport Postad 14 Oktober , 2004 och Dolly besvarar: Hos CardPlayer.com Citera
ElNeko Postad 14 Oktober , 2004 Rapport Postad 14 Oktober , 2004 Han framstår ju onekligen som en rätt stor looser i artikeln som jag antar att han refererar till: http://www.nydailynews.com/sports/story/231139p-198507c.html Citera
Hjort Postad 14 Oktober , 2004 Rapport Postad 14 Oktober , 2004 Vad är en rekommenderad bankroll för FL HU ? Är det fortfarande i trakterna kring 300 BB? eller skall man ha mer pengar med tanke på att det är HU? Mycket, mycket mer pengar. 300BB gäller vid fullbord där "hjälten" har ett ganska stort övertag och variansen inte är så stor, plus lite andra orealistiska antaganden. HU är variansen större automatiskt och Andy Beal är en mycket duktig HU-spelare så det är knappast någon som har ett stort övertag mot honom. Sklansky spekulerade om att det inte alls var otroligt att Beal antagligen hade ett program kapabelt till optimal HU-poker och därmed kunde vara väldigt nära en nästan oslagbar spelstil. Beals tanke var väl att deras bankrulle skulle bli så pass liten att de gled över i -EV. Han hade ju också lite krav på att få välja motståndare vilket skulle jämna ut fältet rejält och till och med kunna ge homom fördel i många sammanhang. Följdaktligen så blir proportionen varians:win rate väldigt stor, vilket gör att bankrullekraven blir väldigt stora. Citera
Hjort Postad 14 Oktober , 2004 Rapport Postad 14 Oktober , 2004 Dom går väl ihop med gemensam rulle där också. De har också sålt delar till en folk som inte är med och spelar. Exempelvis nämnde Jim Geary att han investerat en del i syndikatet och tjänat rätt bra på det, typ 25% eller något sånt. Han nämnde också att han var mycket missnöjd med vem det nu var som lät Gus Hansen lira. Citera
Bloop Postad 14 Oktober , 2004 Rapport Postad 14 Oktober , 2004 Vad är en rekommenderad bankroll för FL HU ? Är det fortfarande i trakterna kring 300 BB? eller skall man ha mer pengar med tanke på att det är HU? Mycket, mycket mer pengar. 300BB gäller vid fullbord där "hjälten" har ett ganska stort övertag och variansen inte är så stor, plus lite andra orealistiska antaganden. HU är variansen större automatiskt och Andy Beal är en mycket duktig HU-spelare så det är knappast någon som har ett stort övertag mot honom. Sklansky spekulerade om att det inte alls var otroligt att Beal antagligen hade ett program kapabelt till optimal HU-poker och därmed kunde vara väldigt nära en nästan oslagbar spelstil. Beals tanke var väl att deras bankrulle skulle bli så pass liten att de gled över i -EV. Han hade ju också lite krav på att få välja motståndare vilket skulle jämna ut fältet rejält och till och med kunna ge homom fördel i många sammanhang. Följdaktligen så blir proportionen varians:win rate väldigt stor, vilket gör att bankrullekraven blir väldigt stora. Mycket pengar blir det... Hur är spelarna på PartyPokers 100000/200000 bord? Är det stor skillnad mot 3/6 t.ex? Jag har spelat en kvart på 1/2 nu och har snittat +3BB per hand, tycker ni jag skall gå upp till den nivån istället? Citera
Hickmott Postad 15 Oktober , 2004 Rapport Postad 15 Oktober , 2004 Hur är spelarna på PartyPokers 100000/200000 bord? Är det stor skillnad mot 3/6 t.ex? Jag har spelat en kvart på 1/2 nu och har snittat +3BB per hand, tycker ni jag skall gå upp till den nivån istället? Jag utgår ifrån att du glömt en sån här: //Hickmott Citera
Nick_the_Swede Postad 9 December , 2005 Rapport Postad 9 December , 2005 Han framstår ju onekligen som en rätt stor looser i artikeln som jag antar att han refererar till:http://www.nydailynews.com/sports/story/231139p-198507c.html Andy Beal är en oerhört skicklig och kreativ affärsman som är god för flera miljarder USD, utan att vara född överklass. Det gör honom i alla fall i min bok till en rätt imponerande person. Han är en mycket bra HU FLT-spelare, även om proffsen han spelade mot är bättre. Han skulle säkert kunna vinna bra pengar på poker om han var intresserad av det, men det är han inte (han är ju redan ekonomiskt oberoende). Det han var intresserad av var att försöka slå de bästa i världen. Sett utifrån är han förstås en fisk. Visserligen en bra spelare, men med den sämsta game selection man kan tänka sig. Men nu är det som sagt inte för att vinna pengar som han spelar poker. Jag kan rekommendera boken "The professor, the banker and the suicide king" som handlar om Beal och hans matcher mot proffsen. Mycket underhållande. För övrigt stavas "loser" med ett s. Citera
Tiggr Postad 9 December , 2005 Rapport Postad 9 December , 2005 Nyss läst boken om dessa matcher och kan rekommendera den varmt. "The banker the professor and the suicide king" stakesen kommer upp till betydligt högre än 30'000-60'000$ och proffsen är riktigt illa ute för att inte förstöra någon spänning för den som vill läsa. Citera
jack_the_dipper Postad 10 December , 2005 Rapport Postad 10 December , 2005 Läste ni artikeln i First Poker så har ni hela storyn. Anledningen till att dom var så många som mötte Andy Beal var att ingen av dom hade i närheten av så mycket pengar som Andy Beal hade och hade således inte råd att spela ensamma mot honom. Andy Beal ville alltså spela med ENORMA stakes, så tillsammans satte proffsen ihop en bankroll och spelade mot honom i olika omgångar. Konstigt nog så gick dom inte plus mot honom jämt, trots att dom var flera världsstjärnor mot en stackars kille som lirade 24 timmar om dygnet, hehe. Artikeln i First Poker var den bästa jag läst i hela mitt liv tror jag, haha. Citera
Recommended Posts