Gå till innehåll

Poker i Norrtälje?


Harrtz

Recommended Posts

Jag bor i rimbo och är garanterat intresserad...har många kompisar i hallsta som lirar också...vore kul med en lite större turnering kanse? om det går att fixa lokal och så. Men om ni ska träffas ett mindre gäng i norrtälje så är jag gärna med på det med!

 

Jag är gärna på, har en polare uppåt dom trakterna och är alltid sugen på poker ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag gör ett nytt försök att blåsa liv i den här tråden! :)

 

Jag är intresserad av att anordna en turnering i hallsta/rimbo/norrtälje...kanske starta en klubb? ;) Jag kan helt klart tänka mig att engagera mig som klubbvärd

 

Dock inte så kul att spela poker med sig själv...eller jaja hartz och garpen verkar ju på iofs (inser i skrivande stund att jag lira med garpen igår i vaxholm *hälsar*)

 

Nu är ju inte problemet egentligen att få tag på folk som vill spela för det vet jag att det finns, största problemet är lokal...nån som har tips???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag såg Norrtälje insåg jag att det är dags för min första post här på forumet.

 

Är helt klart intresserad av både eventuella turneringar och om en klubb skulle bli aktuell.

 

Har nog tyvärr inte något att komma med ang. lokal men det borde väll inte vara så allt för svårt att lösa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt att du var med o grattis till ITM. 8-)

Som du förstår så kommer jag inte engagera mig i någon högre grad vad gäller arrangemang osv.. Men jag lär dyka upp o spela nån gång.

 

Vet inte riktigt hur det ser ut med lokaler, men något liknande den vi har i Vaxholm borde väl kunna ordnas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart det finns många som lirar i norrtälje.

Brukar vara med på lite turneringar här o var. Inge större turneringar dock.

Kolla in http://norrtaljepoker.proboards75.com/

Vi har precis startat upp forumet så det e inte så mycket aktivitet, men gå in o regga er där så kan vi knyta lite kontakter o tipsa varandra om tureneringar i Norrtälje

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Tänkte dra ihop ett cashgame hemma hos mig (bor numera i norrtälje) på sön (24/9). Men vi är lite få just nu så är du sugen på lite vänskapligt lir pm:a mig :D

 

Det blir NLT 2/4, minupptag 50 bb, maxupptag 200 bb. Det får max bli 9 st, vore kul med lite nya pokervänner i norrtälje...

 

Vet inte vilken tid det blir, kanske dra igång runt 17?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Visst pågår det liveslask i Norrtälje. Dessvärre numer inga större arrangemang, vad jag vet, efter publicitet i lokaltidningen (svårt att hitta bra lokaler då flera lokalägare dragit sig ur, trots att polisen inte bryr sig). Lite synd då flera större turneringar hade dragit igång och var påväg att växa till sig ordentligt.

 

På torsdagar spelas det en turnering med max 24 pers (snitt på 15 deltagare per gång kanske), information om anmälan finnes här: RPS. Upplägget är 14 omgångar (åtta eller nio spelade nu) á 200+20 freezout där 1/6 av varje prispott går till en finalturnering där top16 på rankingen har möjlighet att köpa in sig (500 freezout). Nackdelen är väl att det kanske inte finns så jättemycket värde i att spela en enskild deltävling med tanke på prispengar kontra investerad tid (håller på mellan 20:00 och 02:00 ungefär) men det kan kanske vara ett bra sätt att knyta kontakter om man inte känner någon annan pokerspelare i Norrtälje. Det är heller absolut inte omöjligt att ta sig in på rankingen till finalen - där det definitivt finns värde.

 

En annan "liga" med liknande upplägg håller just nu på att avslutas, bara en omgång kvar, där det spelas mörkpoker (300rebuys/1000freeze) på förmiddagen och texas (250rebuy+addon/500freeze) på kvällen. Denna kommer antagligen uppstå i liknande format i början av nästa år. Även en del cashgame som pågår under/efter kvällsturneringen, 5/5 dealers/texas vanligen.

 

En del slaskiga regelrätta homegames pågår såklart också där det säkert går att få in en fot om man visar sig på någon turre och är lite semitrevlig, typ avstår från att skicka marker/snusdosor över rummet efter varje förlorad pott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag har nu allvarliga planer på att dra igång en klubb i mindre skala (kanske 2-4 turrar i månaden) i Norrtälje. Har varit och tittat på en lokal idag men det är inte säkert att det blir den.

 

Hursomhelst är jag intresserad av att veta hur många som skulle vilja bli medlemmar. Tanken är alltså att köra turneringar ca 500, 2-4 ggr i månaden. Tanken är också att ansluta till Pokerförundet så medlemsavgiften kommer att vara 300. Den lokal jag tittade på idag rymmer uppskattningsvis 40-50 pers...förhoppningsvis hittar vi nåt större.

 

Lite humor får man ju ha så i relation till Sviten tänkte jag kalla klubben "Annexet" ;)

 

Är du intresserad av att bli medlem om detta skulle bli verkligehet? Maila till info.annexet@spray.se OBS 18 års åldersgräns

 

Eftersom det är en möjlig medlemlista i framtiden är det lika bra att göra det ordentligt från början, maila

 

Namn

 

Adress

 

Tele

 

Mail

 

Födelsedatum (första 6 i personnumret)

 

Sprid nu detta till alla dina pokervänner och så hoppas att vi snart ses vid borden :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni är sugna på poker den 18:e november i Uppsala så går Uppsala Open 2006 då med buy-in på 2k.

 

Anmälan sker på uppsalaopen2006@gmail.com, undrar ni ngt så kan frågor besvaras där också.

 

Förlåt ifall jag "hi-jackar" din tråd, wizzo. Jag kan radera detta svar ifall du tycker det är opassande/oshysst (ville bara locka pokerintresserade).

 

Mvh!

/heltenkelt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är vågat att öppna pokerklubb i en liten håla som norrtälje i dessa dagar då polisen gör tillslag mot olika klubbar runt om i landet.

 

missförstå mig inte, jag tycker din idé är super, inget snack om det.

 

vad e det för lokal du kikat på då undrar en nyfiken norrtälje bo ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...