Kidder Postad 5 Oktober , 2004 Rapport Postad 5 Oktober , 2004 Hej, Va' jag övermodig i denna hand eller hade jag bara otur.. Jag finns på Seat 6. #Game No : 1021040291 ***** Hand History for Game 1021040291 ***** $25 NL Hold'em - Monday, October 04, 15:54:07 EDT 2004 Table Grassland (Real Money) Seat 3 is the button Total number of players : 10 Seat 2: alejaa ( $65.05 ) Seat 3: GimeA3 ( $22.05 ) Seat 5: cedelmar ( $24.5 ) Seat 7: msilvia9ac ( $20.55 ) Seat 9: rtk2010 ( $0 ) Seat 10: mrSeEmSi ( $50 ) Seat 6: biedermeier ( $27.8 ) Seat 4: joeshmo15 ( $29.65 ) Seat 8: AKJQT66 ( $24.5 ) Seat 1: joebob6 ( $24.5 ) joeshmo15 posts small blind [$0.25]. cedelmar posts big blind [$0.5]. ** Dealing down cards ** Dealt to biedermeier [ Ks Kh ] rtk2010 has left the table. biedermeier raises [$2]. msilvia9ac folds. AKJQT66 folds. mrSeEmSi folds. dead_money14 has joined the table. joebob6 folds. alejaa calls [$2]. GimeA3 calls [$2]. joeshmo15 raises [$3.25]. cedelmar folds. biedermeier raises [$13]. alejaa folds. GimeA3 folds. joeshmo15 calls [$11.5]. Ingen speciellt bra position men jag höjer för att tunna ut fältet..får en reraise mot mig reraisar honom för att få bort de 2 andra, min förhoppning här är att han foldar också, var det för tuff höjning?? ** Dealing Flop ** [ 4s, 9s, Js ] joeshmo15 checks. biedermeier is all-In. joeshmo15 calls [$12.8]. En semi bluff från mig, jag har trots allt näst högst spader och ett hyfsat par, var det fel att gå all in? ** Dealing Turn ** [ 7s ] Här blir jag glad i 2 sek.... ** Dealing River ** [ 3d ] joeshmo15 shows [ As, Kd ] a flush, ace high. Här blir jag mest konfunderad... biedermeier shows [ Ks, Kh ] a flush, king high. joeshmo15 wins $57.10 from the main pot with a flush, ace high with ace kicker. Tacksam för input Citera
Papa Kubo Postad 5 Oktober , 2004 Rapport Postad 5 Oktober , 2004 Nu är jag ingen hejare på NL, men vad jag kan se spelar du handen närmast felfritt. Risken att fi ska sitta på AA/JJ/Två spader eller liknande är för liten för att du ska fega ut i det här läget. Hade ni båda haft större stackar hade det varit knivigare, men att trycka in tretton dollar då du med största sannolikhet ligger långt före känns ganska självklart. Citera
Kidder Postad 5 Oktober , 2004 Författare Rapport Postad 5 Oktober , 2004 Nu är jag ingen hejare på NL, men vad jag kan se spelar du handen närmast felfritt. Risken att fi ska sitta på AA/JJ/Två spader eller liknande är för liten för att du ska fega ut i det här läget. Hade ni båda haft större stackar hade det varit knivigare, men att trycka in tretton dollar då du med största sannolikhet ligger långt före känns ganska självklart. Tack, det värmer redan gott i hjärtat... Citera
Fysikern Postad 5 Oktober , 2004 Rapport Postad 5 Oktober , 2004 En självklar all-in på floppen oavsett vad som kommer (utom möjligtvis ett ess). Du har fått in halva stacken preflop med KK, bara att trycka. Citera
Hjort Postad 5 Oktober , 2004 Rapport Postad 5 Oktober , 2004 Ingen speciellt bra position men jag höjer för att tunna ut fältet..får en reraise mot mig reraisar honom för att få bort de 2 andra, min förhoppning här är att han foldar också, var det för tuff höjning?? Det är klart att du höjer om du inte är uppe mot en jätterock. En semi bluff från mig, jag har trots allt näst högst spader och ett hyfsat par, var det fel att gå all in? Det är snarare än valuebet än en semibluff, och den är helt obligatorisk. joeshmo15 shows [ As, Kd ] a flush, ace high.Här blir jag mest konfunderad... Varför då? Visserligen hade han ju inte i potten att göra efter att du slagit om pre-flop, men det var väl rätt klart till att börja med. När han floppar nötfärgdraget med två överkort och bara har ett halvt pottbet kvar så är det klart att han synar. Han får ju pottodds på 1:3 och det hade räckt med 1:2 enbart för färgdraget. Citera
Kidder Postad 5 Oktober , 2004 Författare Rapport Postad 5 Oktober , 2004 joeshmo15 shows [ As, Kd ] a flush, ace high.Här blir jag mest konfunderad... Varför då? Visserligen hade han ju inte i potten att göra efter att du slagit om pre-flop, men det var väl rätt klart till att börja med. När han floppar nötfärgdraget med två överkort och bara har ett halvt pottbet kvar så är det klart att han synar. Han får ju pottodds på 1:3 och det hade räckt med 1:2 enbart för färgdraget. Konfunderad är kanske inte rätt uttryck, förvånat snopen då... jag tackar för inputen. Citera
Recommended Posts