Bernt Postad 18 December , 2005 Rapport Postad 18 December , 2005 Spelar NL25 10manna. Händer då och då att man träffar par och stegdrag samtidigt, alltså stegdrag där endast 1 av mina blir involverade. Tycker dessa är smått trixiga, är det trycka på som fan, som vanligt på denna nivå som gäller eller vad säger n?. Naturligtvis spelar massa faktorer in, men utgår från löst bord där 4-5 kollat floppen. Toppar kanske inte är så mycket att orda om, in med degen? Mellanparen är ju värre, säg jag har 75, floppar 568, bomba på? Citera
toompa84 Postad 19 December , 2005 Rapport Postad 19 December , 2005 Spelar NL25 10manna. Händer då och då att man träffar par och stegdrag samtidigt, alltså stegdrag där endast 1 av mina blir involverade. Tycker dessa är smått trixiga, är det trycka på som fan, som vanligt på denna nivå som gäller eller vad säger n?. Naturligtvis spelar massa faktorer in, men utgår från löst bord där 4-5 kollat floppen.Toppar kanske inte är så mycket att orda om, in med degen? Mellanparen är ju värre, säg jag har 75, floppar 568, bomba på? Handen du beskriver anser jag bära en stor varningsflagga.. Antar du sitter på SB/BB om du ens är med i potten med 75, isf skulle jag checka och se vad grabbarna hittar på... är det som du säger ett löst bord så kommer säkert nån beta... Ditt par i femmor är inte värt mycket, och om du skulle hitta en sjua (tvåpar) på turn har säkert nån hittat stegen... Mitt tips: check/syna (ej alltför dyr bet)... om det blir mycket action på floppen > fold. Citera
Bernt Postad 19 December , 2005 Författare Rapport Postad 19 December , 2005 ok, låter rätt sunt. Hur agerar ni med topparet? Citera
Kenny_Roger Postad 19 December , 2005 Rapport Postad 19 December , 2005 Grov generalisering: Höjd, shorthanded pott: Kör på Limpad, multi-way: Släng Anledningen till detta är ganska enkel. Mot få spelare i en höjd pott kommer du oftast vara uppe mot AQ,JJ och liknande. Då har du minst ~50% chans. Är det däremot många med i potten kommer många personer har dig grymt slagen med stegar/set tvåpar/bättre drag. Dessutom är potten ofta för liten för att slåss om. Ett undantag kan vara om du har något i stil med 88 på en 567-flop. Då är du egentligen bara långt efter stegar och kan trycka på lite hårdare. Citera
Recommended Posts