Gå till innehåll

TV: WPT säsong 4


Kramsan

Recommended Posts

  • Svars 69
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 months later...

Baller - Jag märkte att han drog fram en cigarett som han började suga på. De hade ju hållit på sen morgonen sa kommentatorn och jag tror att han hade fett abstinens efter en cigg. Han sa ju t o m: Är inte du trött? Jag är trött och vill hem nu, varpå motståndaren sa: Va fan det handlar om 500 K dollar. hahahaha

 

Han tog ett beslut som kunde ha kostat honom 500k dollar för att han var extrem röksugen tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har för mig att de gjorde en deal första säsongen på WPT och när arrangörerna fick reda på det gick de i taket.

 

Nu får inte spelarna göra deals längre. De är tvungna att skriva på ett hårt kritiserat juridiskt dokument (inte för detta utan för andra orsaker) innan de får vara med och spela där bl a detta står.

 

Och om du hade sett motståndarens min när han insåg att han hade synat honom med JT för 500k dollar så hade du förstått att det inte var nån deal på g där inte :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

avsnitt 5 från Aruba har sänts nu, med Storåkers vid finalbordet. Ganska underhållande avsnitt. Freddy Deeb är proffsig som vanligt, Johan Storåkers kör ett rätt tight spel. Josh Schlein, en 20-årig kille, kör ett spektakulärt spel med några hårda bluffar.

 

Johan får fyrtal på floppen i en hand (pocket tvåor på 2 5 2) . Tyvärr hade motståndaren Freddy skräp och det gick inte att få ut så mycket på den handen (dessutom var Johans långa tvekan och spelade ångest att syna en bet på floppen kanske aningen överspelad).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Deeb sa i en intervju att han tyckte att Josh spelade dåligt och var en calling station o att han i längden inte skulle klara sig med sånt spel. Deeb hade förväntat sig att Josh skulle åka ur flera ggr under tävlingen men J hade tur och hängde kvar.

 

Vidare sa han att han tyckte att Josh syn i heads up spelet med 33 var dåligt, för även om Deeb hade gått all in blint så skulle josh inte synat då han i bästa fall var 50-50 mot vilken hand som helst som inte innehöll 2 lr 3 och i sämsta fall var i 80% underläge.

 

Det var sedermera den handen också som blev Josh fall då Deebs A4 träffade 4 på rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket kul avsnitt. Ted Forrest har jag börjat gilla mer och mer sen high stakes poker börjades visas. Men vad är uppe med hans klädstil etc. ? Anade jag en moppemusche på honom?

 

Kul kille hursomhelst.

 

Föreslår att du kollar upp Forrest lite mer. Han är förmodligen, om inte den bästa, utan tvekan en av de bästa pokerspelarna där ute. Med pokerspelare menar jag då någon som behärskar alla olika pokerformer o inte bara NLH.

 

Han är dessutom den enda som vågade sitta med egna pengar mot Andy Beal när han körde sina high stakes limit heads up första gången, limit 5000-10 000 dollar, och bokstavligen tömde bordet på både Beals och Corporationutsändes pengar. The Corporation tog in honom sedermera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vidare sa han att han tyckte att Josh syn i heads up spelet med 33 var dåligt, för även om Deeb hade gått all in blint så skulle josh inte synat då han i bästa fall var 50-50 mot vilken hand som helst som inte innehöll 2 lr 3 och i sämsta fall var i 80% underläge.

 

Well, kan bara hålla med. Dock kan det vara så att Josh anser sig inte kunna spela ut Deeb och vill därmed avgöra (läs: ta chansen) när han tror han har en 50/50 chans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan får fyrtal på floppen i en hand (pocket tvåor på 2 5 2) . Tyvärr hade motståndaren Freddy skräp och det gick inte att få ut så mycket på den handen (dessutom var Johans långa tvekan och spelade ångest att syna en bet på floppen kanske aningen överspelad).

 

En tomte på bordet fråga även johan varför han är så perplex. vilket oifs inte är schyst eftersom han itne var med i handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vidare sa han att han tyckte att Josh syn i heads up spelet med 33 var dåligt, för även om Deeb hade gått all in blint så skulle josh inte synat då han i bästa fall var 50-50 mot vilken hand som helst som inte innehöll 2 lr 3 och i sämsta fall var i 80% underläge.

 

Well, kan bara hålla med. Dock kan det vara så att Josh anser sig inte kunna spela ut Deeb och vill därmed avgöra (läs: ta chansen) när han tror han har en 50/50 chans.

 

Fast han spelade ut Deeb rätt kraftigt på heads upen. Deeb sa själv i intervjun att han tyckte att Josh spelade superaggressivt och tänkte att om vi blir jämnt upp i chips så går jag all in med första bästa A högt och låter ödet avgöra resten.

 

Handen innan hade han A2 tror jag, och valde att lägga ner den men gick all in med nästa hand.

 

Jag tror att Josh hade kunnat ta hem det spelmässigt om han inte hade chansat på detta sätt.

 

Intervjun.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En lite OT-fråga.

 

Vad hände med Shana Hyatt och varför slutade hon? De gav aldrig nån anledning så det verka lite mörlagd :)

 

Shana är ju som bekant f d Playboy-girl, så jag vet inte om de tycker att det ligger programmet i fatet nu när det är världsberömt och seriöst.

 

Courtney Friel är visst utbildad och ej utvikt.

 

Fast jag tyckte bättre om Shanas girl-next-door utstrålning.

 

Nån som vet varför hon slutade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...