Klubban Postad 16 December , 2005 Rapport Postad 16 December , 2005 Spelar en del på NL25 och har börjat funderat lite på hur man ska agera vid färgdrags floppar. Låt oss säga att jag sitter på AQ på knappen höjer till 1 dollar innan floppen får två som synar. (3 dollar i potten). Alla har 25 dollar i stacken från början. Floppen kommer. Q 7 3 med två spader. Jag bettar ut 3 dollar för att försvara mig för spader drag en kille synar (9 dollar i potten). Turn ett spader till. Killen ställer in! Hur fan ska man resonera här, jag har ju med mit pot bet talat om att jag inte sitter på två spader vilket lämnar rätt öppet för bluff när den tredje spaderna faller. Om jag synar här och han har färg så ger jag ju honom rätt i att syna min pot bet på floppen. Citera
f98majo Postad 16 December , 2005 Rapport Postad 16 December , 2005 Hur fan ska man resonera här, jag har ju med mit pot bet talat om att jag inte sitter på två spader vilket lämnar rätt öppet för bluff när den tredje spaderna faller. Om jag synar här och han har färg så ger jag ju honom rätt i att syna min pot bet på floppen. Varför skulle ditt potbet betyda att du inte har två spader? AKs eller AQs om nu Q på floppen inte är i spader. Att preflopraisaren pottar på floppen oberoende av kort är inte direkt ovanligt. Din hand är inte speciellt stark så utan read på fi som en bluffmaniac är det bara att vänta på ett bättre läge. Citera
Klubban Postad 16 December , 2005 Författare Rapport Postad 16 December , 2005 Tycker synen är jävlit svår även om jag skulle floppa två par och få en all in på turn när den tredje spaderna kommer. Citera
Fadeh Postad 16 December , 2005 Rapport Postad 16 December , 2005 Enda handen jag synar med där är nog QQ. AQ kastas direkt. Citera
Recommended Posts