Ruterkung Postad 28 Februari , 2006 Rapport Postad 28 Februari , 2006 Är det någon som känner igen likheterna? Preflop: Hero is Button with K, J. 3 folds, Hero raises, SB 3-bets, 1 fold, Hero caps, SB calls. Flop: (9 SB) 7, 3, J (2 players) SB checks, Hero bets, SB raises, Hero 3-bets, SB calls. Turn: (7.50 BB) 7 (2 players) SB checks, Hero bets, SB calls. River: (9.50 BB) 9 (2 players) SB checks, Hero bets, SB calls. Final Pot: 11.50 BB Party Poker 1/2 Hold'em (4 handed) FTR converter on zerodivide.cx Preflop: Hero is Button with J:heart:, K:heart:. 1 fold, Hero raises, SB 3-bets, 1 fold, Hero caps, SB calls. Flop: (9 SB) K:spade:, 8:diamond:, T:heart: (2 players) SB bets, Hero raises, SB calls. Turn: (6.50 BB) 7:heart: (2 players) SB checks, Hero bets, SB calls. River: (8.50 BB) 2:spade: (2 players) SB checks, Hero bets, SB calls. Final Pot: 10.50 BB Helt menigslös post egentligen men kul att jag drog upp samma hand precis när jag läste om din Citera
omduvoresomjag Postad 28 Februari , 2006 Rapport Postad 28 Februari , 2006 "som ni ser är Fi. ganska lös" Utifrån KJ-handen såg jag inte alls det. Märks däremot efter. Att han trebetar från sb med den handen när du kör ett stöldförsök är inte löst imo. Din cap är bra om du ger mig rätt motivering till varför du gjorde den, annars tycker jag snarare den är lös. De andra händerna ser jag inga problem med. Hade dock försökt mig på en c/r på turn med 77 eftersom han stänger floppen och förmodligen kommer leda ut på turn då också om du visar svaghet. Citera
Nesta_ Postad 28 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 28 Februari , 2006 "som ni ser är Fi. ganska lös" Utifrån KJ-handen såg jag inte alls det. Märks däremot efter. Att han trebetar från sb med den handen när du kör ett stöldförsök är inte löst imo. Din cap är bra om du ger mig rätt motivering till varför du gjorde den, annars tycker jag snarare den är lös. De andra händerna ser jag inga problem med. Hade dock försökt mig på en c/r på turn med 77 eftersom han stänger floppen och förmodligen kommer leda ut på turn då också om du visar svaghet. Du har nog läst lite fel, "som ni ser är Fi, ganska lös" är på hand nr 2 med JJ. Citera
omduvoresomjag Postad 28 Februari , 2006 Rapport Postad 28 Februari , 2006 Nejdå, jag läser aldrig fel. 1. Antingen fel i facit 2. Dålig/Otydlig formulering Hur ska vi kunna "se" att Fi. är lös innan handen utspelas. "Som vi kan se" borde i detta fall syfta på handen tidigare, som vi ju då har sett. Fortfarande nyfiken på cappningen preflop i första handen! Citera
Nesta_ Postad 28 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 28 Februari , 2006 Nejdå, jag läser aldrig fel.1. Antingen fel i facit 2. Dålig/Otydlig formulering Hur ska vi kunna "se" att Fi. är lös innan handen utspelas. "Som vi kan se" borde i detta fall syfta på handen tidigare, som vi ju då har sett. Fortfarande nyfiken på cappningen preflop i första handen! Okej det var kanske lite otydligt skrivet, men dock var det tänkt att "Fi:s stats" från pahud skulle visa om fi var tight eller lös innan handen utspelas. Jag cappade med KJ handen, eftersom jag såg hans trebet som ett försök att skrämma mig. Han insåg självklart att jag försökte stjäla, därför antog han väl att jag missat totalt och försökte skrämma mig. Sen när han inte ger mer motstånd, trodde jag att potten var min. Citera
