Gå till innehåll

FL - Jaga mer stålar?


TheVitruvianMan

Recommended Posts

Jag har ett litet problem som börjar bli stort :)

 

För ca: 1 månad sedan gick jag från 0.5/1 FL till 1/2, jag har bankrulle och känner att jag kan spelet väl så det skulle inte bli några större problem att klara 1/2.

 

Men nu till mitt problem.

 

Alla sessioner jag lirar börjar oftast med att jag plussar rejält, t.ex +30$ på ca: 30 minuter, efter ca 1 timme kan jag ligga 40-50$ plus. Men sedan händer något... jag vill ha mer! Jag nöjer mig inte med att ha vunnit 50$ utan börjar lira flera bord och efter ca: 2-3h spelande är jag tillbaka på +-0.

 

Och såhär är det nästan varje dag sedan jag bytte till 1/2, när jag kollar BB/100 så ligger jag på 1-2*BB/100 men det skulle kunna vara mycket mer om jag slutade efter 1 timme. Men det känns ju lamt att bara lira en timme när man kan lira hela dagarna :)

 

Jag hade väldigt stor respekt för 1/2 FL i början och spelade väldigt korrekt, men det känns som jag nu efter ca: 5k händer har tappat respekten för 1/2. Jag har börjat lira 3-4 bord SH och det känns som jag slarvar en del, är det dags att gå upp till 2/4 och kanske få tillbaka respekten för spelet?

 

Det som känns jobbigt med FL är just den dålig timlönen. Jag lirar lite NL 0.25/0.5 ibland och det går skapligt där, men eftersom jag har en förmåga att tilta bort min BR på fyllan så har jag gått över till FL.

 

Hursomhelst, ska man vara nöjd med 1-2*BB/100 när man lirar FL?

 

Ska jag korta ner mina sessioner eller gå upp till 2/4 FL?

 

Vad tycker ni?

 

* Mini RP och flytt till THe - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hursomhelst, ska man vara nöjd med 1-2*BB/100 när man lirar FL?

Är väl ok.

 

Lite lågt mål på 1/2 dock. Tycker gott man kan sträva efter 3BB/100 där. (Beroende på rake på sajten förstås, kan vara patenterat omöjligt på PokerRoom och trivialt på Stars för att ta de båda outliers av hög respektive låg rake på större sajter. Att byta från PR till Stars skulle ge nästan +2BB/100 på 1/2.)

 

På 15/30 får nog 2BB/100 få anses som att krossa spelet dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vän,

 

Börjar du göra andra saker efter ett tag? Surfning, MSN, TV osv.? Pokern blir tråkig och du kan bli sjukt inblandad i andra saker som tar all uppmärksamhet. Jag har det problemet, särskilt om jag spelar för att klara av någon bonus. Spelar jag inte för någon bonus brukar jag ha hjärna nog att lägga ner pokern ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla sessioner jag lirar börjar oftast med att jag plussar rejält, t.ex +30$ på ca: 30 minuter, efter ca 1 timme kan jag ligga 40-50$ plus. Men sedan händer något... jag vill ha mer! Jag nöjer mig inte med att ha vunnit 50$ utan börjar lira flera bord och efter ca: 2-3h spelande är jag tillbaka på +-0.

 

Och såhär är det nästan varje dag sedan jag bytte till 1/2, när jag kollar BB/100 så ligger jag på 1-2*BB/100 men det skulle kunna vara mycket mer om jag slutade efter 1 timme. Men det känns ju lamt att bara lira en timme när man kan lira hela dagarna Smile

 

Sätt en väckarklocka/timer på att ringa efter 60 minuter när du börjar spela.

Ta sedan ett break från datorn helt och ta en promenad, whatever. Sätt klockan på 30 - 45 minuter och gå inte tillbaka tidigare.

När du börjar spela igen så sätter du klockan på 60 minuter igen, och tar en paus igen efter en timme.

 

Verkar det fungera så korta ner pauserna eller gör spelpassen längre.

Håll koll på om det verkar gå sämre eller lika bra, när du har fastställt att det verkligen är på det viset (och hittat vilka tider som verkar gälla/vara optimala) så är det väl rätt knasigt att fortsätta spela om man "vet" att man kommer att torska om man inte tar en paus? :?

 

Bara du inte vinner mot mig (då är det JAG som ska vinna! ;) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite lågt mål på 1/2 dock. Tycker gott man kan sträva efter 3BB/100 där. (Beroende på rake på sajten förstås, kan vara patenterat omöjligt på PokerRoom och trivialt på Stars för att ta de båda outliers av hög respektive låg rake på större sajter. Att byta från PR till Stars skulle ge nästan +2BB/100 på 1/2.)

Jo, men man kan ju lika gärna sikta på att klättra istället för att stanna kvar och pressa blod ur en LP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att behålla intresset eller åtminstonde diciplinen så kan jag råda dig att skriva upp alla starthänder du har tänkt att spela på ett rutat papper och sedan kleta ner ett streck/pinne för vinst eller förlust så du har något att göra medans pengarna ramlar in.

 

Det får mig att inte spela andra händer än dom jag har tänkt, dessutom är det kul o se vilka händer jag vinner mest på.(Älskar statestik).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att behålla intresset eller åtminstonde diciplinen så kan jag råda dig att skriva upp alla starthänder du har tänkt att spela på ett rutat papper och sedan kleta ner ett streck/pinne för vinst eller förlust så du har något att göra medans pengarna ramlar in.

 

Det får mig att inte spela andra händer än dom jag har tänkt, dessutom är det kul o se vilka händer jag vinner mest på.(Älskar statestik).

 

..... eller så kan man använda pokertracker. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...