tikhal Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 Game #336458809: $10 + $1 Sit & Go (2185120), Table 1 - 20/40 - No Limit Hold'em - 20:55:27 ET - 2005/12/14Seat 1: REDDOG3MH (1,532) Seat 2: Elefantitist (1,995) Seat 3: shamalama (1,455) Seat 4: Mewanthockey (1,670) Seat 5: radcad (1,575) Seat 6: hero (1,470) Seat 7: Cardinal_76 (1,500) Seat 8: LavieX (803) Seat 9: Rock Strongo (1,500) hero posts the small blind of 20 Cardinal_76 posts the big blind of 40 The button is in seat #5 *** HOLE CARDS *** Dealt to hero [Tc Td] LavieX folds Rock Strongo folds REDDOG3MH folds Elefantitist raises to 185 shamalama folds Mewanthockey folds radcad folds hero calls 165 Cardinal_76 folds *** FLOP *** [3c 8s 8c] hero checks Elefantitist bets 1,810, and is all in hero has 15 seconds left to act hero folds Uncalled bet of 1,810 returned to Elefantitist Elefantitist mucks Elefantitist wins the pot (410) Well, vek fold ? Fold preflop ? Gillar inte reraise då jag måste släppa mot omslag och har taskig pos. Citera
spyse Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 Re-raise pre och betta ut på floppen. Höjer han dig alt ställer pre så får du ta beslut. Synar han bara betta ut. Citera
King_ingo Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 Jag funderade på detta också men faktum är att om han reraisar 200 och får syn så kommer det ligga 800 i potten och han kommer att ha 1000 i stacken. Då tycker jag att det bara finns två alt. Antingen allin på flopp eller checkfold. Om jag hamnade i den situationen skulle jag nog valt det första. Jag ser inget fel i att lägga TT pre om man inte har någon read på fi och att det är så pass tidigt i turneringen. Citera
vetgirig Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 Betta halvpott på den underbara floppen med bara kort under ditt par. Ser inte att Fi kan ha en 8:a så du bör leda. Fi har förmodligen färgdrag och i så fall är du i stor ledning. Citera
Blado Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 Betta halvpott på den underbara floppen med bara kort under ditt par. Ser inte att Fi kan ha en 8:a så du bör leda. Fi har förmodligen färgdrag och i så fall är du i stor ledning. Plus överkort. har han bara ett överkort är det 60/40 och två överkort 51/49. Ingen direkt stor ledning Citera
tikhal Postad 16 December , 2005 Författare Rapport Postad 16 December , 2005 Vill ni veta nåt kul ? Fi satt även han på TT Citera
jdenilson Postad 16 December , 2005 Rapport Postad 16 December , 2005 Halvpottbetta in i motståndaren är väl att tigga om att bli höjd, vilket väl är ok om man vill att han ska höja, men om tanken är att folda vid en ev. höjning är väl detta ingen bra strategi i internetturneringar för 10$. De flesta uppfattar väl en sådan bett som; "Hej, har du något bra?". Fi svarar då oftast; "Givetvis Hero... jag har fyrtal!" En fold mot den all-in betten kan väl i vart fall aldrig klassas som fel. Citera
vetgirig Postad 16 December , 2005 Rapport Postad 16 December , 2005 Halvpottbetta in i motståndaren är väl att tigga om att bli höjd, vilket väl är ok om man vill att han ska höja, men om tanken är att folda vid en ev. höjning är väl detta ingen bra strategi i internetturneringar för 10$. De flesta uppfattar väl en sådan bett som; "Hej, har du något bra?". Fi svarar då oftast; "Givetvis Hero... jag har fyrtal!" En fold mot den all-in betten kan väl i vart fall aldrig klassas som fel. Enligt Harrington så kan en halvpotthöjning ofta ta potten direkt på floppen. Endast om man träffade något på floppen så bör man syna ett sådant höjning. Endast om man träffade hårt bör man höja. Men det går då även att bluffa ovanstående svar. Men om den som betar halvpott träffade nötterna så kan en sådan bluff innebär att man direkt åker ur tävlingen. Citera
jdenilson Postad 16 December , 2005 Rapport Postad 16 December , 2005 "Enligt Harrington så kan en halvpotthöjning ofta ta potten direkt på floppen" Visst kan den göra det... det behöver man ju inte läst Harrington för att förstå. Har själv inte läst Harrington eftersom jag sällan spelar turneringar, men om jag förstått saken rätt så är väl hans böcker anpassade efter lite seriösare liveturneringar? Du verkar blanda ihop begreppen lite varför jag finner ditt svar lite kryptiskt. Du pratar om höjningar, men i själva verket är det väl bettar du menar? En höjning är moment två, d.v.s. det förutsätter att någon bettat. Bet - raise - re-raise. Personligen skulle jag höja den betten alla dagar i veckan oavsett vad jag har på handen... visst kan han ha träffat hårt, men oftast bettar motståndaren bara för att se var han står, vilket ju även var fallet i detta läge. Jag har visat styrka pre-flop och självfallet tänker jag visa styrka på flop också heads up. Annars vore man väl löjligt enkel att spela ut... "Endast om man träffade något på floppen så bör man syna ett sådant höjning. Endast om man träffade hårt bör man höja. " Patentlösningar som ovan är i mitt tycke löjliga. Det är ju åtskilliga faktorer som påverkar vad man ska göra... man kan inte ge så bestämda generella råd och man ska givetvis inte slaviskt följa råd som ovan. Citera
vetgirig Postad 16 December , 2005 Rapport Postad 16 December , 2005 När det redan finns pengar i potten så är betta samma som att höja potten. Patentlösningar är bra för de gör en svår att spela mot. Speciellt när man mixar in lite bluffar ibland. Med patentlösningar så VET INTE motspelarna när man bluffar och chansen att de synar minskar. Motståndarna "vet" vad man har i sådana lägen. Vad motståndarna inte vet är att ibland sitter man med AA och ibland med 27o. Patentlösningar gör att man kan bluffa och bli trodd så man kan ta hem potten osynad. Citera
jdenilson Postad 16 December , 2005 Rapport Postad 16 December , 2005 Ja, du kanske har rätt... men på internet står det i vart fall alltid bet - raise - re-raise. Samtidigt är ju ordet höja något förvirrande eftersom det ju de facto betyder att man höjer något från en nivå till en annan. Att använda sig av begreppen bet, raise, re-raise är tydligare och framförallt mer logiskt. Är det någon gång i Tex Hold Em som det inte finns pengar i potten? Citera
Recommended Posts