Nesta_ Postad 1 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 1 Mars , 2006 Tänkte piffa upp stämningen i dagboken med en kort redovisning av hur det har gått sen jag bytte till Party. Antal händer: 6394 VP$IP: 25.18 VP$ISB: 39.37 Folded SB to Steal: 76.50 Folded BB to steal: 56.77 Att. to steal blinds: 28.38 W$WSF: 41.71 Amount won: $1034.97 BB/100 Hands: 4.05 WTSD: 36.04 W$ASD: 55.16 PFR: 16.23 Ni får gärna tolka siffrorna och säga vad ni tycker är bra och vad som är mindre bra. Citera
Ruterkung Postad 2 Mars , 2006 Rapport Postad 2 Mars , 2006 Jag tycker du har lite låg PFR. Jag har VP$IP ~25 och PFR på ~20 fast som bzkt sa så är jag ju lösare än Paris Hilton, så det kanske är mina stats det är fel på Citera
Nesta_ Postad 2 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 2 Mars , 2006 Enligt denna posten länk till 2+2 Så verkar jag ha bra stats hittils. Men säg gärna vad ni tycker och tänker. Jag vet att det är lite händer, men detta är bara dom från Party. Citera
Nesta_ Postad 4 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 4 Mars , 2006 Hmm inte så mkt liv i den här dagboken. Iallafall, så har det gått mkt bra på 2-4 6 max på Party, har ungefär 3.5BB/100 efter nästan 10k händer. Jag har därför börjat fundera på att snart hoppa upp ett snäpp till 3-6. Jag har mer än tillräcklig rulle för det och jag tror inte att det är så stor skillnad mot 2-4 om man ser till kvaliteten på spelarna?! Får se hur jag gör, men man vill ju gärna avancera i nivå eftersom det utvecklar en mer som spelare och ger mer $. Citera
Nesta_ Postad 5 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 5 Mars , 2006 Nu i helgen har jag inte haft klonken med mig direkt En hel del utdragningar på river och varje gång jag sitter på en go hand, så får jag ingen träff. Har bestämt mig för att casha ut en del och köpa mig en liten motivations-höjare. En ny TV. Det är bara att fortsätta grinda. Jag fortsätter ett tag till på 2-4. Citera
Nesta_ Postad 6 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 6 Mars , 2006 Lol jag skulle inte varit så kaxig i Morbergs dagbok, har fått känna på hans oflyt senaste dagarna. Blev så sur på mupparna på 2-4 att jag skotta lite 5-10 och som tur var så gick det bra. Vann tillbaka min förlust på 2-4 + lite till, så nu är jag glad igen Citera
VikingSW Postad 7 Mars , 2006 Rapport Postad 7 Mars , 2006 Jag tycker definitivt att du ska pröva på 3-6 om du har rulle för det. Speciellt efter en skön uppsving på 2-4 då ditt självförtoende är på topp. Tycker det är väldigt liten skillnad mellan 2-4/3-6 så kör på ditt vanliga spel och går det dåligt en längre tid gå ner till 2-4 igen för att återfå självförtroendet. Citera
Nesta_ Postad 8 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 8 Mars , 2006 Iomed att jag cashade ut 2k dollar så har jag inte rulle för 3-6 längre, har ungefär 1700$ i rullen nu, så jag grindar vidare på 2-4 ett tag till. Citera
Nesta_ Postad 8 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 8 Mars , 2006 Härligt mina klonkar-skills har börjat komma tillbaka, så nu hoppas jag öka på min BB/100 igen. Citera
Nesta_ Postad 9 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 9 Mars , 2006 Den här handen är ju rolig. Party Poker 2/4 Hold'em (6 handed) FTR converter on zerodivide.cx Preflop: Hero is CO with Q:diamond:, Q:spade:. 2 folds, Hero raises, 1 fold, SB calls, BB calls. Flop: (6 SB) Q:club:, A:club:, K:spade: (3 players) SB checks, BB checks, Hero bets, SB calls, BB folds. Turn: (4 BB) J:club: (2 players) SB checks, Hero bets, SB calls. River: (6 BB) 2:club: (2 players) SB checks, Hero checks. Final Pot: 6 BB Results in white below: SB has 5c 5h (flush, ace high). Hero has Qd Qs (three of a kind, queens). Outcome: SB wins 6 BB. Citera
