Gå till innehåll

NLT - Trn, icke-träff med AKo, ganska committed


svint0

Recommended Posts

** Game ID 617611785 starting - 2005-12-19 17:53:16**

$4,000 GUARANTEE:Table 38 [Multi Table Hold 'em] (600.00|1200.00 No Limit - MTT) Real Money

- dzien50 sitting in seat 1 with $1970.00

- snailace sitting in seat 2 with $2745.00

- Svint0 sitting in seat 3 with $11632.50- vadartz

 

sitting in seat 4 with $17210.00

- gonagetya100 sitting in seat 5 with $27112.50

- cajundaddy1 sitting in seat 6 with $3780.00

- skrik sitting in seat 7 with $5580.00

- Rune134 sitting in seat 8 with $40720.00

- pappagutt sitting in seat 9 with $38740.00 [Dealer]

- killerbob sitting in seat 10 with $4020.00

 

killerbob posted the small blind - $300.00

dzien50 posted the big blind - $600.00

** Dealing card to Svint0: King of Diamonds, Ace of Clubs

snailace folded

Svint0 raised - $2400.00

vadartz folded

gonagetya100 folded

cajundaddy1 folded

skrik folded

Rune134 folded

pappagutt called - $2400.00

killerbob folded

dzien50 folded

 

** Dealing the flop: 5 of Spades, Jack of Diamonds, 10 of Diamonds

 

Vad göra här? Jag satsar ju på att vinna hela turneringen!

 

* RP, lite kortare - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade ställt in utan att blinka. Två överkort, springande färgdrag och hålpipa räcker för mig i detta läget. Bara knyta händerna och be att han inte synar dig för i så fall är risken att du bara har fyra outs + en out för färgdraget...

 

Precis vad jag tänkte, jag ställde direkt, efter viss tvekan syna han mig. Och drog in en runner-runner stege. (8 på turn, och 9 på river).

 

Precis handen jag vill ha syn av typ, men men ibland är inte pokerguden med mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att höjningen pre-flopp är för stor.

 

4BB är mycket i det läget i turneringen. Det kostar för stor del av din stack. Vilket gör det mycket svårt för dig att komma ifrån handen. Det räcker förmodligen att höja till 2 BB vid detta läget. Speciellt som det finns risk att flera går all in om de har något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kallar du det där för en missad flopp? Du har ju i regel 10 outs om du inte leder (vilket är långt ifrån omöjligt). Och någon med typ 66 blir ju lite illamående om du betar tungt på den här floppen.

 

Checkfoldar du här så blir det en omgång med livremmen pojk.

 

Med risk att få ett rött babianarsle..;)

 

Tycker jag det beror på vart i turneringen man beffiner sig och vad medelstacken ligger på, är väll inget drömläge att gå all in med mot en fi med 3 ggr din stack. Han leder bara över AQ,KQ av troliga händer och är ngt under dog mot mellan pp.

Av dom händerna lär han knappast skrämma bort ngn med viss tvekan på AQ.

M.a.o lika bra läga att åka ut på som dubbla så skulle kunna tänka mig checkfolda här om det var innan pengarna (förutsatt att det är en summa värd att folda för) och min stack fortfarande låg runt medel vid fold. 2400 är ju ingenting att losa så sent i turneringen.

Håller fö med vetgirig, 3 bb känns bättre...har man råd att betta en flop oxå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han leder eller inte är väl totalt ointressant. Det finns inga rationella argument för att bry sig om att han har över eller under 50 procents chans. Det han ska tänka på är att välja det spel med högst väntevärde, och det är jag tveksam att checkfold har.

 

Sen beror det lite på var i turneringen man är som du säger, men man kan inte ge upp hur mycket EV som helst för att hålla nere variansen. Då blir det Broomcorns uncle...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han leder eller inte är väl totalt ointressant. Det finns inga rationella argument för att bry sig om att han har över eller under 50 procents chans..

 

Det jag mena är att fi kommer troligtvis syna den floppen, inte fan lägger han A10, 88 eller KQ när det kostar 1/4 av stacken? Då är det väll bra att ha med i beräkningarna att man är körd 50% av gångerna vid all in och jämföra det med vad man har att vinna på en fold.

 

 

Kan du utveckla det här, varför all in har högst väntevärde? :

Det han ska tänka på är att välja det spel med högst väntevärde, och det är jag tveksam att checkfold har
.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han leder eller inte är väl totalt ointressant. Det finns inga rationella argument för att bry sig om att han har över eller under 50 procents chans..

 

Det jag mena är att fi kommer troligtvis syna den floppen, inte fan lägger han A10, 88 eller KQ när det kostar 1/4 av stacken? Då är det väll bra att ha med i beräkningarna att man är körd 50% av gångerna vid all in och jämföra det med vad man har att vinna på en fold.

Vinner man 50% av gångerna han synar så är det ju definitivt läge att ställa in även om han synar varje gång.

 

Kan du utveckla det här, varför all in har högst väntevärde? :

Det han ska tänka på är att välja det spel med högst väntevärde, och det är jag tveksam att checkfold har
.

 

För att det ligger så pass mycket i potten och att man har så pass många outs om man väl får syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...