mbman Postad 16 December , 2005 Rapport Postad 16 December , 2005 En situation som ofta uppkommer när jag spelar turneringar och kommit till ett relativt sent skede, i detta fall 30/350 kvar. Average ligger omkring 35k, jag har 14 k, BB = 2000. Runt 10 min kvar på nivån. Intressanta prispengar är i princip plats 1-4. Spelarna till vänster om mig har ungefär average båda två. Bordsstämmning är i princip normal, varken aggro eller passivt spel, en raise tar blindsen ungefär varannan gång. Min image på borden är nog i princip average, lite åt det tighta hållet. Frågan är nu vad jag ska ha för plan. Jag är relativt desperat med 7 BB, men kan överleva runt 2 varv till innan det är RIKTIGT illa. Å andra sidan är jag ju intresserad av att vinna, så jag vill ju öka min stack och inte bara hålla mig levande. Vilka händer ställer ni med här i sen position? Från CO+1? CO? Button? SB? Själv ställde jag med J9o från button här och funderade lite på om det egentligen är bra. SB + BB har 3x mina chips, så jag kan fortfarande skada de rätt bra, de är inte desperata så de har råd att folda lite och bör därför endast syna med rätt hyffsade händer. Min hand är iofs. skräp, men jag tror min FE ihop med min om än låga equity vid syn ändå gör spelet hyffsat, om än marginellt - med tanke på att jag vill vinna och inte bara hanka mig fram några placeringar. Tycker allmänt mitt läge är mycket svårt, det känns så drygt att bara invänta bra kort för att dubbla upp med, får man inte det väldigt snart är man ju ihjälblödd. Kanske har någon av turneringslirarna här, t ex Nusseman eller joggy några kloka ord att säga? Citera
MachoMan Postad 16 December , 2005 Rapport Postad 16 December , 2005 Dan Harrington har lösningarna på dina problem... Läs hans böcker! Citera
mbman Postad 16 December , 2005 Författare Rapport Postad 16 December , 2005 Tänker du på sidorna i 2:an där han räknar på dessa situationer? Har läst dem, men tänkte ändå höra om proffsen här har några secrets att dela med sig av.. Citera
All in Postad 17 December , 2005 Rapport Postad 17 December , 2005 Din beskrivning stämmer in precis med hur det ser ut för mig i de MTT`s jag spelar.. skulle va intressant att höra lite råd här.. Citera
Recommended Posts