Gå till innehåll

Nivå på spelet, Las Vegas vs. Nätet


rataxes

Recommended Posts

Okej, först och främst vill jag klargöra att Las Vegas är extremt avlägset från mitt $0.5/1-grindande och 18-åriga ålder. Jag skriver i ren nyfikenhet.

 

Ni som vart där, eller ni som tror er veta:

 

Hur förhåller sig skickligheten vid cashgamesen i Las Vegas på 1/2, 5/10, 20/40 o.s.v. jämfört med samma stakes på nätet?

 

Jag har en känsla av att om man spelar 1/2 online så möter man hyffsat kompetent motstånd, men om man lirar 1/2 i Las Vegas så spelar man på typ lägsta stakesen och där borde följaktligen "turisterna", företagsresenärerna och nybörjarna spela.

 

Diskutera på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var i Vegas för 3 månader sen och spelade bl.a. på Palms 2/5 NL. Bortskämda amerikanska brats som knappt vet att de har ett par samt gamla gubbar som är tightare än en bäbis röv.

 

Guldgruva med andra ord.

 

Det är skillnad mellan ställe och ställe oxå. Undvik gamla Vegas som Binion´s om du är ute efter lätt motstånd. Jag tyckte det var lite tuffare där. Bra ställen med mycket turister är nog typ Luxor och Excalibur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja

 

Förutom att lägsta nivån i Vegas är 3/6 (fixed limit) (och 1-2 eller 1-3 NL)

 

Om du tror att lägsta FL är 3-6 så har du inte varit där på ett tag. Lägsta FL är 2-4 sen kan gdaly säga vad han vill.

 

1-2 NL på MGM är rätt tight och halvsvårt att vinna stort på.

 

2-5 på Bellagio var enklast att vinna. Med lite tur så kommer man in på ett bord där nästan alla sitter på 3-600 i marker och maxinköp är 200. Spelet är slakigt och stndtals röjigt. Men kul som attan och hyffsat enkla moståndare. Dock alltid ca 2-3 lokala Vegastomtar som tror att de äger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...