VikingSW Postad 10 Mars , 2006 Rapport Postad 10 Mars , 2006 Inte mycket att göra. Tycker att du spelade handen perfekt. Citera
Nesta_ Postad 10 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 10 Mars , 2006 Tack så mkt Viking! Kan ju tillägga att jag förlorade ännu ett set med QQ på rivern lite senare lol Jag vet inte om ni andra Party spelare köpte några lotter, som dom erbjöd nu i veckan? Jag köpte 55 st och klonkade inte en enda När jag kollade igenom listan på vinnare, så var där ju hur många som helst som vunnit 2-4 ggr.. Riggat minst sagt Citera
Nesta_ Postad 7 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 7 Maj , 2006 Har blvit blåst på 1k i rb, så nu är min rulle halverad och den andra halvan har min brorsa. Han har inte möjlighet att skicka över dom just nu, så jag har 0$ och kan inte spela. Så jävla lack... Citera
Nesta_ Postad 12 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 12 Maj , 2006 Som plåster på såren så går jag in på min mail och läser att party har satt in 75$ till mig som en välkommen tillbaka bonus. Krav 750 raked hands inom 10 dagar. Citera
Nesta_ Postad 13 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 13 Maj , 2006 Sådär nu har jag cashat ut 500 och fört över till mitt nya party konto. Så nu blir det grinda 2-4 tills min brorsa ger mig halva min rulle tillbaka Kommer posta några händer senare idag! Citera
morberg Postad 13 Maj , 2006 Rapport Postad 13 Maj , 2006 Har blvit blåst på 1k i rb, så nu är min rulle halverad och den andra halvan har min brorsa. Hur kan 1k rb som du aldrig fått ut halvera din rulle? Citera
Tiikerihai Postad 13 Maj , 2006 Rapport Postad 13 Maj , 2006 Sådär nu har jag cashat ut 500 och fört över till mitt nya party konto. Så nu blir det grinda 2-4 tills min brorsa ger mig halva min rulle tillbaka Kommer posta några händer senare idag! Man får bara ha ett konto på Party Poker. Citera
Nesta_ Postad 13 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 13 Maj , 2006 Har blvit blåst på 1k i rb, så nu är min rulle halverad och den andra halvan har min brorsa. Hur kan 1k rb som du aldrig fått ut halvera din rulle? För att jag räknade med att få dom pengarna såklart, om jag inte trodde jag skulle få dom, hade jag ju aldrig signat med honom. Citera
Nesta_ Postad 13 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 13 Maj , 2006 Sådär nu har jag cashat ut 500 och fört över till mitt nya party konto. Så nu blir det grinda 2-4 tills min brorsa ger mig halva min rulle tillbaka Kommer posta några händer senare idag! Man får bara ha ett konto på Party Poker. Ja jag har bara ett konto! Citera
Tiikerihai Postad 13 Maj , 2006 Rapport Postad 13 Maj , 2006 Sådär nu har jag cashat ut 500 och fört över till mitt nya party konto. Så nu blir det grinda 2-4 tills min brorsa ger mig halva min rulle tillbaka Kommer posta några händer senare idag! Man får bara ha ett konto på Party Poker. Ja jag har bara ett konto! Okej. Eftersom du skrev ditt nya Party Poker-konto så blev jag misstänksam. Lite som att säga att "jag köpte en ny dator" trots att man aldrig ägt någon. Klart man kan säga så. Men jag bara uppfattade det fel. Dessutom har du snackat om att spela på Party tidigare så jag trodde att du spelat på ditt konto. No worries m8! Citera
Recommended Posts