Gå till innehåll

FLT - 64o från BB blir stege på river.


chlu

Recommended Posts

Denna HH ingår tillsammans några andra i en grupp HHs som jag postar för att få lite feedback på mitt shothanded-spel, som jag precis har börjat. Se gärna också min PT-statistikpost FLT SH beginners stats sanity check.

 

Beta ut på floppen? Är det rätt att cappa på river?

 

Party Poker 0.50/1 Hold'em (6 max, 6 handed) converter

 

Preflop: Hero is BB with 6:diamond:, 4:heart:.

UTG calls, 1 fold, CO calls, 1 fold, SB completes, Hero checks.

 

Flop: (4 SB) 3:heart:, J:diamond:, 5:spade: (4 players)

SB checks, Hero bets, UTG calls, CO raises, SB folds, Hero calls, UTG calls.

 

Turn: (5 BB) 6:heart: (3 players)

Hero checks, UTG checks, CO bets, Hero calls, UTG folds.

 

River: (7 BB) 2:diamond: (2 players)

Hero checks, CO bets, Hero raises, CO 3-bets, Hero caps, CO calls.

 

Final Pot: 15 BB

 

/chlu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beta ut på floppen?

Känns vettigt, åtminstone hade jag gjort likadant.

Är det rätt att cappa på river?

Absolut. Du får bara stryk av 74 och det är ganska osannolikt att CO sitter på de två korten (däremot luktar det 33 eller 55 om hans hand tycker jag). Skulle han nu sitta på 74 lägger du till honom i din buddy-lista och tar hans pengar nästa gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det rätt att cappa på river?

Absolut. Du får bara stryk av 74 och det är ganska osannolikt att CO sitter på de två korten (däremot luktar det 33 eller 55 om hans hand tycker jag). Skulle han nu sitta på 74 lägger du till honom i din buddy-lista och tar hans pengar nästa gång.

 

Det känns självklart nu när du säger det. Själv tänkte jag bara att min sexa förlorade mycke av sitt värde på turn, men det krävs ju att man har både en 4a och en 7a för att det ska spela någon roll.

 

Han hade 33.

 

/chlu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns självklart nu när du säger det. Själv tänkte jag bara att min sexa förlorade mycke av sitt värde på turn, men det krävs ju att man har både en 4 och en 7a för att det ska spela någon roll.

Nu har jag ju haft flera minuter på mig att fundera igenom handen och du hade bara några sekunder vid bordet. Men det är just det som är finessen med handanalyser - nästa gång du (eller jag) kommer i en liknande situation kan man plocka upp denna ur minnet istället för att resonera sig fram till vad som är rätt medan sekunderna tickar iväg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säger väl samma sak som morberg. Bra spelad han tycker jag. Cappen på river är given då CO spel inte tyder på 74 direkt utan på ett sett.

 

När det gäller kvalitetsdrag och jag sittter tidigt med många spelare efter mig har jag som vana att betta ut för värde. Skulle någon sedan höja efter mig när vi minst är 3 i potten så har man ofta några % mer equity än sin andel och tjänar därför pengar på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att du spelar handen helt rätt. Ibland hade jag checkhöjt på floppen istället för att betta men det beror rätt mycket på hur du spelar andra träffar på en sådan här bräda och hurivida fi är kapabla att falla för en "frysning" på turn.

 

Cap på rivern är ju helt given, sexan på brädan ger viss extra risk för delning men att du är slagen här händer i princip alldrig.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte se någon anledning till at inte cappa på river, då du har den näst bästa möjliga handen och det finns ett flertal andra händer som fi kan ha. I de flesta fallen vinner du, så cappa för värde.

 

På floppen har du en sådan situation där jag automatiskt bettar om jag inte har något särskilt skäl att checka. Öppet stegdrag med 8 outs och inget pre-flop eller floppens "texture" som gör att du behöver frukta en raise.

 

Bra spelat, enligt min uppfattning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...