Gå till innehåll

Nesta_ (FL SH) Jag är tillbaka från min dvala!!!


Nesta_

Recommended Posts

  • Svars 127
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Här är ett par händer från idag:

 

Hand1

 

Party Poker 3/6 Hold'em (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is SB with Aclub.gif, Qdiamond.gif.

UTG raises, 1 fold, Hero calls, BB calls.

 

Flop: (6 SB) 7diamond.gif, Qspade.gif, 9spade.gif(3 players)

Hero checks, BB checks, UTG bets, Hero raises, BB calls, UTG calls.

 

Turn: (6 BB) Adiamond.gif(3 players)

Hero bets, BB calls, UTG calls.

 

River: (9 BB) Tspade.gif(3 players)

Hero bets, BB folds, UTG raises, Hero calls.

 

Final Pot: 13 BB

 

Results in white below:

Hero has Ac Qd (two pair, aces and queens).

UTG has Td Th (three of a kind, tens).

Outcome: UTG wins 13 BB.

 

Hand 2

 

Party Poker 3/6 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is Button with Theart.gif, Jdiamond.gif.

2 folds, Hero raises, SB calls, 1 fold.

 

Flop: (5 SB) 3diamond.gif, Tdiamond.gif, 9club.gif(2 players)

SB bets, Hero raises, SB calls.

 

Turn: (4.50 BB) Jheart.gif(2 players)

SB bets, Hero raises, SB calls.

 

River: (8.50 BB) 2heart.gif(2 players)

SB checks, Hero bets, SB calls.

 

Final Pot: 10.50 BB

 

Results in white below:

SB doesn't show.

Hero has Th Jd (two pair, jacks and tens).

Outcome: Hero wins 10.50 BB.

 

Hand 3

 

Party Poker 3/6 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is SB with Qclub.gif, 7club.gif.

3 folds, Hero raises, BB 3-bets, Hero calls.

 

Flop: (6 SB) 4spade.gif, 8diamond.gif, Qspade.gif(2 players)

Hero bets, BB raises, Hero calls.

 

Turn: (5 BB) 9spade.gif(2 players)

Hero checks, BB bets, Hero calls.

 

River: (7 BB) Kheart.gif(2 players)

Hero checks, BB checks.

 

Final Pot: 7 BB

 

Results in white below:

Hero has Qc 7c (one pair, queens).

BB has Ad Js (high card, ace).

Outcome: Hero wins 7 BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Själv är jag ganska nöjd med spelet i hand 1. Istället för att trebetta honom preflop, så check-höjer jag på floppen och tar över spelet. Men man kan väl göra båda sakerna.

 

I hand 2 tycker jag är standardspel, när jag träffat tvåparet på turn spelar ju handen sig själv.

 

I hand 3 tycker jag att jag borde ha trebettat honom på floppen eller som gyre sa check-raisat floppen och tagit över spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner att jag behöver ett litet tillskott till rullen och därför ska jag ta ett par enkla bonusar. Jag ska redovisa här hur dom har gått och resultatet. Om ni undrar varför jag inte har med några av B2B nätverkets grymma bonusar, så är det helt enkelt för att jag hatar det nätverket och kan absolut inte vinna där, haha!

 

Party Poker 100$ 500 raked hands

Ladbrokes Poker 100$ 500 raked hands

Sun Poker 90$ 250 raked hands

Pokerplex 70$ 250 raked hands

Inter Poker 70$ 250 raked hands

William Hill 45$ 1 h spel på 5 bord

Ritz Club 45$ 1 h spel på 5 bord

Betfair Poker 400$ vet ej än

Betfred Poker 250$ 2500 raked hands

Pacific Poker 100$ 0 raked hands (tar ut det insatta direkt)

 

Summa: 1170$

 

Edit: ska avvara lite pengar till att spela på wpx oxå. Måste ju sponsra en sida som ger en allt tillbaka :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom ihåg att ladbrokes, är contributed hands.. Sen har du ju 400+ dollar på dreampoker:)

 

Jasså är det contributed det uppfattade inte jag det som, men ska kolla upp det en gång till! tack för infon! Den dreampoker bonusen var ju värdelös, 10*bonus contributed.

