Gå till innehåll

Fem stycken jacks?


garden_state

Recommended Posts

Halloj, jag satt hemma hos en polare och tittade på när han spelade en 5$ rebuy MTT, på Prima. Jag tar för givet att många av er här på forumet har era tankar om Prima som en riggad sida, men jag personligen har aldrig trott på det. Men detta fick mig att ändra mig rätt rejält.

Min kompis då, hittar KJo limpar in. Alla foldar fram till dealer, som raisar upp.

Lilla mörken reraisar, min kompis lägger sin KJ.

Flopp är KJJ, vi båda suckar lite lätt, logiskt.

Lilla mörken betar ut, snubben som sitter på knappen raisar allin och lilla mörken blixtsynar. Till våran förvåning visar dem båda upp varsin jack!

QJ och JT.

Nu är frågan, vad i hellvete försigår på Prima egentligen? Och har någon annan varit med om något liknande?

Diskutera på!

 

* Flytt till Poker OT - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sett fem äss i en giv på Prima, på gamla Expekt för ett halvår sen. Jag foldade ess+lågt kort preflop. Det låg sen två äss på brädan och två nissar hade var sin. Jag skrev i chatten att jag foldat ett äss. Ett par dar senare kom jag på att kolla i HH, där stod det att jag hade en kung. Ibland kunde man till och med få pocketkorten med baksidan upp.

 

Förklaring? A glitch in the Matrix... :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag blir så sjukt trött på er.

Hade en pokersajt haft för avsikt att rigga sina bord hade de gjort det på ett sådant vis att spelarna aldrig skulle märka något.

 

Det är mycket troligt att du såg fel. Om inte så är det en bugg och knappast något bevis för rigg. Begär HH och kontakta support.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte koll på Primas kortblandning och RNG osv, men skulle inte problemet vara att man kör efter principen att man blandar hela tiden och att man blandar in foldade kort?

 

Hade varit intressant att se screenshot när det faktiskt ligger 5 kort av samma valör på bordet.

Om de blandar in foldade kort är det ju en bugg, de gör det ju knappast avsiktligt (de har knappast nån anledning att rigga sådana här saker. Att tro något annat är ju lite väl mycket paranoja). Om jag tex får en extremt bra read på nån och tror mig veta att han har JJ, så är det ju klart konstigt om nån annan kan ha JJ mot min JT när det ligger JJ på bordet. (ville bara säga det ifall att du inte anser det vara något problem)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag blir så sjukt trött på er.

Hade en pokersajt haft för avsikt att rigga sina bord hade de gjort det på ett sådant vis att spelarna aldrig skulle märka något.

 

Det är mycket troligt att du såg fel. Om inte så är det en bugg och knappast något bevis för rigg. Begär HH och kontakta support.

 

Detta handlar ju inte om riggning, det förstår du väl? Om det som skrivs är sant, och det finns väl ingen anledning att inte tro det, så handlar det ju om en allvarlig bugg i programmvaran. Det kan få vem som helst att tappa förtroendet för nätpoker, oavsett om man tror på riggning eller inte.

Om en pokersida mot förmodan skulle vilja rigga sin sida så väljer dom nog mer sofistikerade metoder än att använda en kortlek med 5 ess, eller hur?

Jag tycker det är jätteallvarligt att flera spelare fått sina hålkort med baksidan uppåt. Man måste för fan få kritisera buggiga klienter utan att anklagas för att vara en dålig förlorare som skyller på riggning. Isåfall är Expekts nya klient också riggad eftersom den pajade totalt under SM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte varit med om att jag sett 5kort av en sort på prima men däremot två gånger har jag varit med om andra konstiga saker.

 

Sitter med tex AK :spade: .. har färgdrag. På river dyker det upp en spader men till min förvåning så står det inte att jag har färg. Jag dubbelkollar, trippelkollar, kollar alla korten om o om igen... ja, jag HAR färg. Jag trycker på syn fast klienten inte vill medge det, loosar. Andra gången det hände så la jag mig. Antingen så behöver jag glasögon eller så visar klienten fel kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

der är som sagt konstigt att det bara är de som förlorar som klagar på att siterna är riggade ;)

OT; not true. :)

 

Sen om man verkligen skulle sätta sitt liv på att siterna är riggade är en annan sak. Det är en sak att klaga på det, en annan att tro på det. Min personliga åsikt är att det hör till - klagar man inte på riggning med jämna mellanrum när man blir bad beatad är man en dålig människa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag aldrig råkat ut för någon av dessa konstigheter. Om det beror på tur, bra ögon eller att jag är en vinnande spelare vet jag inte (hoppas det senare).

 

Men till alla er som absolut vägrar tro att det kan hända: Ok att jag är instinktivt negativ till alla konspirationsteorier. Men en bugg är en bugg. Sånt händer faktiskt. Inget program är felfritt.

 

Och till er som tror att buggarna är riggade: Kom igen.. Varför skulle de vara det? Som sagt, en bugg är en bugg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...