Gå till innehåll

Tilt för att det går bra?


jackbalsam

Recommended Posts

Alla har väl någon gång tiltat efter en bad beat eller något liknande. Jag brukar dessutom tilta när det går bra. Idag spelade jag ihop fem gånger så mycket som vanligt och ficvk för mig att jag var odödlig. Började calla/höja på det mesta om jag träffat floppen bara lite. Förlorade ganska snabbt en femtedel av det jag vunnit under dagen, och bestämde mig för att sluta vilket nog var rätt (kan ha lite att göra med att jag var trött också).

 

Hur som helst, vad ska man göra åt den här sortens tilt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag brukar sällan tilta bort efter en vinstsession... men däremot brukar det se ut så här: jag har suttit i nåra timmar och kanske 5-dubblat mitt inköp vid ett bord... nu är jag nöjd och klickar på "no more blinds"... jag väntar ut de få händer jag har kvar innan big blind... tänker köra tight, knappt spela någon hand... men innan big blind får jag(ofta) antingen QQ, KK, eller AA och jag limpar in... floppen gynnar mig inte, men jag har överkort så jag vräker på... detta resulterar ofta i att min dagvinst halveras...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men innan big blind får jag(ofta) antingen QQ, KK, eller AA och jag limpar in... floppen gynnar mig inte, men jag har överkort så jag vräker på... detta resulterar ofta i att min dagvinst halveras...

Överpar är dåliga händer efter floppen mot en annan djup stack, försök inte bygga stora potter med dem och får du stort svar så är det oftast bara att folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...