 

Edit: har kollat upp ladbrokes krav och du hade rätt det är 500 contributed. Dock så kan man ju ta denna på vilken nivå som helst, så om man lirar den lägsta och typ 4-6 sh bord så kan det nog gå rätt lätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv är jag ganska nöjd med spelet i hand 1. Istället för att trebetta honom preflop, så check-höjer jag på floppen och tar över spelet. Men man kan väl göra båda sakerna.

 

Du vill ju hamna HU och med en 3-bet så är ju chansen stor att du kommer göra det. Därför anser jag 3-bet är det enda rätta. Även om du nu hade suttit på en marginell men spelbar hand så 3-betar jag i 80% av fallen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv är jag ganska nöjd med spelet i hand 1. Istället för att trebetta honom preflop, så check-höjer jag på floppen och tar över spelet. Men man kan väl göra båda sakerna.

 

Du vill ju hamna HU och med en 3-bet så är ju chansen stor att du kommer göra det. Därför anser jag 3-bet är det enda rätta. Även om du nu hade suttit på en marginell men spelbar hand så 3-betar jag i 80% av fallen.

 

Jo det är sant, men som jag skrev längre upp så hade jag trebettat om det inte varit utg som höjt. Men jag missade att vi bara var 4 spelare så då va det ju egentligen mp som höjde.

 

Btw bara så ni vet så undvik goldenriviera poker, dom tiltar en ju på förhand inför nästa sida genom att dra ut på ens utbetalning!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått mina pengar nu av goldenriviera. Tydligen hade dom betalt dom direkt när jag bad om det men jag fick aldrig ett mejl från neteller om att det kommit in pengar. Så jag får väl be om ursäkt till golden hehe :)

 

Iallafall nu börjar bonushorandet, jag satte in 250 på betfred och har spelat 1100 händer. Är + 25 där.

 

Sen satte jag in 100 på wpx för att testa klienten och så. Blev +150 där, jag lirade ett bord 3-6. Tyckte inte spelarna var något vidare, typ som på de flesta andra ställen.

 

Har lagt in alla bonusar jag ska ta i ett excelblad, det blev 25 st bonusar och ca 3500$. Hojta till om ni vill kika på den, så kan jag skicka den över msn. Där är bara hyfsat enkla bonusar med, som högst *10 bonusar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått mina pengar nu av goldenriviera. Tydligen hade dom betalt dom direkt när jag bad om det men jag fick aldrig ett mejl från neteller om att det kommit in pengar. Så jag får väl be om ursäkt till golden hehe :)

 

Iallafall nu börjar bonushorandet, jag satte in 250 på betfred och har spelat 1100 händer. Är + 25 där.

 

Sen satte jag in 100 på wpx för att testa klienten och så. Blev +150 där, jag lirade ett bord 3-6. Tyckte inte spelarna var något vidare, typ som på de flesta andra ställen.

 

Har lagt in alla bonusar jag ska ta i ett excelblad, det blev 25 st bonusar och ca 3500$. Hojta till om ni vill kika på den, så kan jag skicka den över msn. Där är bara hyfsat enkla bonusar med, som högst *10 bonusar.

 

Du får gärna skicka över den till mig. Använder inte MSN så ofta, så om du orkar får du gärna skicka den på mail: daniel.gothberg@hotmail.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått mina pengar nu av goldenriviera. Tydligen hade dom betalt dom direkt när jag bad om det men jag fick aldrig ett mejl från neteller om att det kommit in pengar. Så jag får väl be om ursäkt till golden hehe :)

Haha loggade du aldrig in på Neteller för att kolla? Mest blond du är :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej för jag har alltid fått ett mejl från neteller där dom bekräftar att ngn har skickat pengar till mig. Exempelvis fick jag detta sist jag casha ut från crypto:

 

"Dear Nesta_

 

This is to confirm that ECash Direct has sent your withdrawal request for $236.11 back to your NETeller account. Please keep this email for your records."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...