Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tänkte ta tillfället i akt att försöka föra lite statestik inför det här försöket till att bygga lite bankrulle.

Bakgrund(Kan hoppas över.):

Heter johan, är 18år och studerar vid BilSystemsTeknik i Arjeplog, har spelat poker på en oseriös nivå med vänner de senaste 3-4 åren för att nu senaste månaden bestämma mig för att step it up lite grann.

Började med att sätta in 500kronor på Unibet och spela upp dom på ett par dagar(Ja, jag vet alla andra går plus dygnet runt, blabla)

Efter det tog jag mig ett ..par hundra? tankeställare och bestämmde mig för att prova på Royalvegaspoker.com's 10dollar free bonus. Bestämde mig för att enbart spela turneringar och har 450 dollar där nu. Men, mina kontakuppgifter är ytterst tveksamma på den sidan så jag tvivlar på att jag någonsin kommer få ut dom pengarna.

Jag är värdelös på Cashgames, jag behöver någon form av mål(som ex. en top3 placering.) för att ofta lyckas. Ska börja jobba mer på det senare.

Tiltchansen minskar nu då jag aldrig kan spela en string med händer dåligt utan att förlora max insatsbeloppet(men med stor chans till att 5x , 3x eller 2x)

Målet och resan:

30 euro på potraiser skall förvandlas till 1000 euro innan 1 Januari.

Hur ska det gå till? Enbart genom 5+.5 och 10+1 10man SnG's och MMT. Jag kommer börja bygga 30 till 100 enbart genom att spela turneringar för att sedan börja spela mer MMT och Multitabel.

Start: 30 euro

Nuvarande: 103 euro

MÅL: 1000 euro

Statestik( Resultatet innefattar också sjävla buyin):

Dag1:(50% ITM)

SnG 5+.5 (Vinst +15)

SnG 10+1 (Vinst +20)

SnG 10+1 (Förlust -11)

SnG 5+.5 (Förlust -5.5)

SnG 10+1 (Förlust -11)

SnG 5+.5 (Vinst +25)

SnG 5+.5 (Vinst +25)

SnG 10+1 (Förlust -11)

Totalt plus: +39 euro(över en dubbling av stacken, så jag är nöjd)

Dag2:

Orkar inte resumera allt jag spelat, spelat mest 5+.5 Hade väldig oflyt i början men lyckades hämta tillbaka det mot slutet.

Totalt +34 euro(Helt okej, målet var 100 euro och det är slaget.)

Uppdateras Ofta.

Kommer införa annat relevant också, men ska bespara er badbeats historierna.

Jag vet att det här är OERHÖRT snävt och inte alls smart på något sätt då variansen i SnG + MTT är allt annat än laglig för en så liten bankrulle, men det ska väll vara ett spänningsmoment också? ;)

* Lite RP - QoS *

Postad

Jag spelade just en SnG mot dig, men minns inte hur det gick.

Förresten, -11€ måste det vara om du landar utanför pengarna i en 10+1 :) Hur har du det med matten? ;)

Vi möts säkert vid bordet fler gånger, jag ska bevaka dig då...

Postad

Förresten, -11€ måste det vara om du landar utanför pengarna i en 10+1 :) Hur har du det med matten? ;)

Jo, illa där av mig. Åtgärdat.

Jo, jag lär nog spela en hel del 10+1 , 5+1 nu ett tag framöver, så du lär stöta på mig. :)

Postad

Jo, jag lär nog spela en hel del 10+1 , 5+1 nu ett tag framöver, så du lär stöta på mig. :)

Men varför spela 5+1? 20% rake är hutlöst! Vilken sajt spelar du 5+1 på, inte Potraiser iaf, för på B2B är avgiften 10% (0,5) på turneringarna som kostar 5€.
Postad

Men varför spela 5+1? 20% rake är hutlöst! Vilken sajt spelar du 5+1 på, inte Potraiser iaf, för på B2B är avgiften 10% (0,5) på turneringarna som kostar 5€.

Notera hur även den felaktigheten är åtgärdad

• 5 weeks later...
Postad

Tror ävenatt du räknat fel på vinst (två fel, först så måste du ta bort avgiften (du vinner 24.50 och inte 25) och sedan är det ett nomeklaturfel - återbetlningen är 25, vinsten är 19.50))

• Skapa nytt...