Gå till innehåll

Bulgur o granater; Bettermans guide till flärd och glamour

Recommended Posts

• Svars 447
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Skit rolig läsning, men du spelar väl på riktigt och inte skojar om det också? :D

Tackar! Självklart lirar jag på riktigt!

Även om jag tänjt lite på bankrullekrav och strategitänk i övrigt så är det högst verkligt spel som gäller. Ska ju för f-n bygga hus!?!? 8-)

Lirar 2 bord just nu (måste jobba lite också, har ju inte sagt upp mig än) och fick precis lurat en kille som satt med AK och floppen visade K62.

Han bettade försiktigt så en syn var ok med mina 99.

Turn kommer ytterligare en 9:a och då bettar han hårdare.

Jag raisar - han reraisar - jag reraisar - han synar.

River visar en Q och jag går all-in och får syn.

Härliga tider även om jag händerna innan förlorade med ett lägre set (666 mot TTT). Sånt suger...

Postad
Hehe, nice, jag ska nog folja den här dagboken tror jag :)

Det tycker jag nog du ska göra! Du kanske kan snappa upp något för ditt eget spel. ;)

Var inte blyg om du har frågor kring money dismanagement eller hur jag man kan maximera antal floppade stegar, kåkar m.m.

Jag lovar att svara så rått gott jag kan... 8-)

Postad

Eftersom du verkar spela fortfarande måste jag undra om du inte har fått in fel värde i slutet på grafen då den är nere på noll?

Ett så otänkbart resultat kan väl inte vara fallet?

Väldigt sexig graf må jag säga. Lycka till med huset, jag tror på dig!

Postad
Eftersom du verkar spela fortfarande måste jag undra om du inte har fått in fel värde i slutet på grafen då den är nere på noll?

Märkligt, det verkar ha uppstått ett mindre svart hål i min kassa. Funderar därför på vad som kan ha orsakat detta. Ser två möjliga orsaker:

Kvantfluktuation

Inom kvantfysiken är det möjligt att "låna" energi en liten stund enligt devisen "allt som är förbjudet måste göras snabbt".

Ju mer energi man lånar, desto kortare varar den. Energin är inte alltid konstant.

I en situation med väldigt korta tidsrymder blir osäkerheten i energi så stor att den kan ge upphov till ett partikel-antipartikelpar.

Jag misstänker att jag klickat för snabbt på raise-knappen emellanåt vilket orsakat dessa antipartikelpar i min kassa.

Magnetism

Det ryktas att B2B använder nanostrukturerade magnetiska ytor och magnetiska nanopartiklar för att positionera och förflytta biomolekyler på en substratyta med submikronupplösning i deras modell för hantering av microtransaktioner. Att det är mer metall i Euron än i övriga valutor är ju ingen hemlighet vilket skulle kunna innebära oönskade förflyttningar av medel på kontot.

OBS! Detta är bara två teorier jag har. Det är inte 100% att det är någon av dem alls. Ta alltså inte detta allt för allvarligt - liksom det svarta hålet. Det fixar sig kanske med lite plastic padding...

Men när jag kontrollerar kassan visar den dock fortfarande €95 så felet ligger nog i betraktarens ögon...

Postad

OK, kämpar vidare med mina 3 st €0.25/0.5 bord stärkt av era inlägg.

Tänker försöka kämpa mig tillbaka till dryga €200 för att då testa att gå upp till €0.5/1 men endast med 2 bord igen. Vill ju inte framstå som en komplett nybörjare vad det gäller bankrullekrav... 8-)

Strategin för ikväll är annars att försöka floppa starka händer som kåk, stege och eventuellt nötfärg för att spela dem hårt som titankäke och försöka undvika att få låga skräpkort oavsett vad som ligger på floppen.

Postad

Hehe! Jag har visserligen hört hur viktigt det är med tydlig strategi för sitt spel men detta var nästa löjligt.

Första handen på ena bordet gav mig AA (tyvärr ingen floppkåk) och ett par händer in på andra bordet floppade jag kåken med 44 (QQ4).

Fick någorlunda action på AA-bordet.

Postad

Klarat den första halvtimman bra. Snappade upp AA, JJ och TT.

En han jag speciellt var nöjd med var följande:

Jag på BB JT med 2 fi. Fi på knapp höjer €1.5 och SB foldar.

Jag funderar en stund och sätter honom på:

A klöver

T ruter

Floppen 983 - jag checkar. Fi bettar €2.5 - jag synar.

Turn visar en 2:a - hela regnbågen är framme.

Fi bettar €3 jag reraisar €9 och får efter en lång stund syn.

River blir jag aningen rädd för, K. Bordet har nu 2 klöver.

Har han 2par i klöver?

