Gå till innehåll

Matte D slutprov, hur gick det för er?


svint0

Recommended Posts

Jag fick tillbaka mitt idag!

 

Jag tyckte att provet gick över förväntan, men såg att jag slarvat en del.

Min lärare hade dock inte rättat sista helt, men han skrev trolig 3/2 på den. Så om jag räknar på det har jag 17/10, vilket är 3 Vg-poäng för lite för att få MVG.

 

Sen i Fysik B är det väl inget nationellt prov?

Lärarna på vår skola gör ett eget prov, min lärare har typ hunnit gå igenom 2 eller 3 kapitel i boken med oss på 2 terminer, han ska förklara allting från grunden och skit. Men det vi gjort hitills kan jag i alla fall.

Fixar nog MVG tror jag, då han tycker jag och 2 till är sjukt duktiga, på uppgifterna vi gör i Excel(räkningsuppgifter), så är jag typ alltid klar först, med briljant resultat :)

 

Någon som kan berätta om Matte E är svårt?. Funderar på att ta den kursen, då jag har det väldigt slappt sista terminen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick tillbaka mitt idag!

 

Jag tyckte att provet gick över förväntan, men såg att jag slarvat en del.

Min lärare hade dock inte rättat sista helt, men han skrev trolig 3/2 på den. Så om jag räknar på det har jag 17/10, vilket är 3 Vg-poäng för lite för att få MVG.

 

Sen i Fysik B är det väl inget nationellt prov?

Lärarna på vår skola gör ett eget prov, min lärare har typ hunnit gå igenom 2 eller 3 kapitel i boken med oss på 2 terminer, han ska förklara allting från grunden och skit. Men det vi gjort hitills kan jag i alla fall.

Fixar nog MVG tror jag, då han tycker jag och 2 till är sjukt duktiga, på uppgifterna vi gör i Excel(räkningsuppgifter), så är jag typ alltid klar först, med briljant resultat :)

 

Någon som kan berätta om Matte E är svårt?. Funderar på att ta den kursen, då jag har det väldigt slappt sista terminen!

 

Då äre tvärtom för mig tror jag, min lärare tycker nog att jag är sämst i klassen, allafall mest oseriösast :oops: Men jag har ju inte tid med läxor, lirar ju poker ;)

Började med Matte E igår, och det är ganska svårt. Komplexa tal är inte bebisenkelt men relativt enkelt sen så äre differentialekvationer vilket inte är så mysigt och sedan så äre lite mer smått och gott 8-)

Angående med FysikB så finns det ju allafall ett Nationellt prov vad jag vet, men skolorna kanske inte MÅSTE ta dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som kan berätta om Matte E är svårt?. Funderar på att ta den kursen, då jag har det väldigt slappt sista terminen!

Har du inte haft några problem med matte A-D så är den inte svårare än nån av de kurserna. Skulle nästan vilja påstå att det "nya" i matte E är bra mycket enklare att ta till sig än derivator och integraler som väl matte C och D handlar mest om. Och för övrigt har väl de flesta tekniska högskoleutbildningar värda saltet matte E som förkunskapskrav.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som kan berätta om Matte E är svårt?. Funderar på att ta den kursen, då jag har det väldigt slappt sista terminen!

Har du inte haft några problem med matte A-D så är den inte svårare än nån av de kurserna. Skulle nästan vilja påstå att det "nya" i matte E är bra mycket enklare att ta till sig än derivator och integraler som väl matte C och D handlar mest om. Och för övrigt har väl de flesta tekniska högskoleutbildningar värda saltet matte E som förkunskapskrav.

 

Dom flesta har sänkt kraven till Matte D. Tror knappt det finns några kvar som kräver Matte E.

 

Observera att jag faktiskt kan ha fel ibland så skyll inte på mig om ni skippar Matte E för att sedan inte komma in på vad ni vill. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom flesta har sänkt kraven till Matte D. Tror knappt det finns några kvar som kräver Matte E.

Civilingenjörsutbildningarna på Chalmers och Lunds och Linköpings tekniska högskolor kräver i alla fall fortfarande Ma E. KTH verkar av nån anledning ha skippat kravet. Och så klagar de på att studenterna har sämre förkunskaper i matematik... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom flesta har sänkt kraven till Matte D. Tror knappt det finns några kvar som kräver Matte E.

Civilingenjörsutbildningarna på Chalmers och Lunds och Linköpings tekniska högskolor kräver i alla fall fortfarande Ma E. KTH verkar av nån anledning ha skippat kravet. Och så klagar de på att studenterna har sämre förkunskaper i matematik... :roll:

 

Hmm, ja du har rätt. Jag trodde att de flesta högskolor hade följt KTH och slopat Matte E kravet men där hade jag fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hade visst endast 3 fel :D

 

Hur många poäng blev det?

 

Jag var "näst" bäst i min klass om man ser till antalet VG-poäng, då jag slarva sjukt mycket på G-delen. Totalt var det en som fick en poäng mer än mig..

 

Sen bäst i klassen var en tjej, hon fick typ 20/14 . 34 av 43 alltså..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan som hade rätt mycket problem med provet blev lite småknäckt när våran lärare frågade vad vi tyckte om provet, och en i klassen som är duktig i Matte säger: Det var inge bra, det var för enkelt :shock:

Jag sa också att det var väldigt lätt till min lärare inför min magastora klass (4 pers). :D En annan i klassen fick 4 poäng, under 10% rätt ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast vi fick ett gammalt sekretessbelagt prov från 2004 eller 2002 eftersom skolan klantat sig med beställningen på det nya.

Minns inte exakt poängen ;)

 

Det här påminner mig om en incident när jag skulle göra provet. Minns inte om det var matte D eller C. Har man inte nationella prov i C så var det D annars var det nog C. Jaja, spela roll.

 

Hur som helst så lämnar våran lärare ut ett gammalt prov att träna på ca en vecka innan. Vad han inte observerar är att sekretessen inte var hävd på det provet än. Detta påpekar en elev efter nån dag och läraren säger typ "oj då, jaja ni behöver ju inte sprida det vidare eller prata om det annars spelar det väl ingen större roll det är ju ändå över 4 år gammat"

 

Sen på provdagen så visar det sig att det nya provet inte har kommit än och således tar någon på expeditionen fram ett av de gamla sekretessbelagda proven och kopierar upp. Ni kan ju gissa vilket :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...