Gå till innehåll

PRG: Sit and Go Shark


storm72

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Jag har provat det på partypoker. Fick det gratis eftersom jag använde bonuskoden SNGSHARK eller liknande.

 

Jag använde det bara några gånger, tyckte mest det var irriterande. Men jag tror vissa NYBÖRJARE kan ha nytta av det för att få en tight stil vilket är den lönsamma vägen att gå.

 

Programmet var sjukt buggigt om man öppnade mer än ett bord. Fick det aldrig att funka riktigt bra.

 

Jag hade sett fram emot att få vägledning i vissa marginella situationer, men min uppfattning var att programmet bekräftade den marginella situationen och inte mycket mer.

 

Det finns nog andra program som är bättre. Jag stötte på ett som angav handens styrka i procent (gentemot snitthanden). Denna information är nog mer relevant, speciellt i slutskedet. Detta program visade svart och vitt att vissa händer (t.ex. suited connectors) är svagare än vad folk tror även fast de ser sjukt snygga ut.

 

Kanske inte en komplett redovisning av programmet, men dock den enda i denna grymt gamla tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
Jag har provat det på Party Poker. Fick det gratis eftersom jag använde bonuskoden SNGSHARK eller liknande.

 

Jag använde det bara några gånger, tyckte mest det var irriterande. Men jag tror vissa NYBÖRJARE kan ha nytta av det för att få en tight stil vilket är den lönsamma vägen att gå.

 

Programmet var sjukt buggigt om man öppnade mer än ett bord. Fick det aldrig att funka riktigt bra.

 

Jag hade sett fram emot att få vägledning i vissa marginella situationer, men min uppfattning var att programmet bekräftade den marginella situationen och inte mycket mer.

 

Det finns nog andra program som är bättre. Jag stötte på ett som angav handens styrka i procent (gentemot snitthanden). Denna information är nog mer relevant, speciellt i slutskedet. Detta program visade svart och vitt att vissa händer (t.ex. suited connectors) är svagare än vad folk tror även fast de ser sjukt snygga ut.

 

Kanske inte en komplett redovisning av programmet, men dock den enda i denna grymt gamla tråd.

Om man går efter dina kommentarer så tycks det vara ett rent nybörjarprogram :(. Funkar det bara till partypoker nuförtiden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Eftersom jag uppfyller de två nödvändiga (?) kriterierna för detta program så kommer här en ultra-kort recension:

 

Programmet öppnar ett extra fönster bredvid pokerbordet. Under spelet analyseras mina egna kort, de kända korten på bordet, antalet kvarvarande spelare, samt blindarnas storlek. I fönstret ges sedan råd under spelets gång för hur jag bör agera. Dessa råd är grupperade under 7 rubriker såsom handens styrka, bordets rörelseenergi (eng:momentum), min position i förhållande till knappen, och några till (dessa är beskrivna på programmets hemsida). De goda råden är av typen "Bli inte kär i handen, den är svagare än den ser ut", "suited connectors are of no good use in this stage of the game", "bad cards, don't put money in the pot unless you intend to bluff" men även några om att nu var det läge att satsa ordentligt.

 

De två kriterierna? Nummer 1 är att man bör vara nybörjare eller åtminstone fisk för att ha någon nytta av programmet. Nummer två är att man inte bör ha något konto på party för om man registrerar sig med en kod från Sit&Go Shark så får man programmet gratis i ett år (förutsatt att man sätter in $50 samtidigt).

 

Omdöme: för mig personligen är programmet ett lyft för jag brukar (brukade?) spela många av de marginella händer som Sit&GoShark avråder mig ifrån. Vid de tre sitngo:er som jag spelat hittills har jag kommit ITM 2ggr och åkt ur på bubblan 1gng. Visserligen alldeles för klent urval för att dra några slutsatser, men åtminstone lämnar det en positiv eftersmak. Eftersom jag har stagnerat i mitt spel på en fisknivå så hade jag nog både köpt programmet och tyckt att det var värt pengarna även om jag inte kunnat utnyttja signup-erbjudandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...