DanLar75 Postad 14 December , 2005 Rapport Postad 14 December , 2005 Har en "pet peeve" vad gäller varenda vad jag vet existernade pokersite. Bad beat jackpot !! Varför i helvete har de ingen Blind-reward applicerad ? Alltid nån mupp på microlimit som kammar hem 140k på ett fyrtal som mosas av str8flush.. Borde inte de som spelar på mid-stakes eller high-stakes få största delen av jackpot-kakan om de sticker ut nacken med superhänder och får smisk ? Tycket att 24hpoker mfl borde implementera ett system där microlimit kanske får 10% av BB jackpot vid träff medan 10/20$ cashar hem hela säcken om de träffar.. Tror många med mig håller med.. * Flytt till Poker OT - QoS * Citera
Jeppan Postad 14 December , 2005 Rapport Postad 14 December , 2005 Vad tjänar bolagen på att nått proffs drar in lite extra cash? Det är ju historierna om smålirare som drar hem storkovan som motiverar andra spelare att gå till just den siten, så det är helt logiskt i mitt huvud. Citera
DanLar75 Postad 14 December , 2005 Författare Rapport Postad 14 December , 2005 Måste säga att jag förstår "bolagen" men för seriösa spelare är det bara irriterande. Man kan lika gärna köpa en lott som att grinda på microlimit för BB Jackpotten. Vill man ha en mikroskopisk chans att vinna 100.000 kr så är det triss som gäller, inte poker.. Citera
Kollikock Postad 14 December , 2005 Rapport Postad 14 December , 2005 Jag måste ha missförstått det hela. Jag spelar poker för att vinna pengar på spelandet, inte för att dra in en BBJ. Jag kanske borde ändra taktik. Grinda mikrolimit på 10 bord på b2b när BBJ ligger över 10k är kanske det som gäller... Citera
AAisking Postad 14 December , 2005 Rapport Postad 14 December , 2005 Tycker de som klagar på att BBjackpoten hamnar hos microlimitspelare har helt och i grunden fel. Det kan vara förhoppningen om att vinna bbj som gör att vissa mal på microlimit, alla vet att på microlimit finns det mest skitdåliga pokerspelare o gamblers, låt dem ha sin gambling o sina små små chanser att casha en bbj någon gång då, sen kanske de får storhetsvansinne och går in o sponsrar hilimit med sina bbj pengar. Förresten så tror jag "proffsen" inte alltid är "proffs" utan spelgalna hackers. loooooooooool _____________________________________________________________ Varför blir man aaalltid utdragen på river av en tomte, det måste ju vara riggat.... Citera
jack_the_dipper Postad 14 December , 2005 Rapport Postad 14 December , 2005 Jag förstår verkligen inte trådskaparens resonemang. Varför skulle en highstakes-lirare eller midstakes-lirare var mer värd pengarna än microlimit-lirare? Finns ingen som helst logik i det uttalandet. Varför? Jo, för att microlimit-lirare kanske ser 100 dollar som mycket pengar, mycket pengar med tanke på deras ekonomi, medan storlirarna ser 100 dollar som en small blind. Typ: 100 dollar för en "fattig" är som 100.000 dollar för en rik. Lite överdrivet sagt, men enbart för att statuera ett exempel för övriga. Just på grund av detta så spelar det väl ingen roll om en microlimit-lirare vinner BB jackpot eller om en higstakes-lirare vinner den. Citera
Fido Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 Jag förstår verkligen inte trådskaparens resonemang. Varför skulle en highstakes-lirare eller midstakes-lirare var mer värd pengarna än microlimit-lirare? Finns ingen som helst logik i det uttalandet. Varför? Jo, för att microlimit-lirare kanske ser 100 dollar som mycket pengar, mycket pengar med tanke på deras ekonomi, medan storlirarna ser 100 dollar som en small blind. Typ: 100 dollar för en "fattig" är som 100.000 dollar för en rik. Lite överdrivet sagt, men enbart för att statuera ett exempel för övriga. Just på grund av detta så spelar det väl ingen roll om en microlimit-lirare vinner BB jackpot eller om en higstakes-lirare vinner den. Snacka om att tala emot sig själv! Gudars! Typ: 100 dollar för en "fattig" är som 100.000 dollar för en rik. Lite överdrivet sagt, men enbart för att statuera ett exempel för övriga. Just DÄRFÖR tycker trådskaparen att det skulle räcka med 10% till microlimit. För de som spelar där tycker att $5000 är mycket. Medan de som spelar högt tycker att det är mycket först när det är $100.000. Att ge en microlimitspelare $100.000 eller $5000 kvittar nästan, eftersom båda summorna är "jättemycket". Citera
