Gå till innehåll

FLT - En märkligt variant i mörkarna


Callahan

Recommended Posts

Här är en liten hand från Party $5/$10 6 max. Spelet är josigt, men i just den här handen är jag uppe mot en vad det verkar ganska kompentent om än något lös chipsförare. Jag plockar upp 9:spade:7:club: i SB. Alla lägger till mig och jag kompletterar för $3. BB höjer och jag synar. Party stoppar $1 i fickan och lämnar oss att slåss om resten på floppen

 

9:diamond:3:heart:2:spade:.

 

Jag checkar, BB betar, jag checkhöjer, BB synar. Party stoppar $1 i fickan och ger oss K:club:. Jag checkar min hand rätt ut, BB betar och jag synar. På river kommer 2:heart:. Jag betar rätt ut och får syn. Party skjuter potten till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, skulle tro att du tar större delen av de potterna. Frågan är ju bara hur stor del av potterna du tar som du postar. :-)

 

Men jäklar vilket hackigt spel! Syn-raise-check-bet-raise-check-bet-bet-syn är ju inte världens vanligaste sekvens om man så säger.

 

Är lite nyfiken hur du tänker på turn, normalspelet där är ju att fortsätta beta där. Rivern kan jag ju förstå eftersom han troligen synar fler händer än han betar och får väldigt svårt att höja med svagare hand än dig då du hyffsat lätt kan ha tvåan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns vissa sådana där sekvenser som får mig att brista ut i skratt när jag tänker på dom. Jag tror nästan det går att få fiender på låga limits (i mitt fall 1/2) att folda av rena förskräckelsen för att dom bara inte förstår vad som pågår :-)

 

Hade 75 från BB synade raise från SB.

Flop 72A, Turn K, River 6

 

Ch/R flop, beta turn, Ch/R river så foldade han igår. Jag gottar mig fortfarande.

 

Vore kul att veta vad han hade.

(Förmodligen helt galet spel från min sida, men jag hade kul och trodde inte han hade ässet.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, skulle tro att du tar större delen av de potterna. Frågan är ju bara hur stor del av potterna du tar som du postar. :-)

 

Good point. Det är iofs ingen fråga, tyckte bara att det var ett dramatiskt sätt att avsluta inlägget. Detta får mig att tänka på mason malmuths vana att nästan bara prata om händer han vinner...

 

Men jäklar vilket hackigt spel! Syn-raise-check-bet-raise-check-bet-bet är ju inte världens vanligaste sekvens om man så säger.

 

Är lite nyfiken hur du tänker på turn, normalspelet där är ju att fortsätta beta där. Rivern kan jag ju förstå eftersom han troligen synar fler händer än han betar och får väldigt svårt att höja med svagare hand än dig då du hyffsat lätt kan ha tvåan.

 

På turn tänkte jag att motståndaren är aggressiv så om jag checkar så betar han nog oftast min hand åt mig, till och med händer som han hade lagt på bet och i så fall förlorar han pengar (jämfört med bet-lägg). Och om jag betar och blir höjd så vet jag inte riktigt vad jag ska göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och om jag betar och blir höjd så vet jag inte riktigt vad jag ska göra.

 

Vad gör du mot höjning på river?

 

Vet inte. Gråter en skvätt och kollar vad han har tror jag. Kan vara fel. Fast lite av grejen är att även om jag aldrig tar det när BB höjer och jag synar så är nog bet på river ändå rätt eftersom jag ganska ofta tar en bet av händer som hade checkat bakom. Notera dessutom att jag har spelat konstigt och i viss grad representerar triss på river så BB kommer ofta inte att våga höja med händer som slår mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...