Jag driver in ytterligare €7.75 och fi foldar direkt.

Jag hade läst honom perfekt! :lol:

Postad

Trist kväll. Inte en enda floppad kåk eller stege.

Lägger av för kvällen och läser lite litteratur för att ta reda på vad jag gör fel. Börjar med Isaac Bashevis Singers 'Trollkarlen från Lublin'.

Återkommer imorgon...

Kassa: €97

Postad
Vilken musik lyssnar du på under spelets gång för att hålla andnings-svårighetskurvan nere?

Bra fråga! Alla vet vi att musik kan påverka oss positivt och ge lugnande effekt så det kan vara extremt viktigt att ha rätt musik på när du floppat en kåk tex. Jag brukar göra ordning en mp3-playlist i WinAmp med följande låtar:

Take My Breath Away - Berlin

Every Breath You Take - Police

Breath - Pearl Jam

samt

"Varför är det så skönt att..." - Mats Götherskjöld

//Edit

Glömde påpeka att den sistnämnda låten används för att få tillbaka andningen igen...

//

Postad
Har han 2par i klöver?

Hade fyrtal i klöver idag! Fattar du vilken rush det var?

Grattis! Även du har lärt dig en del av denna dagbok!

Ni som känner tacksamhet för att jag lärt er en del om hur man maximerar sina starthänder (oftare får AA, KK, QQ, AKs etc) skulle ju kunna komplettera min fond med lite bidrag. Det borde också räknas in som gratismedel och inte stör fondens utveckling... 8-)

Postad

Till alla er som trott att jag gulat vill jag först bara säga att ni har fel!

Det tog lite längre tid att läsa ut boken bara...

Har idag lirat ett par timmar och ligger + för dagen trots att jag förlorat fulla inköp med AA mot 85o samt KK mot J4s... Surt...

Lyckades floppa färgen 2 ggr så spelet känns ändå någorlunda stabilt. 8-)

Har även förlustat mig med andra typer av spel med total framgång!

En fyrling + en femling på fotboll samt 100:- på Keno. Gillar Keno. Keno är lite som poker fast utan motspelare. Och kort...

Ett tips inför morgondagens Keno är följande nr:¨

1, 3, 8, 12, 16, 21

De känns alla lika stabila! :lol:

Saldo: €129

Postad

Lirar lite till idag på 3st €0.25/0.5

Fick precis AA på knappen. Raisar till €2.5.

BB reraisar då ytterligare €5 - alla andra lägger sig.

Vad tycker ni, borde jag folda här? 8-)

Jag går in med degen och får syn. Killen hade JJ men fick inget ytterligare understöd av resterande knektar (desertörer) så potten gick till mig.

Saldo: €165

Postad

En hand som jag funderar på hur man bäst lirar.

€0.25/0.5

Jag 76o näst sist - cu höjer till €1 - 2 syn före mig.

Troligtvis kommer resterande att gå med (har skett tidigare vid flertal ggr på bordet).

Anyway, AJ klöver + 7 ruter kommer upp - det checkas fram till mig.

Här luktar det att någon sitter på just AJ och vill få till reraise.

Jag checkar - var det rätt av mig? Borde jag bettat? Hur mkt?

Turn 7 - då bettar SB €3 - alla foldar fram till mig - jag reraisar €7 och får syn. River en 2:a. Inget färg- eller stegchans på bordet.

Han checkar - jag höjer €7 och får syn.

Killen hade A3o...

Postad
En hand som jag funderar på hur man bäst lirar.

€0.25/0.5

Jag 76o näst sist - cu höjer till €1 - 2 syn före mig.

Troligtvis kommer resterande att gå med (har skett tidigare vid flertal ggr på bordet).

Anyway, AJ klöver + 7 ruter kommer upp - det checkas fram till mig.

Här luktar det att någon sitter på just AJ och vill få till reraise.

Jag checkar - var det rätt av mig? Borde jag bettat? Hur mkt?

Turn 7 - då bettar SB €3 - alla foldar fram till mig - jag reraisar €7 och får syn. River en 2:a. Inget färg- eller stegchans på bordet.

Han checkar - jag höjer €7 och får syn.

Killen hade A3o...

Du gör nog bättre som tar en frikort här..

Postad

Fortsätter med min strategi att försöka floppa så starka händer som möjligt. Floppade precis en kåk me K3o.

En kille bettar €.5 - alla foldar utom jag som endast synar.

Turn kommer en 2:a (nu 2 klöver på bordet).

Nu bettar den givmilde €6 för en pott på €3 - jag reraisar och får syn.

River visar A hjärter och han går ALL-IN (€17).

Tackar för pizzan och ger mig i kast med nya floppkåkar....

Saldo: €220