Trillian Postad 14 December , 2005 Rapport Postad 14 December , 2005 Inga reads... Texas Hold'em $0.15-$0.30 (real money) Table Acapulco, 14 Dec 2005 2:43 PM ET Seat 2: aakeball ($16.10 in chips) Seat 3: svendp ($17.20 in chips) Seat 4: padat ($13.50 in chips) Seat 5: doriso ($0.75 in chips) Seat 6: gtrfds ($2.05 in chips) Seat 7: PThisted ($10.85 in chips) Seat 8: GRODORNA ($9.80 in chips) Seat 9: don_abel ($14.90 in chips) Seat 10: HERO ($14.75 in chips) ANTES/BLINDS gtrfds posts blind ($0.10), PThisted posts blind ($0.15), padat posts blind ($0.15). Dealt to HERO [ K , K ] PRE-FLOP GRODORNA calls $0.15 don_abel calls $0.15 HERO raises $0.30 (Jag höjer så klart) aakeball calls $0.30 svendp calls $0.30 padat calls $0.15 doriso folds gtrfds calls $0.20 PThisted calls $0.15 GRODORNA folds don_abel calls $0.15. FLOP [ 3 , 6 , A ] gtrfds checks PThisted checks don_abel bets $0.15 HERO raises $0.30 (A på floppen, gör mig redo att check/folda. Men så får jag för mig att höja. Har ju en bakdörr till nötfärgen.) aakeball folds svendp calls $0.30 padat folds gtrfds calls $0.30 PThisted folds don_abel calls $0.15. TURN [ 10 ] gtrfds checks don_abel checks HERO checks (Vågar inte riktigt betta) svendp checks RIVER [ 10 ] gtrfds bets $0.30 don_abel calls $0.30 HERO calls $0.30 (Är rätt säker på att jag slagen men klarar inte av att folda då potten är ganska stor.) svendp folds Citera
ades_va Postad 14 December , 2005 Rapport Postad 14 December , 2005 Då nån synat bettet på river säger jag nog given fold Citera
blondiezel Postad 14 December , 2005 Rapport Postad 14 December , 2005 Lite mesig raise preflop måste jag säga. Jag hade ju inte foldat A2 t.ex ifall nån raisar 1xBB. Antar att du förlorade den ganska enkelt, antingen på A eller att någon träffa triss på river. Citera
Skanke Postad 14 December , 2005 Rapport Postad 14 December , 2005 Lite mesig raise preflop måste jag säga. Jag hade ju inte foldat A2 t.ex ifall nån raisar 1xBB. Antar att du förlorade den ganska enkelt, antingen på A eller att någon träffa triss på river. Kännns som en högre raise vore fusk då vi spelar fixed limit, annars är det bara att ge upp hande och sikta på nästa... Citera
blondiezel Postad 14 December , 2005 Rapport Postad 14 December , 2005 Lite mesig raise preflop måste jag säga. Jag hade ju inte foldat A2 t.ex ifall nån raisar 1xBB. Antar att du förlorade den ganska enkelt, antingen på A eller att någon träffa triss på river. Kännns som en högre raise vore fusk då vi spelar fixed limit, annars är det bara att ge upp hande och sikta på nästa... ojdå, my bad, tänkte inte på det =) Citera
joeki Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 Då nån synat bettet på river säger jag nog given fold agree Citera
joeki Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 Lite mesig raise preflop måste jag säga. Jag hade ju inte foldat A2 t.ex ifall nån raisar 1xBB. Antar att du förlorade den ganska enkelt, antingen på A eller att någon träffa triss på river. läs posten!!! grrr varför ska det alltid vara minst en post från en NL-spelare som inte läser posten Citera
Trillian Postad 15 December , 2005 Författare Rapport Postad 15 December , 2005 SHOWDOWN gtrfds shows [ A , 5 ] don_abel mucks cards [ J , 4 ] HERO mucks cards [ K , K ] gtrfds wins $4.20. Fick KK lite senare igen och en före mig har höjt, jag höjer och en bakom cappar. Totalt 4 synar. På flop kommer så klart A igen och låga. Jag checkar och capparen bettar. En lägger sig, en synar och jag synar som siste man. På turn kommer ett lågt till och jag checkar igen, capparen bettar och en lägger sig. Nu är jag headsup och synar ner turn och river. Är det okej att syna ner i ett sånt läge? Han skulle ju kunna ha tex QQ (nu hade han AQ). Blev nog lite övermodig när jag vunnit två stora potter med KK sista två gångerna innan detta hände. Nu började jag diskutera en helt annan hand som man inte ska men men... Citera
toompa84 Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 KK är värdelösa när man spelar FL på fisknivåerna och det dyker upp ett A på floppen... då vet man att fisk1, fisk2 eller fisk3 sitter med sin A6o och är skitnöjd! Citera
Recommended Posts