Hjort Postad 12 December , 2005 Rapport Postad 12 December , 2005 För er aktieexperter där ute så finns här en lite kul undersökning där man ska se skillnad på en slumpgenererad graf och en graf som visar prisförändringen på en aktie över några månader. http://pascalpensa.com/survey/index.php Citera
Svinto Postad 12 December , 2005 Rapport Postad 12 December , 2005 17/20 och jag vet knappt vad en aktie är. Citera
Hjort Postad 12 December , 2005 Författare Rapport Postad 12 December , 2005 17/20 och jag vet knappt vad en aktie är. Jag hade och andra sidan en snygg svit på 3/10. Kan du ge mig investeringsråd? Citera
Svinto Postad 12 December , 2005 Rapport Postad 12 December , 2005 Jag hade och andra sidan en snygg svit på 3/10. Kan du ge mig investeringsråd? Köp billigt och sälj dyrt, eller så kan man göra som jag och köpa teliaaktier vid introduktionen. Angående själva testet så tror jag att det blir väldigt slumpartat om man bara använder sig av informationen i de två graferna som syns från början. Citera
stitchio Postad 12 December , 2005 Rapport Postad 12 December , 2005 träffa 3 rätt först, trodde jag var geni eller något, sen gick det utför och resultatet visar på mer tur än skicklighet Citera
Svinto Postad 12 December , 2005 Rapport Postad 12 December , 2005 Testade igen och fick 11/20 trots att alla graferna är samma som förra gången så jag får nog vänta lite med att utropa mig som knäckare av systemet. Citera
Mjonasson Postad 13 December , 2005 Rapport Postad 13 December , 2005 Dagens bok angående "slump" och aktier: A Random Walk Down Wall Street Citera
Recommended Posts