TotalFarsa Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 Att ge en microlimitspelare $100.000 eller $5000 kvittar nästan, eftersom båda summorna är "jättemycket".Det där kan du väl ändå inte mena Jovisst, 5k$ skulle vara mkt för mig, men 100k$ skulle få en viss forummoderators chipson*ni att framstå som blygsamt i jämförelse med vad jag skulle göra framför datorskärmen /TF - mycket vill ha mer? Citera
Hjort Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 Måste säga att jag förstår "bolagen" men för seriösa spelare är det bara irriterande. Man kan lika gärna köpa en lott som att grinda på microlimit för BB Jackpotten. Poker handlar inte och har aldrig handlat om de "seriösa" spelarna, de är enbart parasiter på förlorarna som finansierar hela industrin. Så jag ser inte direkt någon anledning att premiera dem från sitens perspektiv. Citera
Skadast Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 Jag förstår verkligen inte trådskaparens resonemang. Varför skulle en highstakes-lirare eller midstakes-lirare var mer värd pengarna än microlimit-lirare? Finns ingen som helst logik i det uttalandet. Varför? Jo, för att microlimit-lirare kanske ser 100 dollar som mycket pengar, mycket pengar med tanke på deras ekonomi, medan storlirarna ser 100 dollar som en small blind. Typ: 100 dollar för en "fattig" är som 100.000 dollar för en rik. Lite överdrivet sagt, men enbart för att statuera ett exempel för övriga. Just på grund av detta så spelar det väl ingen roll om en microlimit-lirare vinner BB jackpot eller om en higstakes-lirare vinner den. Snacka om att tala emot sig själv! Gudars! Typ: 100 dollar för en "fattig" är som 100.000 dollar för en rik. Lite överdrivet sagt, men enbart för att statuera ett exempel för övriga. Just DÄRFÖR tycker trådskaparen att det skulle räcka med 10% till microlimit. För de som spelar där tycker att $5000 är mycket. Medan de som spelar högt tycker att det är mycket först när det är $100.000. Att ge en microlimitspelare $100.000 eller $5000 kvittar nästan, eftersom båda summorna är "jättemycket". Jesus! Ponera att jag har en miljon kronor att ge bort till en person. Jag väljer mellan dig och Bill Gates. Vem skulle bli gladare... jo du! Självklart föredrar jag som givare dig då. Citera
Bojen Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 Måste säga att jag förstår "bolagen" men för seriösa spelare är det bara irriterande. Man kan lika gärna köpa en lott som att grinda på microlimit för BB Jackpotten. Vill man ha en mikroskopisk chans att vinna 100.000 kr så är det triss som gäller, inte poker.. Seriösa spelare spelar inte på BBJ-borden på Party och Prima. På 24h har man väl inget val antar jag. Citera
Fido Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 text. Jesus! Ponera att jag har en miljon kronor att ge bort till en person. Jag väljer mellan dig och Bill Gates. Vem skulle bli gladare... jo du! Självklart föredrar jag som givare dig då. Jo. Helt klart. MEN! Ger du mig 100.000:- så kommer jag kyssa dig. Ger du BG 1 mille så kommer han att undra varför. Så om du ger mig en fraktion av pengarna så: 1. Får du mig jätteglad. 2. Sparar du 900.000:- Vad är då bäst? Att göra mig 98.7% glad och behålla 900.000:- själv, eller att göra mig 99.8% glad och inte behålla något alls..... ... eller göra BG 14% glad och inte behålla något alls? Jag tror helt klart att alla väljer att ge mig en fraktion. Det vinner alla på. Du blir glad, jag blir glad. Citera
Recommended Posts