Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Hon har gett mig lite hints och så att hon vill flytta för hon mår så dåligt och så men jag har aldrig tagit de på allvar, trodde aldrig att de skulle kunna hända på riktigt. Hon säger nu i efter hand att de var just för att jag skulle bry mig mera om henne å så där

Alltså, du borde lyssna på din tjej lite mer. Hon skojar inte om det där.

Du har ju en helt annan sits än vad Albert har. Albert fick ju "det är inte du det är fel på, det är jag. Jag behöver space och vara själv just nu för att tänka...". Då tycker jag det är rätt att ge henne space. Din sits är ju helt annorlunda och du behöver inte ge henne något space etc.

Du får en "Nu får du bestämma dig, jag eller pokern". Att fråga på ett pokerforum vad du ska välja då... kan få lite annorlunda svar jämfört med om du frågat på familjeforum.nu ;)

Hon ringer dig dessutom på morgonen och säger att hon saknar dig jättemycket och älskar dig. Jag tvivlar på att Albert i hans sits fick ta emot sådana samtal på mornarna.

Utan några som helst fakta så har du väldigt mycket bättre chanser att lappa ihop ert förhållande. Hon vill att du ska ändra på dig eftersom hon garanterat är villig att ge dig en chans att bättra dig vilket hon hintat om vid ett flertal tillfällen. Börja inte planera hur du ska komma över henne än. Eller är det inte värt att rädda ert förhållande genom att du förändrar ditt nuvarande levnadssätt?

När hon funderar över sin framtid så tror jag inte hon ser sig själv gå och lägga sig på kvällarna och sova ensam för att hennes kille ska spela poker på nätterna och sova på dagarna. Har hon månne sagt till dig, säkert med ett leende på läpparna "Men när ska du bli vuxen och börja jobba med ett riktigt jobb eller plugga vidare". Du kanske trott hon skojar lite, pokern går ju bra... men allt är inte pengar... så har hon sagt det har hon garanterat menat 100% allvar.

Ni har säkert diskuterat vad du vill göra med din framtid, ska du alltid försörja dig som ett "pokerproffs" etc.

Av det du skriver skulle jag tro att du har en bra chans att fixa till det där, du får helt enkelt bara sätta dig ner ett par dagar och fundera vad du vill göra med ditt liv. Kom ihåg att om du väljer att sluta spela poker och börja plugga eller jobba så ska det inte vara enbart pga henne, för då kommer du alltid att lägga det beslutet på henne. Du måste rannsaka dig själv och tänka efter vad du vill göra med ditt liv. Att helt sluta spela är ingen nödvändighet men grundläggande är bara att se till så att ni iaf äter tillsammans när ni båda är hemma och har likadana dygnsrytmer.

Det är inte lätt att rannsaka sig själv men om du ett par dagar efter julen (tajmingen med julen kan bli perfekt) väver in det snyggt när du pratar med henne så tror jag att du verkligen kan visa att du tänker förändra ditt liv (om du är beredd att göra det). Kom dock ihåg att du ska göra det för att du vill och för att du har fått en insikt i dig själv och din levnadssituation inte för att du ska göra som hon vill. Hennes beslut att flytta var bara väckarklockan som borde ringt för länge sedan

PS, som jag sagt förrut, det är ju så lätt i teorin... och när man kan vara anonym och skriva vad som helst här utan att egentligen veta något :)

Lycka till iaf.

• 1 year later...
  • Svars 81
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Vad gör man om man efter 3 år och 8 månader blir lämnad? Flickan ifråga vill vara ensam och hon säger att det inte beror på mig. Jag har inte varit otrogen. Jag använder inte droger. Jag super ytters sällan men jag vet att det inte är problemet. Jag hade tänkt och använda min hjärna för omväxlingsskull och ge henne lite tid till att tänka men vad gör man inte om man är en jubelidiot? Jo man kastar sig på telefonen och bölar ut att man vill ha en ny chans. Som om det inte vore nog med havererande datorer så händer det här lagomt till jul...

Närstående kommer med de vanliga kommentarerna "Bara det får gå ett tag så hittar du en ny!", "Låt henne vara själv så kommer hon märka vad hon går misste om!" etc...

Men hur är det egentligen? Är det någon som blivit tillsammans igen efter en sån här separation?

Är man "kall" och väntar ut det hela genom att inte ringa, inte höra av sig och inte verkar intresserad finns det en chans att få tillbaka henne, är du efterhängsen finns det troligen inte det.

Jag har två bekanta som "hittat tillbaka" med varandra men å andra sidan har jag dussintals som inte har det naturligtvis.

Postad

Alltså Albert ta det här på rätt sätt nu.

Jag blir frustrerad när jag läser sånt här,visst jag vet hur det känns att bli dumpad.

Men tro mig att nästa är bättre för du köper väl inte en sämre bil när du byter (ursäkta jämförelsen)

Du är för tusan 20år och det är nu du ska leva livet,träffa brudar,festa och resa runt.

Stadga dig kan du göra senare.

Det här med att hitta tillbaks tillvarandra,glömt det.

Visst ni kanske blir ihop igen men det är som flera påpekat att då finns det en känsla av osäkerhet.Ja jag vet att det är dom som hittat tillbaks tillvarandra och det fungerar men statistiken talar emot för det.

Jag har varit själv i samma sits och tänkte som du att jag vill ha henne tillbaks.Men nu i efterhand så är jag glad att det tog slut för nu har jag en underbar fru och vi ska skaffa familj tillsammans.Vi har samma värderingar och mål med livet.

Är man 20år kan det nog vara svårt att veta vad man vill med livet.

Du kanske vet men inte hon.

En annan sak det där med att tjejen vill vara kompis efter ni gjort slut.

Va fasen är det egentligen??

Dom har krossat hjärtat och sen vill dom vara kompis.

Nä bryt helt och låt det läka sen kan du eventuellt fundera på att ta upp kontakten.

Så gjorde jag och nu är jag och exet väldigt bra kompisar.

Hoppas allt går bra grabben och det finns fler tjejer...tro mig ;)