Gå till innehåll

Diskussioner om situtioner i Sit and Go


eyestoeyes

Recommended Posts

Jag såg ett inlägg i en annan tråd om att diskuterra diverse bökiga problem som uppstår i Sit&Go´s och jag tyckte det var en riktigt bra ide.

 

Tanken är väl att vi kan diskutera olika dilemman man ställs inför i olika situationer.

 

Jag är inte särskilt duktig och tycker därför att en sån här tråd kan vara kul.

 

Låt säga att det är 4 pers kvar.

Blindsen är 50-100

Låt säga att alla har ca. 3800 i chips

Du har As Kd

Du är UTG

Du höjer 400

knappen callar

sb fold

bb fold

Flop: Ac Ah 7c

Du bettar potten 950

knappen callar

Turn: 8c

Hur gör ni här?

Har han A sämre kicker

Har han pocket 7?

Hade han färgdrag som han satte?

Har han kanske KK, QQ?

Går ni all in, eller checkar och ser vad han gör?

Han kan ju ha träffat floppen och slowspelat den, eller spelat drag.

Eller skulle ni gått all in på floppen för att sno potten?

 

Som sagt jag är inte nåt proffs och inge bra på att skriva sånt här så rätta mig gärna eller om ni vill klura tll det hela lite.

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag går All In. Har han dragit till färgen så grattis. Sitter han på 77 el. 88 får man väl betala av eller dra ut honom med en kung eller sista esset. Har han Ax lär han betala av. Hade aldrig lagt den handen där mot en bet. Så många gånger man blivit utdragen med en sådan träff när fi träffar rivern med lägre kicker eller med sitt pp.

Fi behöver ju inte sätta dig på just ett A när du betar ut direkt på floppen. Vanligt är ju just att man checkar sin monsterträff.

 

'editerat lite'

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör ni här?

Har han A sämre kicker

Har han pocket 7?

Hade han färgdrag som han satte?

Har han kanske KK, QQ?

Går ni all in, eller checkar och ser vad han gör?

Han kan ju ha träffat floppen och slowspelat den, eller spelat drag.

Eller skulle ni gått all in på floppen för att sno potten?

 

Att lägga kommer ju aldrig på fråga. Efersom du ändå kommer att spela till showdown lutar jag lite åt en check (om jag känner mig säker på att han nappar) men allt ifrån halvpottsbet till allin kan också funka. Gör vad du tror funkar bäst för att få in all degen.

Tanken med check är att få honom att valuebetta högt pocket, som han kanske skulle lagt mot en allin på turn. Han kan också få för sig att representera färgen och trycka in, vilket är bra /för generellt sett har han den inte).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle gå all in, visst ökar chansen att han foldar men det är inte värt att betta halva potten eftersom han förmodligen har en av färgen som är där plus kanske TT eller något så han blir för sugen på att dra ut dig, och om han redan har färgen så är det bara att grattulera att han förmodligen gjorde en kass syn preflop eftersom det är inte så många händer som man synar ett sådant raise med ifall man inte har ett ess, möjligtvis KQs men KJs är rätt dålig syn i de flesta fall (beror lite på vem som raisar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att höra allas åsikter.

Jag hade nog bestämt mig för att jag hade bästa handen och checkat och hoppas på ett bet och sen dunkat all in. chansat på att han sitter med ett högt pocket.

Men såna här situationer är svåra tycker jag. Kanske ännu knepigare om det är tidigt i turneringen där man riskerar att torska sin stack.

 

Har någon lust att skriva något annat exempel eller en hand någon råkat ut för så vore det kul.

Om en verklig hand så vore det ju kul om ni utehöll hur det gick tills vi diskuterat det lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

All In efter floppen är det enda rätt. Att "bara" betta potten är för mesigt (inte min spelstil). Ni är bara fyra kvar och tre kommer ITM. Det enda rätta för Fi efter att du gått all in efter floppen är att lägga sig, oavsett vad han har (inte om han sitter med 77 iofs).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

All In efter floppen är det enda rätt. Att "bara" betta potten är för mesigt (inte min spelstil). Ni är bara fyra kvar och tre kommer ITM. Det enda rätta för Fi efter att du gått all in efter floppen är att lägga sig, oavsett vad han har (inte om han sitter med 77 iofs).

Och genom att dunka all-in blir det lättare för honom att ta rätt beslut vilket du inte vill. Går du all-in ska du göra det för värde och inte för att få ut honom ur handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågorna jag skulle ställa mig är:

 

1a. Skulle han syna min höjning pre med KQc?

1b. Skulle han syna pott bet med färgdraget på paratbräde?

 

2a. Skulle han synat eller höjt 77 pre efter min höjning?

2b. Skulle han bara calla på floppen om han floppade kåken, och sätter dig på ett A? Om det är en något kompentent spelare vill han INTE att en klöver kommer på turn eftersom det kan skrämma dig att inte ställa med din triss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...